Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، جدیدترین جلسه کمیته ملی حافظه جهانی با حضور اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و رئیس کمیته ملی حافظه جهانی در محل اندیشگاه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشرف بروجردی با اشاره به شرایط شیوع کرونا گفت: ثبت آثار باید به دلیل درجه اهمیت آن در دستور کار باشد.چون ثبت آثار به عنوان داشته‌های فرهنگی ایران، اقدام شایسته و موثری است که باید ضمن تداوم بخشی از آن در جهت تحقق این مهم قدم برداریم و شاهد حضور فعال اعضای کمیته و تسریع امور آن باشیم.

رئیس کمیته ملی حافظه جهانی در ادامه یادآور شد: هم اکنون رقبای بسیاری برای ثبت جهانی آثار ایران در عرصه‌های مختلف وجود دارند.چنانچه فرآیند‌های ثبت در ایران با تعلل پیش برود، بی تردید این کشور‌ها گوی سبقت را برای ثبت آثار از ایران می‌ربایند.

بروجردی بر ضرورت ادامه برگزاری جلسات کمیته‌ها به ویژه کمیته ارزیابی و کارگاه‌های آموزشی به صورت مجازی تاکید کرد.همچنین درباره پیشنهاد موسسه اکو مبنی بر برگزاری این کارگاه‌ها برای کارشناسان و رایزنان فرهنگی کشور‌های عضو و اعضا بحث و بررسی شد.

هانیه گرائیلی مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و جانشین دبیر کمیته ملی حافظه جهانی در ادامه این جلسه، به فراهم سازی مقدمات لازم برای ثبت مشترک ۲ آلبوم لهستانی که توسط کاخ گلستان معرفی شده،اشاره کرد و گفت: این موضوع باید در کارگروه ارزیابی حافظه جهانی بررسی شود.

وی همچنین به درخواست معاونت پژوهشی مدرسه عالی شهید مطهری برای بازدید از اثر مرمت شده «خمسه نظامی گنجوی» اشاره کرد و گفت: این اثر هم اکنون مرمت و استحکام بخشی شده و همه مراحل مستندسازی را گذرانده است.

در این جلسه همچنین تعدادی از آثاری که پیش از این در کارگروه حافظه جهانی ارزیابی شده بودند برای ثبت در این کمیته بررسی و گواهی ثبت تعدادی از آثار که در جلسات پیشین نهایی شده بود به صاحبان اثر ارائه شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه ملی ایران آثار جهانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران کمیته ملی حافظه جهانی ثبت آثار برای ثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۷۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)

 

 

 

منبع :فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرآیند تولید میلیارد‌ها میخ در یک کارگاه پاکستانی (فیلم) نحوه تولید عطر، ادکلن و اسپری خوشبوکننده بدن در یک کارخانه فرانسوی (فیلم) بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • فرآیند ساخت یک دانخوری خلاقانه برای مرغ‌ها با بطری پلاستیکی (فیلم)
  • فرآیند تولید شلنگ آب در یک کارگاه کوچک پاکستانی (فیلم)
  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)
  • فرآیند کشت، پرورش و برداشت خیار محلی در کامبوج (فیلم)
  • لوتوس حافظه؛ دریافت نمایندگی فلش مموری در ایران
  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات به خبرنگاران غزه
  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات یونسکو به خبرنگاران غزه
  • فرآیند پخت نان لواش به شیوه استانبولی
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • ۳ تا تکنیکی که با آن در طول خواب می‌توانید حافظه تان را تقویت کنید (فیلم)