Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@23:00:01 GMT

کرونا 2 جشنواره اصلی دانشجویی رویش و حرکت را مجازی کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۷۴۰۹

کرونا 2 جشنواره اصلی دانشجویی رویش و حرکت را مجازی کرد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آخرین وضعیت 2 جشنواره اصلی دانشجویی حرکت و رویش در شرایط متاثر از شیوع ویروس کرونا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در یک نشست خبری با موضوع تشریح برنامه های مرتبط با برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی حرکت و هشتمین جشنواره ملی رویش به صورت مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*1500 اثر به جشنواره برکت ارسال شد

غفاری با اشاره به آخرین وضعیت دوازدهمین جشنواره بین المللی حرکت، گفت: ۱۵۰۰ آثار به جشنواره برکت ارسال شده است.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ۳۰ هزار دانشجو از کشورهای مختلف برای شرکت در جشنواره ثبت نام کردند و ۱۶۵ اثر از ۱۲۷ کشور انتخاب شده است.

وی مشارکت دانشجویان رشته های فنی مهندسی در این جشنواره را ۳۳ درصد، دانشجویان رشته های علوم پایه ۱۵ درصد، دانشجویان رشته هایکشاورزی ۱۷ درصد و هنر و معماری ۸ درصد را اعلام کرد.

*16 هزار و 400 فعالیت در جشنواره رویش ثبت شد

غفاری همچنین آخرین وضعیت هشتمین جشنواره ملی رویش، گفت: قرار بود اختتامیه هشتیمن جشنواره رویش کانون های دانشجویی ۲۷ خرداد باشد که به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور این امکان فراهم نشد و در نتیجه جشنواره حرمت هم مانند جشنواره رویش مجازی برگزار شود.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ۵ هزار و ۴۰۰ کانون دانشجویی در این جشنواره شرکت کردند و ۱۶ هزار و ۴۰۰ فعالیت ثبت شده است و ۴ کارگاه هم در این جشنواره برگزار می شود.

ادامه دارد...

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجو جشنواره کشورهای مختلف معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۷۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز

روح الله خوشبت با تشریح عملکرد و اقدامات انجام شده از سوی مدیریت شهری در بارنگی‌های چند ماه گذشته اظهار کرد: مجموعه خدمات شهری همه تلاش خود برای گذراندن این بارش‌ها بدون خسارت و آسیب به شهر و شهروندان به کار گرفته است.

او با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی بارش‌های آخر هفته سنگین خواهد بود بر لزوم آمادگی کامل برای این روز‌ها در حوزه خدمات شهری تاکید کرد.

خوشبخت خاطرنشان کرد: پاکسازی و لایروبی مسیل‌ها و سد‌ها از ضایعات و گل و لای بارندگی هفته گذشته از جمله اقدامات مهمی است که باید به سرعت پایان یابد و نحوه صحیح انجام شدن آن مستمر مورد بازرسی قرار گیرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز همچنین یادآور شد: باید بر اساس تجارب بارندگی‌های گذشته مشکلات موجود در نقاطی که موجب رخ دادن آب گرفتگی یا سایر مسائل شده است را رفع کنیم.

خوشبخت بر لزوم به کارگیری تدابیر جدی برای چیدمان ماشین آلات، پمپ‌ها و تجهیزات در نقاط مختلف شهر تاکید کرد و گفت: پشت سر گذاشتن بدون خسارت و آسیب این بارندگی‌ها در گرو آماده باش کامل نیرو‌ها و تجهیزات است که باید با مدیریت هر یک از مسئولان مربوطه به بهترین نحو انجام شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز افزود: سامانه ۱۳۷ مرکز ارتباطات مردمی شهرداری شیراز و سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به‌طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است.

او از مردم خواست از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه‌ها یا مسیل‌ها خودداری و از استقرار و نصب چادر در بوستان‌ها، بستر رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی به‌خصوص در مناطق با شیب زیاد و مسیل‌ها اجتناب کنند.

 خوشبخت با بیان اینکه از مسیر‌های منتهی به رودخانه‌هایی که سیل در آنها جریان دارد دوری‌کنید، عنوان کرد: به یاد داشته باشید خودرو‌ها و وسایل نقلیه، مکان امنی در مقابل وقوع سیل نیستند، چراکه سیل می‌تواند خودرو را به حرکت درآورد و حتی واژگون کند.

او خاطرنشان کرد: در جریان آب راه نروید؛ ۱۵ سانتیمتر آب در حال حرکت ممکن است باعث بر هم خوردن تعادل شما شود؛ اگر مجبورید در آب حرکت کنید از مسیری بروید که آب حرکت نمی‌کند.

به گفته خوشبخت؛ شنا کردن و حرکت در جریان سیل بسیار خطرناک است و خطر غرق‌شدگی به دنبال دارد.

 معاون شهردار شیراز یادآور شد: وسیله نقلیه محل امنی در مقابل سیل نیست، اگر وسیله نقلیه (به علت فرورفتن در آب یا گل) از حرکت ایستاد، فوراً آن را ترک کرده و به‌جای مرتفع بروید.

او همچنین از شهروندان خواست به هشدار‌های هواشناسی و ایمنی در زمان بارندگی توجه کنند و با رعایت این نکات و پرهیز از تردد غیر ضروری درسطح شهر همراه و یاری رسان مدیریت شهری باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها