Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری استان بوشهر ضمن بازدید از پیش اعلام نشده از دادگستری شهرستان عسلویه بر ضرورت توجه به رونق تولید در دستگاه قضایی تاکید کرد. تاریخ انتشار: 11:45 - 14 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۳۶۵۲

خبرگزاری میزان – علی جمادی، رییس کل دادگستری استان بوشهر و هیات همراه به صورت از پیش اعلام نشده از دادگستری شهرستان عسلویه بازدید کردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس کل دادگستری استان بوشهر در این بازدید به برنامه‌های تحول قضایی اشاره و اظهار کرد: یکی از این موارد رسیدگی عادلانه و صدور احکام و توجه به مردم، حقوق مردم و حقوق عامه است که مورد توجه دستگاه قضایی است.

جمادی در این دیدار به تاسیسات عظیم نفت و گاز در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در خصوص اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید، می‌بایست با کوشش همه جانبه و حمایت قضایی و امنیت سرمایه گذاری و امنیت پایدار در جامعه تلاشمان را در راستای جهش تولید و اشتغال بکار گیریم که این امر مهم تحقق پیدا کند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به رونق تولید در دستگاه قضایی گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی با اقتدار به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد و ما روزبه روز شاهد پیشرفت، ترقی و توسعه آن هستیم و استکبار در ابعاد گوناگون با توطئه‌های مختلف نتوانسته است ذره‌ای به عزم مردم و مسئولان خللی وارد کنند و ما هم در کنار سایر نیرو‌ها و مسئولان نظام اسلامی تلاش می‌کنیم.

جمادی ضمن تاکید بر اجرای دقیق قوانین و مقررات در حوزه صنعت و کار در این منطقه تصریح کرد: مسئولان اهتمام ویژه‌ای در جهت پیشگیری از مسائلی که موجب خلل در روند کار و تولید در حوزه صنعت می‌شود را داشته باشند.

رییس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: نظارت بر اجرای بخش روابط کار و کارفرمایان و مقررات مدیریت کار و خدمات اشتغال، مصوبات و دستورالعمل‌های قانونی مربوطه در کارگاه‌ها، اتخاذ تدابیر لازم جهت اجرای احکام صادره درمراجع حل اختلاف ازطریق کارگاه‌ها یا دادگستری و انجام مشاوره‌های حقوقی مرتبط با مسائل کارگری و قانون کار و ضرورت نظارت واحد بازرسی بر کارگاه‌های منطقه و پاسخگویی به دادسرا‌ها و دادگاه‌های مرتبط در حوزه‌های قضایی را می‌توان از جمله مواردی دانست که می‌تواند به پیشگیری از مشکلات کمک کند.   بیشتر بخوانید: تلاش دستگاه قضایی برای رفع مشکلات مرتبط با سرمایه گذاری در منیرآباد گرمه وی در ادامه این بازدید اظهار کرد: رسیدگی به پرونده‌های قدیمی به عنوان اولویت کاری است و می‌بایست روزانه به وضعیت این پرونده‌ها و علت تاخیر در کار آن‌ها رسیدگی و به سرانجام برسد تا جایی که پرونده‌های مسن نداشته باشیم، چون از دغدغه‌ها و درخواست‌های مردم رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها است.

رییس کل دادگستری استان بوشهر با تاکید بر لزوم حفظ حقوق بیت المال خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های دستگاه قضایی، صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال است و حفاظت و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی، حریم رودخانه‌ها و آب شرب از اولویت‌های دستگاه قضایی و دستگاه‌های متولی این امر است.

جمادی تصریح کرد: مطابق دستور اکید ریاست قوه قضاییه مبنی بر برخورد قاطع با پدیده زمین خواری؛ عزم جدی در مسئولان قضایی وجود دارد تا با قاطعیت و به جدیت با زمین خواران مقابله شود و در این زمینه هیچ گونه اغماضی صورت نخواهد گرفت.

رییس کل دادگستری استان بوشهر در ادامه بازدید خود از حوزه قضایی شهرستان عسلویه از پروژه واگذاری زمین جهت ساخت ساختمان دادگستری شهرستان و پروژه تکمیل منازل سازمانی و پروژه ساختمان در حال ساخت پزشکی قانونی این شهرستان بازدید به عمل آورد.

جمادی در پایان از شورای حل اختلاف شهرستان عسلویه بازدید کرد و به همین منظور ضمن تاکید به گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه، اظهار کرد: سیاست راهبردی قوه قضاییه ختم پرونده‌های مطروحه از طریق صلح و سازش است و در این راستا می‌بایست تلاش شود تا از پرونده‌سازی و ازدحام کار‌های قضایی اجتناب شود.

جمادی در پایان گفت: با توجه به دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها، حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری که از موارد خاص است باید مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود مانند شورای حل اختلاف و وساطت بزرگان یا روحانیون استفاده شود تا اینگونه پرونده‌ها به سرانجام برسند و یا تشکیل نشود و یا پرونده دیگری به دنبال نداشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حمایت از تولید دستگاه قضایی بازدید از پیش اعلام نشده رییس کل دادگستری استان بوشهر شهرستان عسلویه دستگاه قضایی پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۷۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)

رییس دادگستری بندر امام خمینی(ره) گفت: عضویت یکی از اعضای شورای شهر به دلیل تخلف و داشتن پرونده قضایی، تا اطلاع ثانوی تعلیق و از حضور در شورای شهر منع شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، به نقل  از روابط عمومی دادگستری خوزستان، عزیز مراد حسین‌پور در این خصوص افزود: بر اساس پرونده قضایی نامبرده در شعبه 102 کیفری بندر امام خمینی (ره) با اتهام آدم‌ربایی (ربودن شهردار)، قرار نظارت قضایی با موضوع منع اشتغال و عضویت در شورای شهر برای وی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی بی‌قانونی و ایجاد اخلال در امنیت روانی جامعه را برنمی‌تابد، افزود: بر این اساس با هر گونه تخلف بدون توجه به القاب و عناوین افراد برخورد خواهد شد.

به گزارش تسنیم، دادگستری خوزستان طی یک‌سال اخیر در راستای مبارزه با فساد اداری چندین مدیر در استان را بازداشت کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان