Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@12:26:32 GMT

مهمترین علت ابتلا به «دیابت» چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۷۷۷۴

ساعت 24-استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه چاقی از عوامل مستعد کننده ابتلای افراد به دیابت به ‌شمار می‌رود، گفت: چاقی و اضافه وزن مهم‌ترین عامل بروز دیابت در جهان محسوب می‌شود.

فرزاد شیدفر، استاد علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران، همزمان با برگزاری وبینار رویکردهای بیمارمحور در مدیریت دیابت و چاقی که با حضور اساتید برجسته غدد درون‌ریز و متابولیسم و تغذیه کشور جهت ارائه راهکارهای بهبود تبعیت از درمان، برگزار شد، اظهار داشت: چاقی از عوامل مستعد کننده ابتلای افراد به دیابت به ‌شمار می‌رود و به ‌عبارتی چاقی و اضافه وزن مهم‌ترین عامل بروز دیابت در جهان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر افراد بتوانند اضافه ‌وزن و چاقی خود را کاهش دهند خطر ابتلا به دیابت در آنها کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه فرد مبتلا به دیابت نیاز به درمان توسط تیمی از متخصصان و کارشناسان تغذیه، روان‌شناسی، متخصص غدد، داخلی و دیابت دارد، گفت: مشاوره برای تغییر بینش فکری نسبت به فواید کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل جهت کمک به بیماران مبتلا به دیابت بسیار حائز اهمیت است. همچنین وضعیت رژیم افراد مبتلا به بیماری دیابت باید به صورت دوره‌ای توسط متخصص تغذیه مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

استاد علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: بسیاری از افراد مبتلا به دیابت در جهت رسیدن به وزن ایده‌آل و کاهش وزن به صورت خودسرانه رژیم‌های غذایی را آغاز می‌کنند؛ در حالی که استفاده از این راهکار مناسب نیست و آن را ما به بیماران توصیه نمی‌کنیم.

شیدفر خاطرنشان کرد: همچنین بسیاری از افراد مبتلا به دیابت و چاقی جهت رسیدن به وزن ایده‌آل از مشاوره متخصصان و کارشناسان تغذیه بهره‌مند می‌شوند، ولی متأسفانه پس از یک یا دو بار ویزیت و مشاوره از انجام مشاوره‌های بعدی پرهیز می‌کنند و این مسئله سبب می‌شود که چاقی و اضافه وزن مجدد به آنها بازگردد و به نوعی افزایش یابد.

وی گفت: افرادی که قصد دارند، کاهش وزن و درمان چاقی انجام دهند باید هر ماه به صورت مداوم تحت نظر کارشناس یا متخصص تغذیه باشند تا روند رژیم آنها مورد بررسی قرار گیرد و همچنین این موضوع مورد ارزیابی متخصص و کارشناس باشد که آیا کاهش وزن در حد ایده آل و استاندارد بوده‌است یا خیر.

این متخصص تغذیه عنوان کرد: چاقی یک بیماری مزمن است که از جنبه‌های مختلف بر سلامت افراد تاثیر می‌گذارد و هرچه ارتباط بیمار با پزشک در این زمینه بیشتر باشد، فرد در درمان چاقی و رسیدن به هدف رژیم غذایی مناسب موفق‌تر خواهدبود.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مبتلا به دیابت کاهش وزن ایده آل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۷۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟

به گزازرش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

دیگر خبرها

  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان