Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار بدست آمده از تصمیمات جدید حلقه تصمیم ساز جریان اصلاحات در خصوص کنشگری در فضای موجود و برنامه ریزی برای انتخابات 1400 حکایت دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصلاح طلبان که پیش از این با شکست در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با نزاع های درونی میان دو طیف اصلاح طلبان قدرت محور و جامعه محور روبرو و حتی با دامنه ای از احتمال حضور یا تحریم انتخابات 1400 مواجه بود، اخیرا با بررسی و پایش های اخیر خود نسبت به احیای جریان اصلاح طلبی و موفقیت در انتخابات سال آینده امیدوارتر از گذشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرا از این قرار است که هسته تصمیم ساز و تصمیم گیر جریان اصلاحات در بررسی های خود برخی حواشی بوجود آمده در مجلس شورای اسلامی را پایه تحلیل های خود قرار داده و تاکید کرده اند برخی تندروی های نمایندگان مجلس را باید سریعا در جامعه به قدرت طلبی و دوری از توجه به مردم ترجمه کرد. این هسته تصمیم ساز جریان اصلاحات با تاکید بر این که حواشی مجلس یازدهم بهترین فرصت را در اختیار جریان اصلاحات قرار داده چند نکته را به این شرح مورد اشاره قرار داده اند:   - نزاع ها و جنگ قدرت برخی طیف های جریان اصولگرا، کانون مطالبه گری را از دولت و اصلاح طلبان به سمت مجلس پرهیاهو تغییر داده است.   - به دلیل حافظه کوتاه مدت مردم، جریان اصلاحات نه تنها فاصه گذاری از دولت را با کمترین هزینه دنبال می کند بلکه مجلس یازدهم موجب شده که با کمپرس شدن مشکلات به نام این مجلس، عملا جریان انقلابی در کانون مطالبه قرار گرفته و مسئول وضع موجود جریان راست و انقلابی تعریف شود.   - رسانه های اصلاح طلب ضمن ضریب دادن به نزاع های اصولگرایان و تصویر سازی از این مجلس به عنوان مجلس معطوف به قدرت، باید تلاش کنند با نزاع ها و ادعاهای اصولگرایان فضا را تسخیر کرده و آنقدر فضا اشباع شود که توده های مردمی نسبت به وعده ها و کنش های اصولگرایان بی حس شوند.    اصلاح طلبان معتقدند که باید توان، ایده و تمامی پتانسیل های جریان اصولگرا را با تحریک در حوزه های مختلف برون ریزی کنند.   از سوی دیگر این جریان مدعی است که اگر (اصلاح طلبان) هم بازسازی گفتمانی و تشکیلاتی خود را تسریع کند، می توان با ایده و حرف نو و در شرایطی که اصولگرایان و جریان انقلابی حرفی برای گفتن ندارند، وارد میدان 1400 شوند.   - رسانه های اصلاح طلب باید دستورکار مستمر خود را ایمیج سازی از مجلس به عنوان مجلس بدون دستاورد و بدون برنامه قرار دهند و...   در همین راستا با توجه به مطالب گفته شده شنیده می شود که برخی از بزرگان جریان اصلاحات تاکید کردند با همین دست فرمان مجلس یازدهم و کنشگری هوشمند طیف های اصلاح طلب می توان امیدوار بود که اصلاح طلبان سال بعد در پاستور باشند. به باور این افراد، حداقل آورده این کنشگری می تواند پایان آزمون جوانان مومن انقلابی و گام دوم نیز می باشد.   در این میان مروری بر این مطالب نشان می دهد که جریان اصلاحات چگونه بدنبال بهره گیری از برخی حواشی مجلس یازدهم برای احیای خود و یک کلاهبرداری دیگر سیاسی از مردم برای رسیدن به قدرت بوده و در این مسیر سهل انگاری و عدم توجه برخی طیف های جریان اصولگرایی به وضعیت، موقعیت و شرایط کنونی می تواند اصلاح طلبان را امیدوار به برنامه های خود نماید.   انتهای پیام/    

منبع: دانا

کلیدواژه: جریان اصلاحات جریان اصلاح مجلس یازدهم اصلاح طلبان نزاع ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس بر لزوم توجه به حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با اصلاح قیمت پژو پارس تاکید کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش تسنیم، علی جدی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لحاظ کردن حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با اصلاح قیمت پژو پارس تاکید کرد و گفت:  اگر قیمت جدید پژو پارس بر اساس بهای تمام شده این محصول تعیین شده است سازمان حمایت باید در تصمیم گیری خود به نفع تولید کننده عمل کند. 

علی جدی اظهار داشت: قیمت تولید خودرو مانند هر کالای دیگری باید نزدیک به نرخ بازار باشد و در صنعت خودرو باید به سمت حذف اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار حرکت کنیم.  

وی در ادامه بیان کرد: همان طور که بارها تاکید کرده ایم تنها راه کاهش فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار که موجب حذف دلالان از بازار خودرو نیز می شود، رشد تولیدات داخل و تامین کسری از طریق واردات است، در غیر این صورت این وضعیت همچنان ادامه خواهد داشت. 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی همچنین بر لحاظ کردن حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با افزایش قیمت پژو پارس تاکید کرد و گفت: اگر قیمت جدید پژو پارس بر اساس بهای تمام شده این محصول تعیین شده است سازمان حمایت باید در تصمیم گیری خود به نفع تولید کننده عمل کند و در صورت تفاوت فاحش قیمت تمام شده و نرخ جدید این محصول سازمان حمایت می تواند ورود کند.  

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: کمیسیون صنایع مجلس بر اساس مستندات ارائه شده از سوی سازمان حمایت در حال پیگیری این موضوع است و با برگزاری جلسه ای در هفته آینده در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • چشمه‌ای کیهانی که فضا را با موادی معادل ۵۰ میلیون برابر جرم خورشید آلوده می‌کند
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • شکست قطعی هر کسی که در برابر جریان مقاومت اسلامی بایستد
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند