Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مسئولان باید نسبت به عشایر احساس مسئولیت کنند و نسبت به رفع مشکلات آنها توجه بیشتری داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با جمعی از معتمدین شهر درح اظهار داشت: اخلاص مردم عشایر منطقه "درح" برکسی پوشیده نیست چرا که  آنها فطرت الهی را در خود حفظ کردند و همچنان خصلت‌های نیک دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این منطقه که منطقه عشایری است همچنان جزو ذخایر فرهنگی استان است چرا که عاطفه، انسانیت، اراده و اخلاص در مردمان موج می‌زند و توجه  به  فرزندآوری آنها بیانگر فرهنگ ایمانی آنها است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به عشایر درح بیان کرد: فرهنگ خود را حفظ کنید و از هوای آزاد و غیر آلوده محیط زندگی خود استفاده کنید.

از گوشه و کنار خراسان جنوبی|تولیدات عشایر خراسان جنوبی 20 درصد افزایش یافتابتلا به کرونا در بین عشایر خراسان جنوبی تاکنون "صفر" بوده استعشایر خراسان جنوبی کرونا را شکست دادند / جامعه عشایری عاری از کرونا

عبادی با تأکید بر اینکه مسئولان باید نسبت به عشایر احساس مسئولیت کنند و در جهت رفع مشکلات آنها تلاش کنند.

وی تصریح کرد: تأمین آب یکی از مشکلات عشایر است که لازم است در این گرمای تابستان مسئولان تمام توان خود را برای رفع مشکلات این قشر تولیدکننده و زحمتکش به کار گیرند.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: سختی‌هایی که در زندگی پیش می‌آید ممکن است ناپسند باشد اما خود سختی‌ها برای انسان سازنده است. انقلاب اسلامی نیز در عمر 40 ساله خود آزمون و خطا داشت و دشمن‌های بیرون ودرون هرچه توانستند آسیب زدند و تحریک کردند و مشکلات ایجاد کردند اما در نهایت ناکام ماندند.

عبادی گفت: آنها می‌خواستند نظام ما را ضعیف کنند اما جمهوری اسلامی در سطح بین الملل جای دارد و مردانه مشکلات را پشت سر گذاشته و در عوض آمریکا در حال حذف شدن است.

وی تصریح کرد: صدای عدالت خواهی آرمان انقلاب اسلامی در خیابان‌های واشنگتن شنیده می‌شود و جهان به سمت عدالت خواهی می‌رود.

امام جمعه درح نیز در این دیدار اظهار داشت: همان طور که از اول  عشایر و مرزنشینان  پای انقلاب، امام و آرمانها ایستاده‌اند امروز نیز همچنان محکم و استوار بر آرمان‌های انقلاب ثابت قدم هستند.

حجت الاسلام رضایی عنوان کرد: عشایر بخش درح از همان اول انقلاب در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و در همین جمع افرادی هستند که به درجه جانبازی نائل شدند. دلاور مردانی که در دوره‌های مختلف در گوشه گوشه نقاط کشورمان در مناطق مرزی در عرصه جهاد اقتصادی حضور فعال داشتند.

وی بیان کرد: عشایر در حوزه  جهاد فرهنگی و اقتصادی ثابت قدم بوده و امروز هم نمونه بارز اقتصاد مقاومتی در راستای جهش تولید هستند که با قناعت و ساده زیستی که دارند به تولید کشور کمک می‌کنند.

امام جمعه درح گفت: برنامه ازدواج 110 جوان در روز عید غدیر در درح، توزیع 55 سری جهیزیه، اطعام 15 هزار نفر در روز عید غدیر و تجلیل از سادات و خانواده شهدا از جمله برنامه‌های دهه امامت و ولایت است که در درح برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/254/س

R41348/P/S6,56/CT11 بیشتر بخوانید... خبرهای خوش برای عشایر خراسان جنوبی/ ۹۰۰ خانوار عشایری از آب آشامیدنی سالم ‌بهره‌مند می‌شود ۴۵ درصد عشایر خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی‌ می‌شوند عشایر خراسان جنوبی سالانه بیش از ۶ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... خبرهای خوش برای عشایر خراسان جنوبی/ ۹۰۰ خانوار عشایری از آب آشامیدنی سالم ‌بهره‌مند می‌شود ۴۵ درصد عشایر خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی‌ می‌شوند عشایر خراسان جنوبی سالانه بیش از ۶ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| بی‌نیازی ایران از واردات ورق فولاد/ ابرطرح نورد گرم ۲ فولاد مبارکه با نام سردار سلیمانی به امضا رسید ۲ سفر ‌به مازندران اکیداً ممنوع/ وضعیت قرمز در ۲۰ شهرستان/ موارد بستری و ابتلا به کرونا ‌۴برابر افزایش پیدا کرد‌ ۳ گزارش تحلیلی تسنیم از پشت پرده قیر رایگان / راهکار نمایندگان برای جلوگیری از رانت چیست؟ ۴ نیمه تمام ماندن یک پروژه پس از ۱۲ سال/ صدای سوت قطار در سبزوار شنیده می‌شود؟ ۵ سمنان| بانوی معلولی که فعل «خواستن » را به‌خوبی صرف کرد؛ خیاطی را از طریق فضای مجازی و بدون آموزش یاد گرفتم ۶ پزشکان در شیراز ۱۵ ماه و پرستاران ۷ ماه مطالبات معوق دارند ۷ ‌ابتلای ۳۵۰ نفر از اهالی روستایی در گرگان به ویروسی ناشناخته / آیا مردم به ‌کرونا مبتلا شده‌اند؟ + فیلم ۸ گزارش| وقتی کرونا به پیر و جوان رحم نمی‌کند / افزایش مجدد ‌ابتلا به کووید ‌۱۹ در بین سنین ۲۵ تا ۴۵ سال مهمترین اخبار استانها گزارش تحلیلی تسنیم از پشت پرده قیر رایگان / راهکار نمایندگان برای جلوگیری از رانت چیست؟ ستاری: ‌توسعه فعالیت فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری ‌را دنبال می‌کنیم / اتفاقات بزرگی در راه است عزم جدی بنیاد مستضعفان ‌برای ‌محرومیت‌زدایی در هرمزگان / برای رفع محرومیت در جزیره لارک ‌خیمه زده‌ایم گزارش|چشم و هم چشمی مانع ازدواج آسان؛ دودی که جوانان را آزار می‌دهد مهمترین اخبار تسنیم روحانی: القای ناکارآمدی دولت و تحریف توانایی‌ها محور اصلی جنگ روانی دشمنان علیه ملت ایران است بانک مرکزی: معرفی سری جدید صادرکنندگان متخلف به قوه قضائیه/۲۵۰ صادرکننده‌ای که معرفی کردیم یک دلار هم برنگردانده بودند تصویب کلیات طرح تامین کالاهای اساسی در کمیسیون بودجه «علاج تحریم»| شکسته‌بند: ۹ پیشنهاد برای عبور از تحریم/ تحریم به تنهایی کمر ما را خم نمی‌کند جهاد اسلامی: رژیم صهیونیستی هرگز قادر به پیروزی در برابر مقاومت نخواهد بود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عشایر خراسان جنوبی رفع مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند

محمد حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عشایر استان خراسان رضوی به طور سنتی در فصل بهار از مناطق قشلاقی خود که در دشت‌ها و مناطق کم‌ارتفاع واقع شده به سمت ارتفاعات و مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی افزود: کوچ در زندگی عشایر یک رویداد بوده که به طور معمول ۳۰ تا ۴۰ روز در مسیر ایلراه‌های عشایری ادامه دارد و عشایر پس از استقرار در مناطق ییلاقی حداکثر ۳ ماه در این مراتع حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: ارتفاعات هزار مسجد، کوه‌های عمارت، محمدبیک، اسفجیر، سنجربیک و ارتفاعات شهرستان‌های دارای عشایر استان، از جمله مناطقی هستند که عشایر در آنها مستقر می‌شوند.

جعفری گفت: در حال حاضر ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند که ۹۳۶ هزار واحد دامی را در اختیار دارند و در ۱۷ شهرستان استان پراکنده هستند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به نقش و اهمیت عشایر در تولید محصولات دامی و کشاورزی، تصریح کرد: عشایر استان خراسان رضوی سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن شیر، ۱۳۰۰ تن پشم، کرک و مو و ۱۶ هزار مترمربع صنایع دستی تولید می‌کنند.

کد خبر 6089118

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند