Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید منصور مرتضوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره مشاوره تحصیلی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان طی ۶ ماه گذشته هزار و ۶۲۵ مورد مشاوره به دانش آموزان و والدین ارائه کرده است.

وی تعداد مشاوره ارائه شده در مدت مشابهه سال قبل افزون بر سه هزار مورد اعلام و تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا و در نظر گرفتن پروتوکل های بهداشتی از آمار مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره کاسته است به طوری که در مدت مشابهه سال گذشته آمار مراجعه کنندگان به اداره مشاوره تحصیلی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان افزون بر سه هزار مورد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

رئیس اداره مشاوره تحصیلی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: مشاوره در این مرکز در زمان اپیدمی ویروس کرونا از طریق تلفن، شبکه شاد و از راه دور انجام شده و بیشتر در زمینه موضوعات تحصیلی، تربیتی دانش آموزان و خود والدین بوده است.

وی گفت: برخی دانش آموزان که در این مرکز مورد مشاوره قرار می رند بر اساس مشکلی که دارند به طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) و بعد از آن به دستگاه های اجرایی ذیربط ارجاع می شوند.

مرتضوی با بیان اینکه بلوغ و نوجوانی در ابعاد اجتماعی، فیزیولوژیکی، روانی، جنسی، هیجانی و کارکرد مغز و ایجاد هویت، دوره مهمی در مراحل رشد به شمار می آید افزود: نوجوان در صدد یافتن استقلال طلبی و ایجاد هویت مثبت است و در این راستا اگر والدین با راهنمایی های پیشنهادی و با ایجاد همدلی خود را در کنار نوجوان ببینند و با پرهیز از توصیه های آمرانه و دستوری سعی کنند به نوجوان اعتماد به نفس و عزت نفس بدهند، هویت مثبتی در وی شکل می گیرد.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: بلوغ دوره رسیدن به مرحله کامل شدن رشد شناختی است که نوجوان در این مرحله توانایی تحلیل و عملیات صوری ذهنی، قیاس منطقی و توانایی استدلال و اثبات را دارد که این یک توانمندی و یکی از دلایل خود محوری در نوجوان است.

مرتضوی در ادامه به ابعاد مختلف بلوغ اشاره کرد و انواع بلوغ را که شامل جسمی، جنسی، روانی، اجتماعی، هیجانی، اقتصادی، بلوغ اخلاقی و معنوی، بلوغ سیاسی و دینی که ابعاد مهمی در فرآیند رشد هستند، نام برد.

وی گفت: تاثیرات هورمونی یکی از عوامل تنظیم هیجانی و تنظیم خلق در نوجوان است و نوجوانی دوره بحران و آشوب و دوره آشفتگی در نقش برای رسیدن به هویت مورد نظر است.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان از خانواده ها خواست که برای دوره بلوغ ( ۱۲ تا ۱۸ سالگی) فرزندان خود وقت بیشتری بگذارند و در صورت نیاز به مشاور، مراکز مشاوره آموزش و پرورش و مشاوران مدارس آمادگی و توانمندی لازم را برای راهنمایی در دوره بلوغ و نوجوانان را دارند.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی مدارس کرمان مشاوره

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی مدارس کرمان مشاوره خبرگزاری جمهوری اسلامی مدارس کرمان مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان تحصیلی و تربیتی اداره مشاوره دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۶۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه

 معصومه توکلی مدیرکل دفتر مشاور و خدمات روان شناختی سازمان بهزیستی کشور در حاشیه آئین بزرگداشت روز روانشناس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدمات سلامت، مشاوره و روانشناسی توسط دستگاه‌های مختلف در ستاد‌های مختلف در حال انجام است، اما موضوع این است که کفایت و جامعیت آنها به جایی نرسیده است که بتوانند به اندازه کافی در دسترس  مردم باشند و از این خدمات استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در این راستا وجود دارد تعرفه خدمات مشاوره و روانشناختی  است، افزود: همانگونه که در جریان هستید علیرغم اینکه تعرفه این خدمات بالا نیست و طبق مصوبه هیئت وزیران اعلام می‌شود، اما از آنجا که برای نتیجه گیری از موضوع مراجعه به روانشناس نیازمند این  هستیم که چندین جلسه  در برخی مواقع ۱۰ تا ۱۲ جلسه  مراجعه کنیم این رقمی که فرد باید بپردازد بالا است.

مدیرکل دفتر مشاور و خدمات روان شناختی سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: بیمه خدمات مشاوره و روانشناسی یکی از درخواست‌هایی است که جامعه روانشناسی دارند و تلاش شده کار‌هایی انجام شود که متاسفانه اکنون بسیار محدود و قلیل است.


توکلی عنوان کرد: حتما نیاز است که نظام بیمه دقیق کامل و جامع همانگونه که در نظام بیمه‌ای سلامت جسم است در سلامت روح نیز اتفاق بیفتد.


وی با بیان اینکه اثر بخشی خدمات همواره مورد توجه بوده است، بیان کرد:  خدماتی که قرار است به آحاد مردم ارائه شود باید اثر بخش بوده و نیاز آنها را مرتفع کند در امر مشاوره اینکه فرد  بخواهد بهره کافی ببرد نیازمند  مداومت است.

توکلی عنوان کرد: مانند بیماری جسمی که مراجعه می‌کنید و  برای درمان تا مدتی باید تحت نظر باشید در مداخله خدمات روانشناختی هم  همین گونه است، متاسفانه مردم خیال می‌کنند با یک بار مراجعه به روانشناس به صورت کامل مشکلشان برطرف می‌شود در صورتی که مسئله بهداشت روان بسیار پیچیده‌تر از مسائل جسمی است  و می‌طلبد که به این موضوع دقیق‌تر فکر کنیم.

وی گفت:  باید برای افرادی که نیاز به مداخله روانشناختی دارند  و بضاعت پرداخت این هزینه را ندارند تدابیری اتخاذ شود.

مدیرکل دفتر مشاور و خدمات روان شناختی سازمان بهزیستی کشور، افزود: ما در سازمان بهزیستی خط مشاوره ۱۴۸۰ از ۸ صبح تا ۱۲شب خدمات رایگان مشاور تلفنی به آحاد مردم ارائه می‌دهد این خدمات بدون اینکه فرد بخواهد اسمش را اعلام کند و یا اطلاعاتی از خود ارائه بدهد انجام می‌شود.

توکلی با اشاره به اینکه خدمات دقیق و کامل مشاوره باید حضوری انجام شود، افزود:  بهزیستی برای مشاور حضوری نیز به اقشار نیازمند مشاوره رایگان ارائه می‌دهد.

وی اظهارکرد: سند خدمات جامع سلامت روان و  موضوعات مرتبط با آن در کشور از چندسالی که منقضی شده ابلاغ مجدد این سند که وظایف هر دستگاه در آن نوشته شده میتواند کمک  کند که‌همه دستگاه‌ها بینشان هم افزایی انجام شود و در کنار هم خدمات بهتری ارائه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود