روایاتی جذاب از زندگی چند شهید در کتاب «کاغذهای خط خطی»
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۷۲۲۷
خبرگزاری میزان- یک نویسنده کتاب گفت: کتاب «کاغذهای خط خطی» شامل ۴ داستان تابلو، دست از آسمان، آدم بزرگ و در انتها کاغذهای خط خطی است که نام فصل چهارم یعنی «کاغذهای خط خطی»، برای کتاب انتخاب شده است. تاریخ انتشار: 11:04 - 14 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۲۹۲۲
حسن احمدی در گفتوگو با خبرگزاری میزان پیرامون مضمون کتاب «کاغذهای خط خطی» گفت: کتاب «کاغذهای خط خطی» مجموعهای از چند داستان پیرامون هشت سال دفاع مقدس است، این داستانها که از عنصر خیال الهام گرفته به بخشهایی از رویدادهای هشت سال دفاع مقدس میپردازد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی در همین راستا ادامه داد: کتاب «کاغذهای خط خطی» شامل ۴ داستان تابلو، دست از آسمان، آدم بزرگ و در انتها کاغذهای خط خطی است که نام فصل چهارم یعنی «کاغذهای خط خطی»، برای کتاب انتخاب شده است.
بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنیداحمدی نوع نگارش کتاب «کاغذهای خط خطی» را مورد بررسی قرار داد و ابراز کرد: داستان کتاب «کاغذهای خط خطی» نوعی نگاه فانتزی تخیلی همراه با احساس را در مخاطب ایجاد میکند، نگاهی به رویدادهای هشت سال دفاع مقدس که تعدادی از آنها الهام گرفته از برخی از افراد و اطرافیانم هستند که در جبهه حضور داشته و نقشی اثربخش در دفاع از میهن را داشتند.
این نویسنده کتاب در همین راستا ابراز کرد: تلاش من در هنگام نوشتن این ۴ داستان بر این امر استوار بود که بتوانم در قصه نوعی جذابیت ایجاد کنم در حقیقت کششی که سبب شود مخاطبان تا انتهای داستان کتاب را با هیجان مطالعه کنند. من در نوشتن کتابهایم تلاش دارم تا روشی را در پیش بگیرم که سوژه هیجان انگیز و جذاب به نظر برسد تا بتوانم ارتباط قویتری با مخاطب برقرار کنم.
نویسنده کتاب «باد سرخ» به داستان کتاب «کاغذهای خط خطی» اشاره و ابراز کرد: در داستان کاغذهای خط خطی قصه دختر کوچکی بیان شده که هنوز مدرسه نمیرود پدر او به جبهه رفته است، دختر کوچک برای اینکه دلتنگی برای پدرش را به او نشان دهد نقاشیهای متعدد کودکانهای را در کاغذ میکشد و از مادرش میخواهد تا آنها را برای پدرش ارسال کند و حتی در برخی موارد خودش نیز همراه مادر پایه صندوق پستی میرود تا نامه را برای پدرش ارسال کند. پدر نیز عاشقانه نامهها را میبیند و همانند دخترش با همان خطهای کج و ماوج برای او پیام ارسال میکند این ارتباط بسیار قوی است و دخترک دائماً منتظر جوابهای پدرش است، داستان روندی شاعرانه و در عین حال بسیار جذاب دارد و هنگامی که مخاطب میخواند به آن گرایش پیدا میکند.
وی به داستان «تابلو» در کتاب «کاغذهای خط خطی» اشاره و ابراز کرد: مضمون داستان «تابلو» حول محور همسر یک شهید رقم زده شده است. همسر این بانو یک نقاش بوده و با شروع حمله رژیم بعثی عراق به جبهه رفته و در آنجا به شهادت رسیده است، این بانو با علم بر اینکه همسرش به شهادت رسیده است هر روز به کارگاه نقاشی همسرش سر میزند و هر بار شاهد تکمیل شدن بومی نیمه کاره است که همسرش هنگام رفتن زمانی برای ِاتمام آن نداشت، این روند ادامه پیدا میکند تا روزی که زن شهید احساس میکند که به زودی تابلو به پایان خواهد رسید و برای اینکه همواره شاهد نقاشی همسرش باشد بوم دیگری را تهیه کرده و در کناربوم نیمه کاره اولیه قرار میدهد.
وی در همین راستا ادامه داد: همسر این شهید تصمیم میگیرد تا شب را در همان کارگاه نقاشی همسر شهیدش بگذراند لذا وسایل لازم را با خود به آنجا میبرد نیمههای شب احساس میکند که خستگی شدیدی او را در بر گرفته برای غلبه بر این خستگی تصمیم میگیرد تا نماز بخواند در بین نمازش برای ثانیههای خیلی کوتاه به خواب میرود و در همین اَثناء شهید نقاشی را به پایان نزدیک میکند امضای این نقاشی و تکمیل شدن بوم دوم خود داستانی جذاب است که خواننده میتواند با خواندن آن لذت کافی را کسب کند.
احمدی به داستان «دستی از آسمان» در کتاب «کاغذهای خط خطی» اشاره و اظهار کرد: داستان دستی از آسمان را از زندگی یکی از دوستان شهیدم الهام گرفتم، در این داستان فردی معلول است که با کمک برادرش زندگی او با دشواریهای متعددی روبرو شده است، معلولیت تا حدودی او را محدود کرده است او در حوزه هنری به نقاشی میپردازد تنها کسی که یار و یاور اوست و به او کمک فراوانی میکند تنها برادرش است که او نیز علاقه وافری به حضور در جبهه دارد علاقه برادر سبب میشود تا کاراکتر اول داستان رضایت خود برای رفتن برادرش به جبهه را اعلام کند، وقتی برادرش به جبهه میرود تنها چیزی که از او باز میگردد خبر شهادتش است این اتفاقی ناگوار است، اما از آنجا که خداوند همواره یار و یاور بندگانش است فرشتهای در قالب یک زن و همسر در کنار این معلول قرار میگیرد، اما این زن رازهایی را در خود نهفته دارد که معلول داستان را به یاد برادر شهیدش میاندازد این داستان نیز در نوع خود جذاب و خواندنی است.
وی علت نامگذاری کتاب با عنوان «نقاشیهای خط خطی» را مورد بررسی قرار داد و افزود: از آنجا که کتاب مجموعهای از چند داستان است و من به داستان نقاشیهای خط خطی علاقه خاص و ویژهای پیدا کرده بودم لذا نام کتاب را برگرفته از آخرین فصل کتاب که با عنوان نقاشیهای خطی است قرار دادم.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات ادبیات دفاع مقدس
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۷۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی در گذشت
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،وی علاوه بر کتابهایی چون «سه گانه نیویورک»، فیلمنامه نویس «دود» وین وانگ و کارگردان فیلم «لولو روی پل» بود.
آستر با انتشار اولین کتابش با عنوان «اختراع انزوا» با تحسین منتقدان روبه رو شد.
نصرالله شیرینآبادی نوازنده پیشکسوت ویولن شامگاه یکشنبه نهم اردیبهشت در سن ۷۵ سالگی بر اثر ایست قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.
جایگاه او به عنوان یکی از برجستهترین نویسندگان آمریکایی با مجموعهای از سه داستان مرتبط با هم که به عنوان «سهگانه نیویورک» منتشر شد، تثبیت شد. این ۳ کتاب شامل «شهر شیشه ای» (۱۹۸۵)، «ارواح» (۱۹۸۶) و «اتاق قفل شده» (۱۹۸۶) هستند. کتابهای سهگانه برای پرداختن به پرسشهای اگزیستانسیال، با موضوع رمان پلیسی بازی میکنند.
جویس کارول اوتس، رماننویس، در سال ۲۰۱۰ نوشت، آستر برای «داستانهای پست مدرنیستی بسیار شیک و معماییاش که در آن راویها بندرت قابل اعتماد هستند و بستر داستان دایم در حال تغییر است، شناخته شد».
داستان های او اغلب با مضامین تصادف، شانس و سرنوشت بازی می کنند. بسیاری از قهرمانان او خود نویسنده هستند و مجموعه آثار او خودارجاعی است و شخصیتهایی از رمانهای اولیه دوباره در رمانهای بعدی ظاهر میشوند.
منتقد مایکل دیردا درباره آثار آستر مینویسد: از زمان «شهر شیشهای»، اولین جلد از سهگانهاش در نیویورک، آستر سبکی شفاف و اعترافی را به کمال رساند، سپس از آن برای نشان دادن قهرمانان سرگردان در دنیایی به ظاهر آشنا استفاده کرد که به تدریج با تهدیدهای مبهم و توهم احتمالی، مملو از ناراحتی فزاینده میشوند.
آستر خالق ۱۸ رمان بود که از این میان چندین عنوان به فیلم تبدیل شده اند که «موسیقی شانس» از آن جمله است.
او بعدها خودش فیلمنامههایی نوشت که با فیلمنامه «دود» (۱۹۹۵) با بازی هاروی کایتل، ویلیام هرت و جیانکارلو اسپوزیتو شروع شد. وی با این فیلمنامه جایزه معتبر ایندپندنت اسپرایت را برای بهترین فیلمنامه اول کسب کرد.
همکاری او با وانگ ادامه پیدا کرد و این دو به طور مشترک دنبالهای به نام «آبی در چهره» را کارگردانی کردند که دوباره کایتل و اسپوزیتو به همراه لو رید، میرا سوروینو و مدونا در آن بازی کردند. آستر در نوشتن فیلمنامه «مرکز جهان» اثر وانگ نیز نقش دارد.
سال ۱۹۹۸، آستر همراه کایتل، سوروینو و ریچارد ادسون فیلمنامه «لولو روی پل» را نوشت و کارگردانی کرد. او سال ۲۰۰۷ در فیلم «زندگی درونی مارتین فراست» با بازی دیوید تیولیس، ایرنه جاکوب و مایکل ایمپریولی بار دیگر همین وظیفه را انجام داد.
رمان «۴۳۲۱» آستر در سال ۲۰۱۷ در فهرست نهایی جایزه من بوکر قرار گرفت.
۲۲۰۵۷
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901648