Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس با بیان اینکه امسال در ماه محرم مراسم تعزیه و گردهمایی شیرخوارگان حسینی برگزار نمی‌شود، اعلام کرد که مراسم عزاداری هیئات مذهبی در دهه اول ماه محرم حداکثر ظرف مدت ۲ ساعت و در فضای باز انجام خواهد شد.

حجت الاسلام محمدصادق مهرابی سه‌شنبه ١٤ مرداد در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای استان فارس تاکید کرد که در برگزاری مراسم‌ عزاداری ماه محرم، خط قرمز حفظ سلامت مردم است که باید مد نظر هیئات مذهبی برگزار کننده مراسم‌های عزاداری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه با تصمیم دستگاه‌های متولی مدیریت بیماری کرونا مصوب شد که مراسم‌های آیینی دهه اول محرم، جز مراسم تعزیه و شیرخوارگان حسینی برگزار شود، افزود: هیئات مذهبی اجازه حرکت به سمت بقاع متبرکه یا سایر مناطق شهری را نخواهند داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف در راستای کاهش ابتلای افراد به بیماری کرونا در ایام محرم باید با ارائه فضای باز مانند ورزشگاه‌ها به هیئات مذهبی در زمینه برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری را فراهم کنند.

مهرابی آمادگی کامل اداره کل تبلیغات اسلامی استان را برای تبعیت از تصمیمات ستاد مدیریت بیماری کرونای فارس، اعلام و اضافه کرد: در خصوص توجه هیئت‌های مذهبی به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در ایام عزاداری، نگرانی وجود ندارد.

او همچنین خاطرنشان کرد: پس از شیوع بیماری کرونا، در سطح جامعه نگرانی در خصوص برگزاری مراسم‌های دینی ایجاد شد، حال آنکه طی ماه‌های گذشته شاهد بودیم که بیشترین همکاری با ستاد استانی مدیریت کرونا، از سوی شبکه‌های مذهبی انجام شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس یادآور شد: بیش از ۷۸۰۰ مداح استان فارس جلسات خود را در راستای کنترل بیماری کرونا تعطیل کرده‌اند که این موضوع در کشور زبانزد است. 

مهرابی همچنین در خصوص اجرایی شدن مرحله دوم رزمایش مواسات در کشور نیز بیان کرد: در راستای کمک مومنانه به اقشار ضعیف، علاوه بر این که در ماه محرم نذورات به صورت بسته‌های معیشتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد، از ظرفیت‌های مذهبی برای اجرای مرحله دوم رزمایش مواسات نیز استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری ستاد استانی کرونا حسینی استان فارس ماه محرم تبلیغات اسلامی بیماری کرونا هیئات مذهبی ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۸۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، داود منافی پور در حاشیه افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در باب الهادی (ع) حرم مطهر رضوی اظهار کرد: همزمان با افتتاح این کارگاه ۷۲ کارگاه دوخت لباس در ایران اسلامی و ۴ کشور بحرین، عراق، هندوستان و ترکیه کار خود را آغاز خواهند کرد.

دبیر مجمع جهانی علی اصغر افزود: بزرگ‌ترین محفل شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی و در نخستین جمعه ماه محرم برپا خواهد شد.

وی بیان کرد: مجمع جهانی علی اصغر (ع) به عنوان قطب هماهنگ کننده همایش‌ها در ایران و ۴۵ کشور جهان با افتتاح ۷۲ کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی که در آن تعداد زیادی از بانوان به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند، اقدام به تهیه، توزیع و اهدا این لباس‌ها به برخی از نقاط ایران و جهان کرده و نهایتاً در صبح نخستین جمعه ماه محرم این لباس‌ها به صورت رایگان در اختیار مادران و شیرخوارگان قرار می‌گیرد.

منافی پور ادامه داد: دوخت لباس شیرخوارگان حسینی حدوداً از سال ۱۳۸۶ به طور رسمی و با هزینه‌های مردمی آغاز شد و داوطلبان هر ساله از ولادت حضرت علی اصغر (ع) تا اولین جمعه ماه محرم در این کارگاه گرد هم می آیند و شروع به دوخت لباس‌های سبز علوی برای این مراسم می‌کنند.

دوخت ۵۰۰ هزار دست لباس و توزیع در سطح کشور و بین الملل

دبیر مجمع جهانی علی اصغر ضمن تقدیر از همت و تلاش این بانوان داوطلب اظهار کرد: هر ساله حدود ۵۰۰ هزار دست لباس دوخته و در سطح کشور توزیع می‌شود.کارگاه دوخت لباس مرکزی که در تهران برپا می‌شود علاوه بر دوخت لباس‌های استان تهران، لباس‌های شیرخوارگان حسینی را در سطح بین المللی نیز تأمین می‌کند.

وی گفت: هزینه‌های این کارگاه کاملاً مردمی است و خرید پارچه، نخ و مابقی مایحتاج از نذورات مردمی تهیه می‌شود.این لباس‌ها پس از دوخت توسط بانوان به صورت شکیل بسته بندی شده و مزین به سربند یا صاحب‌الزمان (عج) می‌شود. همچنین در هر بسته بندی نذر نامه‌ای با این مضمون قرار می‌گیرد.

ترجمه نذر نامه به ۱۲ زبان زنده دنیا

«یا صاحب الزمان (عج) فرزندم را نذر یاری قیامت تو می‌کنم او را برای ظهور نزدیک برگزین و حفظ کن»، این نذر نامه به ۱۲ زبان عربی، انگلیسی، آذری، اردو، سواحیلی، روسی، اسپانیولی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسه، ترکی و هوسایی ترجمه شده است.

کد خبر 6088958

دیگر خبرها

  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی برپا می‌شود
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار توسط مردم معرفی شدند
  • معرفی چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود.
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود