Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@22:46:13 GMT

تأثیر "نیش زنبور" بر درمان بیماری کرونا حقیقت دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۵۷۰۴

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر شاهین آخوندزاده درباره ادعای مطرح شده در رسانه ملی مبنی بر تأثیر نیش زنبور بر درمان بیماری کرونا اظهار کرد: هر چیزی که ادعا می‌شود ممکن است بر بیماری‌ها تأثیر داشته باشد باید از مسیر کارآزمایی بالینی بگذرد.

وی ادامه داد: اکثر ادعاهایی که می‌شود که البته امیدواریم این ادعاها مستنداتی داشته باشند تا مورد قبول واقع شوند، روی تعداد محدودی بیمار انجام شده است و باید توجه داشت که با آزمایش یک مورد روی تعداد محدودی از بیماران، بدون گروه کنترل، نمی‌شود ادعا کرد که یک روش یا داروی درمانی روی کرونا مؤثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد: علت این‌که می‌گوییم باید آزمایش روی تعداد مشخصی بیمار صورت گیرد، این است که از هر هزار بیمار مبتلا به کرونا، تعدادی به طور سرپایی و بدون نیاز به دارو و بستری درمان می‌شوند، تعدادی به بیماری با شدت زیاد دچار می‌شوند و تعداد محدودی نیز به ICU منتقل می‌شوند بنابراین اگر ادعا می‌شود یک روش یا دارو در درمانی بر کرونا مؤثر است باید مشخص شود روی کدام دسته از بیماران و چه تعداد بیمار مؤثر واقع می‌شود.

آخوندزاده یادآور شد: از نظر بنده هیچ داروی مؤثری برای کرونا وجود ندارد و آنچه باعث بهبودی بیماران می‌شود مراقبت‌های ویژه از بیماران است؛ تا این لحظه داروهایی که گفته شده بر کرونا تأثیر دارند نیز تأثیرشان قطعی نیست و باید یک داروی اختصاصی برای ویروس کرونا ساخته شود تا بتوان با قطعیت درباره تأثیر آن بر کرونا صحبت کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نیش زنبور کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۵۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری

به گزارش خبرنگار مهر، فروغ شباهنگ ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: یکهزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و پیوند کلیه و ام اس در استان با عنوان بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت بودند و اکنون صندوق بیماران خاص، سخت درمان و بیماری نادر تشکیل شده است.

وی بیان داشت: ۲۶۵ بیمار مبتلا به تالاسمی در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه سلامت هستند و این بیماران خدمات مرتبط با بیماری خاص خود را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

شباهنگ تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ با ایجاد صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر ۱۰۷ گروه بیماری تحت حمایت قرار گرفتند و افرادی که دارای یکی از این بیماری‌ها باشند در صورت نداشتن هر گونه پوشش بیمه‌ای می‌توانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: همچنین برای ۱۰ بیماری شامل تالاسمی، هموفیلی، همودیالیز، دیالیز، پیوند کلیه، ام اس، بیماری‌های متابولیک، پروانه‌ای، اوتیسم، انواع پیوندها، سرطان و بیماری روانی مزمن تعهدات دندان پزشکی تعریف شده و این افراد در قالب سقف ریالی تعیین شده و رعایت ضوابط مربوط، توسط وزارت بهداشت می‌توانند خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

شباهنگ تصریح کرد: بیماران حساب‌های پرداختی خود را به بیمه سلامت تحویل داده و هزینه‌ها را دریافت می‌کنند.

کد خبر 6099442

دیگر خبرها

  • خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است
  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • سالانه ۳هزار بیمار به بیماران صعب العلاج گلستان اضافه می شود
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور