Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه شرطی کردن اقتصاد کشور به انجام مذاکرات، آثار مخربی در بر دارد، گفت: هم آمریکایی‌ها و هم اروپایی‌ها به دنبال فروپاشی اقتصاد ایران هستند و به همین دلیل به شدت اقتصاد ایران را شرطی به برجام، تحریم و انجام مذاکره کرده‌اند. تاریخ انتشار: 11:49 - 14 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۳۶۱۴ پرویز سروری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در روز عید قربان مبنی بر تبلیغاتی بودن مبحث  مذاکره از سوی آمریکا، اظهار داشت: برای اینکه مردم‌ متوجه شوند آمریکا به دنبال رسیدن به راه حلی مسالمت آمیز در مذاکره نیست بلکه دنبال تحمیل نظر خود است، یک مرحله تمام حسن نیت‌ها را در طبق اخلاص گذاشته و در برجام عرضه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی عنوان کرد: ایران یکطرفه و بدون هیچ پیش شرطی به همه تعهدات خود در برجام عمل کرد، اما طرف آمریکایی اولین کاری که کرد، این بود که زیر همه تعهدات بین المللی خود زد و از برجام خارج شد.
سروری عنوان کرد: اکثر تعهدات و تحریم‌هایی که علیه ملت ما وضع شد و موثر هم هست، از سوی دولت خبیث آمریکاست. اگر اروپایی‌ها صد درصد هم می‌خواستند همکاری کنند، درصد ناچیزی از حقوق ما در برجام رعایت می‌شد. با این حال آنها هم  هیچ اقدامی برای رفع کم کاری‌های آمریکایی‌ها انجام ندادند و تنها شرایط را برای ایران سخت‌تر و پیچیده‌تر کردند.   بیشتر بخوانید:  مظلومیت یمن و چشمان بسته حقوق بشر آمریکایی   وی خاطر نشان کرد: هم آمریکایی‌ها و هم اروپایی‌ها به دنبال فروپاشی اقتصادی ایران هستند و به همین دلیل به شدت اقتصاد ایران را شرطی به برجام، تحریم و انجام مذاکره کردند.
این فعال سیاسی گفت: هر چقدر مسئله مذاکره را داغ نگه می‌داریم به نوعی اقتصاد ایران را شرطی‌تر نگه می‌داریم و این روند  آثار مخربی برای اقتصاد ایران در بر دارد. 
سروری با انتقاد از اینکه اقتصاد ایران سالهاست که فریز و شرطی شده و وارد حوزه اقدام نمی‌شود، گفت: با این رویه سرمایه گذاری در اقتصاد ما برای سرمایه گذاران خارجی جذاب و مقرون به صرفه نیست؛ به تعبیری چرخ اقتصاد ما منتظر نتیجه مذاکرات و اقدامات طرف آمریکایی و اروپایی مانده است.
عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید شان بر این است که نخست ظرفیت‌های اقتصادی داخلی را برای جهش تولید فعال کنیم و همچنین خط تلاشی را برای احقاق حقوق مردم  از غرب داشته باشیم، این دو مهم نباید در امتداد هم قرار بگیرند بلکه باید در کنار هم حرکت کنند.    وی در پایان عنوان کرد: برای پرداختن به اقتصاد ملی باید با تجمیع ظرفیت‌ها، زمینه را برای جهش تولید فعال کنیم، واردات را  محدود کنیم و به هر ترتیبی روی پای اقتصاد داخلی‌مان بایستیم و اقتصاد منهای نفت را پایه ریزی کنیم؛  این خواسته‌ای است که رهبرمعظم انقلاب  برای جلوگیری از شرطی شدن اقتصاد به برجام و مذاکره در نظر دارند.   
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پرویز سروری جمعیت رهپویان کشورهای منطقه عضو جمعیت رهپویان اقتصاد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۸۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»

به گزارش خبرآنلاین،‌دکتر رضا ملک‌زاده، وزیر بهداشت در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی،‌ فوق تخصص گوارش و کبد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی گفت: واقعاً آن کاری که ما در برجام انجام دادیم بی‌نظیر بود، رفتیم با همه قدرت‌های دنیا پشت یک میز نشستیم و با کارهایی که دکتر ظریف انجام داد افتخاری به دست آمد، اما متاسفانه افرادی که اصلاً برجام را نخواندند با آن مخالفت کردند تا یک پیمان افتخارآمیز برای ایران زیر سوال برود، وضعیت تحریم‌ها به‌شکلی شده که هر روز وضعیت کشور تغییر می‌کند و این ناامیدی‌ها را تشدید کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901957

دیگر خبرها

  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی
  • نگاهی به سینمای کارگری ایران به مناسبت روز کارگر
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی