Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@08:02:42 GMT

ماجرای جماران و علت غیبت حناچی در جلسات هیات دولت چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۸۶۰۶

ماجرای جماران و علت غیبت حناچی در جلسات هیات دولت چیست؟

جماران، محله‌ای در شمالی‌ترین نقطه تهران است که در هفته‌های اخیر یکبار دیگر نامش بر سر زبان‌ها افتاده است. این محله قدیمی که روزگاری سکونت‌گاه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران بود حالا به‌دلیل مسائل پیش آمده درباره ساخت‌و‌ساز نهاد ریاست جمهوری مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. البته تبعات این امر دامن شهردار تهران را هم گرفته به‌طوری که آقای حناچی که از زمان انتخاب شدنش به سمت شهرداری تهران در آذر‌97 به جلسات هیات دولت راه یافته بود حالا پشت درهای پاستور مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، نهاد ریاست جمهوری در حال ساخت یک قطعه ملک در محله جماران است. البته این محله از نظر ارتفاع ساخت محدودیت‌هایی را دارد که از دهه‌ها قبل برجامانده است، اما اقدام این نهاد در ساخت ملک مورد نظر و بنا شدن طبقه‌ای اضافه که در برخی رسانه‌ها منتشر شد، موجب شد تا مدیریت شهری نیز به این مساله ورود کرده و ستون‌های طبقه اضافی را قبل از ساخت سقف بر بالای آن‌ها برچیند.

این اقدام بازخورد گسترده‌ای در فضای مجازی و نیز عالم واقعیت داشت به‌طوری که از هفته بعد از این اقدام گفته شد که شهردار تهران نتوانسته است در جلسات هیات دولت حاضر شود. البته بهتر اینکه گفته شود به آقای حناچی اجازه حضور در این جلسات داده نشده است.

 

تکرار با توجه به مواضع سیاسی

سابقه حضور شهردار تهران در جلسات هیات دولت به زمان دولت سازندگی باز می‌گردد که البته از حدود سال‌82 به بعد و با انتخاب محمود احمدی‌نژاد به سمت شهرداری تهران از سوی رییس دولت اصلاحات دیگر اجرایی نشد. این اتفاق در دوره شهرداران و روسای دولت‌های بعدی نیز تکرار شد تا زمانی که حسن روحانی در دولت دوازدهم اجازه ورود آقای محمدعلی نجفی، شهردار اصلاح‌طلب پایتخت به جلسات هیات دولت را داد. بعد از نجفی نیز افشانی این اذن را داشت و البته بعد از او نوبت به آقای پیروز حناچی رسید. حضور شهردار تهران در جلسات هیات دولت می‌تواند منافع بسیاری برای پایتخت و البته کلان‌شهرهای دیگر داشته باشد.

اما در چند هفته اخیر ماجرای ملک جماران گویا موجب تکدر خاطر رییس‌جمهوری و ممانعت وی از حضور شهردار تهران در جلسات هیات دولت شده است. البته آقای پیروز حناچی، شهردار تهران دیروز در واکنشی منفعلانه درباره علت حضور نیافتنش در دولت گفت: «حضور شهردار تهران در هیات دولت قانون نیست و شهردار تهران عضو هیات دولت نیست.»

وی با اشاره به اینکه این یک سنت بوده است، افزود: «به نظرم حضور من در هیات دولت باعث خیر و برکت‌هایی برای شهر تهران بود. از سوی دیگر دولت هم به حضور شهردار تهران به عنوان شهردار پایتخت نیازمند است. اما قانونا شهردار تهران عضو هیات دولت نیست.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نکته جالبی نیز اشاره کرد و گفت: «من رفتار تند و طلبکارانه را نمی‌پسندم و مذاکره و رفتار منعطف را بیشتر می‌پسندم.» حناچی ادامه داد: «در دولت هشتم و نهم هم شهردار تهران هیچ زمانی در هیات دولت شرکت نمی‌کرده‌اند.» وی البته به این مساله اشاره نکرد که حضور نداشتن شهرداران در جلسات هیات دولت‌های قبل دل‌بخواه آن‌ها نبوده، بلکه روسای جمهوری اجازه حضور شهرداران را نمی‌دادند. همانند آنچه که در چند هفته اخیر و با شکرآب شدن رابطه روحانی و حناچی روی داده است.

سرنوشت جماران


موضوع جماران نکته مهم دیگری است که در حقیقت علت غیبت حناچی در جلسات هیات دولت است. برای رفع این مساله حالا شورایعالی شهرسازی و معماری هم وارد میدان شده است. شهردار تهران درباره جلسه شورای عالی شهرسازی هم که قرار بود عصر دیروز برگزار شود تا برای مساله ساخت‌و‌ساز در این محله تصمیم‌گیری شود، گفت: جماران فقط یک محله نیست.

بیشتر شبیه ایران است. وی ادامه داد: اتفاقی که در جماران افتاده است را می‌شود از زبان حتی خارجی‌ها هم شنید. برای مثال وقتی نماینده گورباچف به ایران می‌آید و به محله جماران می‌رود نکات جالبی در این خصوص می‌گوید. شهردار تهران گفت: برای مثال وقتی فیدل کاسترو هم به ایران آمد گفت شما در انتقال شعار به دنیا ضعیف عمل کردید و ساده‌زیستی رهبر جهانی را به گوش مردم نرساندید.

حناچی گفت: به نظر من باید با جماران در سه سطح برخورد کرد؛ ابتدا سطح جهانی است که باید این ساده زیستی حفظ شود و به جهانیان منتقل شود. سطح دوم سطح ملی است که باید ثبت شود و حریمی برای آن در نظر گرفته شود و سطح سوم سطح منطقه‌ای است.

فلانی نباشد

قرار بود عصر دیروز جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری برای تصمیم‌گیری درباره محله جماران برگزار شود که البته تا زمان تنظیم این گزارش از نتایج این جلسه خبری منتشر نشده بود، اما مساله اینجاست که در تاریخ 30‌تیرماه نیز قرار بود این شورا تشکیل جلسه دهد تا درباره همین مساله و نیز ساخت‌و‌ساز در قطعه شماره‌93 محله جماران که گفته می‌شود متعلق به اقوام یکی از شخصیت‌های اجرایی کشور است، تصمیم‌گیری شود.

البته صبح دیروز هم آقای محمدسالاری، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در توییتی از لغو حضورش در این جلسه خبر داد و نوشت: طبق روال وبنابر ارجاع دعوت‌نامه شورای عالی شهرسازی توسط محسن هاشمی، قرار بود امروز(دوشنبه) جهت تصمیم‌گیری در خصوص محله جماران و اعلام مخالفت کمیسیون شهرسازی شورای شهر، در این جلسه شرکت کنم. از دبیرخانه شورای عالی پیغام دادند که از بالا گفته‌اند فلانی در جلسه نباشد.

 

منبع: روزنامه صبح نو

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: جماران هیات دولت سیاست حناچی حضور شهردار تهران جلسات هیات دولت عالی شهرسازی محله جماران تصمیم گیری شورای عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی تیم ملی والیبال ایران اعلام شد/ غیبت موسوی در لیگ ملت‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون والیبال، مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از یکم ۱۶ خرداد تا سوم تیرماه سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال، تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها تا امروز مهلت ارسال فهرست ۳۰ نفره خود را داشتند و بر اساس قوانین در هر هفته این رقابت‌ها هر تیم اجازه استفاده از ۱۸ بازیکن از فهرست اولیه را دارد.

موریس موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال ایران فهرست اولیه و ۳۰ نفره این تیم برای حضور در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ را اعلام کرد.

میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، مهدی جلوه، امیررضا سرلک، علیرضا مصلح‌آبادی فراهانی، محمدرضا حضرت‌پور، پوریا حسین‌خانزاده، امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی، امیرحسین اسفندیار، علی رمضانی، جواد کریمی، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، علیرضا عبدالحمیدی، شهروز همایونفرمنش، آرمان صالحی، بردیا سعادت، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، امیرحسین صداقت، متین احمدی، مبین نصری، علی حق‌پرست، سیدامیرحسین ساداتی، مرتضی شریفی، عرشیا به‌نژاد، مهدی رضایی و مهران توانای بازیکنان معرفی شده در فهرست اولیه تیم ملی ایران برای حضور در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ هستند.

وحید مرادی به عنوان سرپرست گروه و مدیر تیم، امیر خوش‌خبر (سرپرست اردو)، موریس موتا پائز (سرمربی)، پیمان اکبری (دستیار اول)، لئوناردو افونسو، عبدالرضا علیزاده، علی فتاحی و نوید مشجری (مربیان)، مارسلو زنگراند (بدنساز)، محمدامین شاکری (آنالیزور)، علی حدادی (فیزیوتراپ) و محمدناصر نقره به عنوان ماساژور اعضای معرفی شده کادر فنی تیم ملی والیبال ایران در این رقابت‌ها هستند.

همچنین امیر ملک‌زاده، پویا عزیزی و توحید اصغری به عنوان مربیان حاضر در اردو در تمرینات تیم ملی کشورمان حضور دارند.

لازم به ذکر است که در به‌روزرسانی مقررات لیگ ملت‌ها امسال هر تیم می‌تواند علاوه بر ۱۴ بازیکنی که هر هفته لیست می‌کند، ۴ بازیکن رزرو را هم در فهرست نهایی‌اش بگنجاند و حتی همراه داشته باشد، تا در صورت نیاز پس از هر بازی بتواند ترکیب ۱۴ نفره جدیدی را برای بازی بعدی‌اش معرفی کند. به همین دلیل ممکن است در بولتن اختصاصی هر روز از مسابقات لیست جدیدی از تیم‌ها منتشر شود.

کد خبر 6087444 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • چمران از آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران خبر داد
  • اسامی تیم ملی والیبال ایران اعلام شد/ غیبت موسوی در لیگ ملت‌ها
  • درخواست شهروندان اهوازی از شهردار
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود