Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست هم‌اندیشی كارگروه برگزاری مراسم محرم ۱۴۴۲ با هدف تعيين دستورالعمل‌هاي بهداشتي ايام عزاداري با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و نمایندگان ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست هم‌اندیشی كارگروه برگزاری مراسم محرم 1442 باهدف تعيين دستورالعمل‌هاي بهداشتي ايام عزاداري با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، معاون بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، نمایندگان ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت و دیگر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوط در سالن اجتماعات ساختمان نواب سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام ‌والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، ضمن تأکید بر اهمیت تصمیمات این کارگروه در برگزاري مراسم عزاداري سالار شهيدان اظهار داشت: باید از  تمام نقطه نظرات و راهکارهای کارشناسان  استفاده کرد تا به جمع‌بندی نهایی برسیم همچنین باید  نتیجه این جلسات و ارائه راهکار برای برگزاری مراسم  سریع‌تر به اطلاع عموم برسد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: باید پروتکل‌های بهداشتی  در خصوص برگزاری مراسم عزاداری اعلام و تکلیف مردم روشن شود تا شاهد تعطیلی هیئات قبل از شروع  محرم نباشیم  و جریان‌های مختلف ایجاد نشده و به مردم مؤمنین نیز ضرری وارد نشود.

 

سپس دکتر رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در زمان اوج کرونا  با تلاش، هم‌افزایی، همدلی و ایثار کادر درمانی و بسیاری از طلاب و نیروهای جهادی آمار فوتی‌ها را روزانه  در كشور از 187  به  34 نفر رساندیم اما تعطیلات عید فطر و نیمه دوم خرداد و عواملی مانند تعجیل در بازگشایی اماکن تجاری و بازارها سبب شد تا  آمار جانباختگان بالا برود.

 

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اذعان کرد: این افزایش از مناطقی شروع شد  که مراسم عید فطر را بسیار مفصل برگزار کردند.

 

رئیسی در ادامه اضافه کرد: مراسم عزاداری در تمام شهرها برگزار خواهد شد اما ما نگران این هستیم که در این ایام آمار مبتلایان به ویروس کوید 19 افزایش یابد؛ در حال حاضر نیز استان بی‌خطر نداریم.

 

وي افزود: پیش‌بینی ما این است که اگر دستورالعمل‌های بهداشتی  در ایام عزاداری سالار شهیدان به‌طور کامل رعایت نشود آمار مبتلايان به بیماری کرونا تا 90 درصد افزایش می‌یابد.

 

رئيسی در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: ما آمادگی آموزش مداحان  براي اجراي دقيق دستور العمل هاي بهداشتي در  هيئات مذهبي سراسر کشور را داریم، پيشنهاد مي شود قبل از شروع محرم؛ الگویی را اجرا و از طریق صدا و سیما پخش کنيم همچنين ما در كشور استادیوم های ورزشی بسياري  داریم که می توان عزاداری ها را در آنها برگزار کرد يا حتی هر خانه می تواند یک حسینیه باشد و هر خانواده در خانه خود عزاداری کند.

 

در ادامه این نشست مصطفی خرسندی رئیس کانون مداحان کشور اذعان کرد: ما 80 هزار عضو و 425 دفتر در مجموعه کانون مداحان کشور داریم که می‌توانند درزمینهٔ اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار تأثیرگذار باشند.

 

وی ادامه داد: اگر آموزش ذاکرین و شعرا و هیئات مذهبی در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سریع‌تر اتفاق می‌افتاد  مداحان و روحانیون از طریق نفوذی که در جامعه دارند می‌توانستند این پروتکل‌ها  را به بهترین شکل به جامعه هدف انتقال دهند هم‌اکنون نیز می‌توان بحث آموزش را در همین مدت کوتاه از طریق رسانه، تولید فیلم، یا به‌صورت مکتوب دنبال کنیم تا سریع به نتیجه برسیم.

 

خرسندی در پایان خاطرنشان کرد: ما برای خواص و عوام باید سه مرحله آموزشی داشته باشیم . همچنین این درخواست را دارم برای دسته‌های عزاداری برنامه‌ریزی شود تا با روش‌های متفاوت عزاداری‌ها بیرون از حسینیه‌ها برگزار شود.

 

گفتنی است در ادامه فعالیت این کارگروه دیگر اعضا ازجمله، نماینده دادستانی کل کشور، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی، نماینده وزارت کشور، نماینده مرکز رسیدگی به امور مساجد و دیگر نمایندگان ستاد ملی مبارزه با کرونا به بیان نظرات خود پرداختند.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا محرم حسینی سازمان تبلیغات اسلامی نمایندگان ستاد ملی مبارزه با کرونا سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری مراسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۸۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا،عبدالرسول پور عباس در حاشیه بازدید از جلسه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری که در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، با تاکید بر اینکه آزمون در سراسر کشور با سلامتی آغاز شد، گفت: مشکلی خاصی برای برگزاری این آزمون نداریم به جز در یکی از شهرستان‌ها که امروز سیل آمده و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پای کار آمدند و داوطلبان را جابجا می‌کنند. امیدواریم در این شهرستان کار به سامان برسد.

وی در ادامه در خصوص داوطلبان دانشگاه فرهنگیان نیز تصریح کرد: ما ۵ نوبت آزمون داریم در هر ۵ نوبت دفترچه اختصاصی داوطلبان که متقاضیان دانشگاه فرهنگیان هستند را همزمان اجرا می‌کنیم به این صورت که دفترچه‌های تخصصی در ابتدا و انتهای جلسه توسط این داوطلبان پاسخ داده می‌شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: حدود ۶۶۰ هزار نفر در مجموع ۵ گروه آزمایشی داوطلب دانشگاه فرهنگیان هستند که همه امور پیش بینی شده است به سلامتی کنکور را پشت سر خواهیم گذاشت.

پورعباس ادامه داد: داوطلبان نوبت اول کنکور به دلیل اینکه ما اردیبهشت ماه را برای برگزاری آزمون انتخاب کردیم از آمادگی بیشتری برای آزمون برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: نوبت دوم آزمون سراسری تیر ماه برگزار می‌شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد داوطلبان می‌توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آنها لحاظ کند.

پور عباس در پایان خاطرنشان کرد: کارنامه اولیه داوطلبان نوبت اول نیمه مرداد ماه جاری اعلام می‌کنیم و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد