Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:02:59 GMT

ارزآوری ۲ میلیون دلاری صادرات طیور از خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۶۴۸۱

ارزآوری ۲ میلیون دلاری صادرات طیور از خراسان جنوبی

محمد اصغر زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پذیرش و تایید هرگونه محموله صادراتی  و وارداتی مرتبط با دام و طیور کشور منوط به داشتن گواهی معتبر از سازمان دامپزشکی است.

وی ادامه داد: موارد صادراتی مربوط به طیور شامل هزار و ۵۰ تن تخم‌ مرغ خوراکی، یک میلیون و ۴۸۴ هزارو ۲۷۴  قطعه جوجه یک روزه و ۶۲۸ تن گوشت مرغ منجمد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصغر زاده یادآور شد: صادرات محصولات طیور خراسان جنوبی در سال ۹۸ حدود یک میلیون و ۷۷۱ هزار و ۱۱۶ دلار ارزآوری داشته است.

وی تصریح کرد: این محصولات شامل گوشت مرغ منجمد، جوجه یک روزه و تخم مرغ خوراکی است که به کشورهای  افغانستان و عراق و عمان صادر شد.

 اصغرزاده افزود: سال گذشته ۲ هزار تن خوراک طیور، ۸۵۰ قطعه شتر مرغ ، سه هزار قطعه کبک و هزار و ۱۱۶ تن تخم مرغ خوراکی از خراسان جنوبی صادر شد.

وی گفت: از مهمترین عوامل رشد اقتصادی توسعه صادرات است در همین راستا این اداره کل برای تحقق رونق و جهش تولید در حوزه دامپزشکی و حضور ماندگار در بازارهای هدف، ضمن رعایت الزامات بهداشتی کشورهای مقصد صادرات، تسهیل در امور صادرات را در دستور کارخود قرارداده  است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی نظارت بهداشتی بر محموله‌های صادراتی مرتبط با حوزه دامپزشکی را از مهمترین وظایف حاکمیتی دامپزشکی ذکر کرد.

وی افزود: تمامی این اقدامات با انجام آزمایش‌های میکروبی، شیمیایی و ارگانولپتیکی توسط کارشناسان اداره‌ کل دامپزشکی انجام می‌شود پذیرش و تایید محموله‌های صادراتی و وارداتی مرتبط با دام و طیور کشور منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است.

استان خراسان جنوبی بیش از ۷۹۰ واحد مرغداری و ۱۵ کارخانه خوراک طیور دارد.

برچسب‌ها خراسان جنوبی طیور صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی طیور صادرات غیر نفتی خراسان جنوبی طیور صادرات غیر نفتی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۶۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا اشرفی صبح سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: خوشبختانه کاهش ۵۸ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار را در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ را در خراسان جنوبی داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار، رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: طی سال ۱۴۰۲ در زمینه اشتغال مجدد بیکاران ۱۸۵ نفر برگشت به حوزه کاری داشته‌ایم.

اشرفی با بیان هزار و ۱۲۱ تعاونی در خراسان جنوبی فعال است، ادامه داد: در این تعاونی‌ها هزار و ۱۱۲ بیمه شده کار می‌کنند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ تعاونی‌های خراسان جنوبی ۲۳ میلیون دلار صادرات به کشورهای همسایه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادرات داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای خراسان جنوبی در بخش مشاغل خانگی ۱۲۴ میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۸۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

اشرفی با تاکید بر اینکه تعهد اشتغال خراسان جنوبی در سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۵۹ فرصت شغلی بوده است که در سامانه رصد اشتغال ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در خراسان جنوبی فعال است، بیان کرد: به مناسبت هفته کار و کارگر ۲۶ برنامه محوری در استان و ۱۲۰ برنامه در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۲۶ نفر از کارگران خراسان جنوبی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام می‌شوند.

اشرفی ادامه داد: برپایی میز خدمت، دیدار با نماینده ولی فقیه و جشن تجلیل از کارگران ساختمانی در بیرجند، برپایی نشست ایمنی و … از جمله برنامه‌های ما به مناسبت هفته کار و کارگر در خراسان جنوبی است.

وی افزود: در حوزه ورزش کارگری سال گذشته مدال آفرینان خوبی در خراسان جنوبی داشتیم که مراسم تجلیل از این بزرگواران را خواهیم داشت و امروز پروژه‌های ورزشی کارگری متعددی در شهرستان‌های خراسان جنوبی فعال است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: دیدار کارگران با مقام معظم رهبری نشان از اهمیت به کارگر در نظام جمهوری اسلامی است.

اشرفی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات نظارت مستمر بر موضوع حقوق معوقه کارگران است، یادآور شد: یکی از معیارهای ما برای انتخاب واحد نمونه تولیدی نداشتن معوقه کارگری است.

کد خبر 6086066

دیگر خبرها

  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت