Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@10:46:11 GMT

ریزش ۵۳۰۰ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۵۸۸۳

ریزش ۵۳۰۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس و اوراق بهادار با ریزش ۵۳۰۰ واحدی صبح امروز در ابتدای معاملات در ارتفاع یک میلیون و ۹۸۸ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار با ریزش 5300 واحدی صبح امروز (سه شنبه 14 مرداد) در ابتدای معاملات در ارتفاع یک میلیون و 988 هزار واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شپنا، فملی، حکشتی، رمپنا و شتران به ترتیب با 2916، 2791، 2172، 1587 و 1093 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشت.

 

صبح امروز نمادهای وغدير - سرمايه‌گذاري‌غدير(هلدينگ‌)، شتران - پالايش نفت تهران، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، وبصادر - بانك صادرات ايران، وبانك - سرمايه گذاري گروه توسعه ملي و حكشتي - كشتيراني جمهوري اسلامي ايران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

امروز (سه شنبه 14 مرداد) شاخص کل فرابورس با رشد 112 واحدی در ارتفاع 21 هزار و 177 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، دي - بانك دي، شگويا - پتروشيمي تندگويان، بجهرم - توسعه مولد نيروگاهي جهرم، ماديرا - صنايع ماشين هاي اداري ايران، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان و دماوند - توليد نيروي برق دماوند در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشته (دوشنبه 13 مرداد) سومین روز کاری خود در هفته جاری را با ریزش 96 واحدی و ایستادن در ارتفاع 2 میلیون و 11 هزار واحد آغاز کرد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که بورس سومین روز کاری خود در هفته جاری را با ریزش 19827 واحدی و قرار گرفتن در ارتفاع یک میلیون و 991 هزار واحد به پایان رساند.

 

بر اساس آمارهای معاملاتی روز گذشته شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با 5213 واحد کاهش معادل 0.99 درصد به 523 هزار و 735 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 983 واحد کاهش معادل 0.19 درصد به 525 هزار و 901 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 645 واحد کاهش معادل  0.19 درصد به 345 هزار و 221 واحد، شاخص آزاد شناور با 23384 واحد کاهش معادل 0.90 درصد به ۲ میلیون و 569 هزار واحد، شاخص بازار اول با 19289 واحد کاهش معادل 1.31 درصد به یک میلیون و 449 هزار واحد شاخص بازار دوم با 20562 واحد کاهش معادل 0.50 درصد به 4 میلیون و 53 هزار واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیر گذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای فملی و فخور و شبریز به ترتیب با 3278، 1247 و 737 واحد افت بیشترین تاثیر منفی و نمادهای فارس، شتران، وغدیر و فولاد به ترتیب با 2492، 1752، 1597 و 893 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای وغدير - سرمايه‌گذاري‌غدير(هلدينگ‌)، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، وتجارت - بانك تجارت، وبصادر - بانك صادرات ايران، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، شبندر - پالايش نفت بندرعباس و وبانك - سرمايه گذاري گروه توسعه ملي در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند و در میان آنها نمادهای وغدير - سرمايه‌گذاري‌غدير(هلدينگ‌)، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، وتجارت - بانك تجارت و وبانك - سرمايه گذاري گروه توسعه ملي روند صعودی داشتند.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات روز گذشته نمادهای فملی، فولاد، حکشتی، کگل، شبندر و رمپنا به ترتیب با 4364، 2625، 2281، 1789، 1786 و 1674 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. در پایان معاملات روز گذشته نمادهای فولاد - فولاد مباركه اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، وبصادر - بانك صادرات ايران، وغدير - سرمايه‌گذاري‌غدير(هلدينگ‌)، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، وتجارت - بانك تجارت و غگل - گلوكوزان‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز گذشته بورس، در یک میلیون و 623 هزار نوبت معاملاتی، 7 هزار و 438 میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش 130 هزار و 622 میلیارد تومان در بورس معامله شد./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۵۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه به لحظه با بورس / کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۵۸ هزار واحدی ایستاد.

بیشتر بخوانید: وضعیت مطلوب بورس برای سرمایه گذاری در مقایسه با سایر بازارها

شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۴۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۵۴۵ واحدی قرار گرفت.

در حال تکمیل...

کد خبر: 1229602 برچسب‌ها بورس

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل
  • کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل بورس
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • افزایش ۴۲۶ واحدی شاخص کل بورس