Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن اسلام‌زاده با انتشار مطلبی ماجرای اولین دیدار خود با نادر طالب‌زاده را بیان و برایش آرزوی سلامتی کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از چند روز پیش خبر مبتلا شدن نادر طالب‌زاده، مستندساز کشورمان به ویروس کرونا منتشر شد و بسیاری از چهره‌های فرهنگی برای او آرزوی سلامتی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محسن اسلام‌زاده، کارگردان و مستندساز کشور با انتشار مطلبی به اولین دیدار خود با نادر طالب‌زاده و روحیه‌دادن او برای ادامه کار مستندسازی اشاره کرد. او از مردم خواست تا برای این چهره انقلابی دعا کنند. 

اسلام‌زاده این‌چنین نوشت: 

اولین فیلم مستندم را در سیستان و بلوچستان در سال 1383 با هزینه شخصی ساختم. بعد از تدوین، کیس کامپیوتر را زدم زیر بغل و آمدم تهران و فیلم را به هر که می‌توانستم نشان دادم. به‌خاطر بی‌تجربگی فیلم پر از تصاویر تار و صدای باد بود اما به نظرم داستان کوتاهی داشت. به‌خاطر همین ضعف‌های فنی خیلی‌ها اذیتم کردند، تا اینکه شماره حاج نادر را پیدا کردم.

حاجی با اینکه در حال تدوین فیلم مسیح بود خیلی سریع بهم وقت داد. کیس کامپیوتر را روی کولم گذاشتم و سربالایی خیابان توانیر را بالا رفتم تا به دفتر حاجی رسیدم. به گرمی از من استقبال کرد. وقتی فیلم تمام شد و تیتراژ در حال نمایش بود خواستم صحبت کنم که دیدم حاجی حتی تیتراژ را با دقت نگاه می‌کند.

بعد از پایان کار چیزی به من گفت که سال‌ها رنج مستندسازی را برایم قابل تحمل کرد؛ گفت تو من را یاد شهید ابراهیم اصغرزاده و اولین فیلمش انداختی. از اینکه من را با مستندسازی بزرگ مقایسه کرده بود خیلی خوشحال شدم. سال‌ها بعد باز هم حاج نادر بود که برای اولین بار به من فرصت صحبت کردن در تلویزیون را داد؛ چند وقت پیش که او را دیدم که آب شده و عصا به دست است خیلی نگران شدم و امشب که عکسش را با این دعا بریم فرستادند بر خودم می‌دانم که به هم بگویم برای پدر مستندسازان انقلابی دعا کنید.

انتظامی از طالب‌زاده تمجید کرد

انتهای پیام/ 

R1539/P/S4,34/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سینما مستند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط سینما مستند پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ چرا ایندیپندنت از فعالیت شبکه‌های برون مرزی ایران نگران است؟ ۲ تبیین پیام‌های اسلام نیازمند غدیر بود/ چه عواملی موجب تشتت پس از اعلام ولایت امیرالمؤمنین(ع) شد؟ ۳ شهیده‌ای که کفنش حرم امام رضا (ع) را طواف کرد ۴ «بی ماسک پشیمانم و با ماسک پریشان»/ از حافظ تا بابا طاهر؛ شوخی شاعران با کرونا ۵ مادر شهیدان شمشیری به فرزندان شهیدش پیوست ۶ شروع ضبط "دست‌فرمون"/ پاییز به آنتن می‌رسند؟ ۷ بررسی زندگی بانویی که در کنار کعبه دفن شد/ چرا حضرت هاجر همراه فرزند خردسالش در سرزمین مکه زندگی کرد؟ ۸ اخبار مستند|مستندی از «آیت‌الله خویی» ساخته شد/ تأثیر کرونا بر عواطف انسانی در قاب «خاکریزهای سفید» مهمترین اخبار فرهنگی تبیین پیام‌های اسلام نیازمند غدیر بود/ چه عواملی موجب تشتت پس از اعلام ولایت امیرالمؤمنین(ع) شد؟ دستورالعمل وزارت بهداشت برای محرم/ برگزاری جلسات در فضای باز اولویت باشد شروع ضبط "دست‌فرمون"/ پاییز به آنتن می‌رسند؟ شهیده‌ای که کفنش حرم امام رضا (ع) را طواف کرد مهمترین اخبار تسنیم جهاد اسلامی: رژیم صهیونیستی هرگز قادر به پیروزی در برابر مقاومت نخواهد بود اشتغال ۶ هزار و ۷۵۰ نفری با طرح یارانه دستمزد/اجرای فاز دوم طرح در انتظار تأمین بودجه انتقاد قوه قضائیه از معرفی قطره چکانی متخلفان ارزی/ ۴۴۵ متخلف ارزی بازداشت شدند واعظی: وزیر پیشنهادی صمت بزودی به مجلس معرفی خواهد شد گسترش اعتراضات در فلسطین اشغالی؛ آیا «نتانیاهو» به سرنوشت «رابین» دچار خواهد شد؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سینما مستند سینما مستند اسلام زاده طالب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور یک کار جهادی و انقلابی است

جانشین فرمانده انتظامی کشور، از طرح نور به عنوان یک کار جهادی و انقلابی در فراجا نام برد و گفت: طرح نور در چارچوب اعتقاد و بصیرت جاری شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار قاسم رضایی، روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در آیین تجلیل از استادان مدرسان و گروه‌های علمی برتر فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: آموزش یکی از ارکان اصلی امنیت داخلی و مولفه مؤثر در روابط بین‌الملل است

وی با عنوان این مطلب که معلمی در تعریف کتابت نمی‌گنجد، افزود: بعید می‌دانم در مجموعه بزرگ‌انتظامی کسی نقش معلمی نداشته باشد. در مجموعه انتظامی، چون سازمان انسان محور با انسان‌ها سر و کار دارد.

سردار رضایی ادامه داد: در مجوعه انتظامی آموزش و تعلیم و تربیت یک مسئله بسیار جدی است تعامل با جامعه نیازمند آموزش در بحث‌های اخلاقی مدیریتی رفتاری و…، است.

وی گفت: هفت شاخص است که باید همیشه مورد برسی قرار بگیرد که عبارت از اعتقاد، احکام، اخلاق، بصیرت، مهارت، تخصص و مدیریت، است.

جانشین فرمانده انتظامی کشور افزود: هر مهارتی فرد داشته باشد، اما اعتماد نداشته باشد آسیب پذیر می‌شود. در چارچوب احکام الهی باید کامل اشرافیت داشته باشیم. اخلاق داشتن یکی از ویژگی‌های مهمی است که نمونه آن حاج قاسم سلیمانی که با اخلاقی که داشتند در دل‌های مردم جای گرفتند.

سردار رضایی ادامه داد: مورد بعدی بصیرت مجموعه انتظامی است که طرح نور در چارچوب اعتقاد و بصیرت جاری شده است و بیش از ۳۰ دستگاه در نهی از منکر جامعه نقش دارند؛ امروز افتخار سازمان مقدس انتظامی این است که با بصیرت و اعتقاد در صحنه حاضر شده و فرمان الهی را بر اساس قانون در کشور اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اجرای طرح نور، افزود: طرح نور، اجرای فروع دین و احکام الهی است و امروز مجموعه انتظامی افتخار می‌کند که طرح نور یک کار جهادی و انقلابی است.

دیگر خبرها

  • طرح نور یک کار جهادی و انقلابی است
  • کارکرد انتقادی و راهبری فیلم های مستند کمرنگ شده است
  • اولین واکنش یک روزنامه اصولگرا به موضوع مهدی نصیری: او مهره تاج زاده است
  • صحنه نادر و زیبای شادی یک جفت لک لک بعد از اولین تخم گذاری | ویدئو
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • مرحوم طالب‌زاده جریان‌ساز بود + فیلم
  • فیلم/ مشاهده گونه نادر پلنگ سایبان در لرستان
  • تصاویر نادر از پلنگ لرستان در قلب شب
  • فیلم | مشاهده گونه نادر پلنگ سایبان در لرستان
  • طالب‌زاده با وجود اهانت‌های گروه‌های مختلف، هیچگاه نه مردد شد و نه ترسید/زیست شهیدانه در زندگی نادر دیده می‌شد