Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@22:49:11 GMT

بدهی ۳۰۰ میلیاردی به پیمانکاران سدسازی در زنجان

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۸۱۳۳

بدهی ۳۰۰ میلیاردی به پیمانکاران سدسازی در زنجان

افشاری از بدهی ۳۰۰ میلیاردی به پیمانکاران سدسازی در زنجان خبر داد و گفت: انسداد ۳۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان امروز در جمع خبرنگاران به پروژه های هدف گذاری شده وزارت نیرو در کشور اشاره کرد و گفت: 250 پروژه با اعتبار 50 میلیارد تومان در سطح کشور هدف گذاری شده است و در استان زنجان هم تا پایان تیرماه 41 پروژه مهم با اعتبار 14 هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اسماعیل افشاری به طرح های تعادل بخشی وزارتخانه متبوع در قالب انسداد چاه های غیرمجاز و نصب کنتورهای حجمی در چاه ها اشاره کرد و گفت: در کنار آن مدیریت کشت محصولات کشاورزی در صرفه جویی مصرف آب باید مورد توجه قرار گیرد.

 

این مقام مسئول وابستگی استان به آب های زیرزمینی را در بخش آب شرب 80 درصد خواند و گفت: این وابستگی در حوزه صنعت 95 درصد است.

 

به گفته وی، توجه به صنعت سدسازی در استان زنجان کاهش وابستگی به آب های زیرزمینی است و در صورت بهره برداری از سدهای مراش، بلوبین و مشمپا وابستگی به آب های زیرزمینی در بخش آب شرب به 50 درصد تقلیل می یابد.

 

افشاری تعداد پروژه های تعادل بخشی در استان زنجان را 15 پروژه عنوان کرد و گفت: در لازم است تا در فعالیت های عمرانی این حوزه به موضوعات زیست محیطی هم توجه شود.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان بدهی شرکت به پیمانکاران در حوزه سدسازی را 300 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سد تهم 50 درصد آب شرب زنجان را تامین می کند.

 

وی تعداد چاه های فاقد پروانه در استان زنجان را 5 هزار و 650 مورد خواند و گفت: در استان 15 هزار و 500 چاه مجاز وجود دارد و امسال انسداد 350 حلقه چاه غیرمجاز در دستور کار شرکت است.

 

این مقام مسئول میزان بارندگی استان را 375 میلی متر اعلام کرد و گفت: این میزان 65 میلی متر بیش از سال های گذشته بود.

 

به گفته مدیر عامل شرکت آب  منطقه ای استان زنجان، سد تالوار یک سد منطقه ای با اشترک سه استان است ، تصریح کرد: آب شرب همدان از آب سد تالواراست و تامین آب شرب شهرستان خرمدره نیز از این سد خواهد بود.

 

افشاری با اشاره به اینکه بحران آب 20 ساله زنجان هنوز پا برجاست، گفت: در دشت های زنجان با افت آب های زیرزمینی مواجه هستیم.

 

وی میزان آب موجود در سد تهم را 60 میلیون مترمکعب با 71  درصد آب خواند و گفت: سد گلابر با 78 میلیون مترمکعب و 67 درصد و سد کینه ورس هم با 15.5 میلیون مترمکعب آب در آستانه سرریز شدن است.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: افت سفره های آب زیرزمینی سدسازی آب زیرزمینی شرکت آب منطقه ای آب های زیرزمینی استان زنجان منطقه ای آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی

حمیدرضا کریمی‌فرد اظهار کرد: از ابتدای راه‌اندازی نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی از سال ۹۵ در استان فارس تاکنون، بیش از۳۸ هزار مگاوات ساعت انرژی برق در استان تولید شده است.

او با بیان اینکه در سال گذشته یک مزرعه خورشیدی با مجموع ظرفیت ۵۰۰ کیلو وات در سطح استان با سرمایه‌گذاری ۱۲۵هزار میلیون ریال نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، افزود: علاوه‌ بر نیروگاه‌های خورشیدی خانگی (کوچک مقیاس)، تعداد ۵ نیروگاه بزرگ خورشیدی نیز به ظرفیت ۳.۲ مگاوات در حوزه تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان فارس هم اکنون فعال هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، متوسط میزان تابش این استان را بین ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ کیلووات ساعت بر متر مربع در سال عنوان کرد و افزود: این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است. 

کریمی‌فرد، درباره شرایط راه‌اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان فارس نیز گفت: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت‌نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشیدی در استان فارس است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال
  • کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر
  • ابرتورم در ترکیه چگونه مردم را بدهکار می‌کند؟
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین