Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه عزاداری‌های یزد با رعایت کامل پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود، گفت: امسال به دلیل اهمیت سلامت جامعه حرکت دسته‌های عزاداری در ماه محرم یزد نداریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، حجت الاسلام نجیمی در نشست هماهنگی و بررسی نحوه برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم یزد اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جلسات مختلفی در ارتباط با عزاداری‌های ماه محرم در یزد انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:  در این راستا، دستورالعمل‌هایی بر اساس زیست بوم یزد در نظر گرفته شده که در آن به مباحث مختلف توجه ویژه صورت گرفته که مشکلی در زمینه شیوع کرونا به وجود نیاید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه اصل موضوع بر برگزاری و اقامه عزای سیدالشهدا(ع) است و به همین دلیل، این دستورالعمل بر سه محور پایه‌گذاری شده خاطرنشان کرد: نخستین دستورالعملی که در این زمینه در نظر گرفته شده، بحث برگزاری مجالس روضه، چگونگی، ساعت برگزاری و شرایط مکان آن است.

نجیمی افزود: دستورالعمل عزاداری و سینه‌زنی هم موضوع دیگری است که در این‌باره دیده شده و قطعا امسال ما حرکت هیئت عزاداری از محله‌ای به محله دیگر را نداریم اما در حسینیه‌ها و مساجد با شیوه‌های ارائه شده که در این دستورالعمل هم دیده شده می‌توان عزاداری اقامه کرد.

شاعر و مداح پیشکسوت: آیین‌های عزاداری اصیل‌اند نه قدیمیعزاداری محرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در تمام نقاط استان بوشهر برپا می‌شودنحوه برگزاری مراسم عزاداری محرم ‌به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا بستگی دارد

وی خاطرنشان کرد: نکته بعدی در ارتباط با تهیه نذورات و نحوه پذیرایی است که توضیحات کامل آن آماده شده و در اختیار هیئت عزاداری قرار داده می‌شود تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: با توجه به اینکه ممکن است تعدادی از هیئت‌ها بخواهند بر اساس شیوه‌نامه جدید سینه‌زنی داشته باشند، هیئت مذهبی شهرستان یزد مصوب کردند که ما حرکت دسته عزا نداریم و ممکن است بخواهند در محل خودشان روضه‌خوانی در محل هیئت خود و با رعایت موارد بهداشتی داشته باشند.

نجیمی گفت: به همین دلیل از این هیئت‌ها خواسته شده اگر می‌خواهند از اشعار جدید استفاده کنند، نهایتا تا 20 مرداد اشعار خود را اعلام کنند که اغلب هیئت‌ها اعلام کردند شعر جدید نداریم و از شعرهای سال گذشته استفاده کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از برپایی موکب‌های سلامتی در استان یزد خبر داد و گفت: در جلسات مختلفی که با مسئولان موکب‌ها داشتیم، مقرر شد که امسال این موکب‌ها اقدام به توزیع ماسک و مواد ضدعفونی در بین مردم کنند.

وی به بیانیه‌های هیئت‌های عزاداری مبنی بر تعطیلی عزاداری‌ها اشاره کرد و گفت: برخی در کشور چنین برداشت کردند که قرار است عزاداری در یزد تعطیل شود ولی اینچنین نیست و تعطیلی اعلام شده در این بیانیه‌ها مربوط به حرکت دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها است که ممکن است برای سلامتی افراد خطر داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: قطعا عزاداری‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، اصول بهداشتی و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده در سراسر استان یزد برقرار می‌شود.

انتهای پیام/781/ی

R41376/P/S6,76/CT11 بیشتر بخوانید... آیت الله علوی‌گرگانی: عزاداری اباعبدالله(ع) ‌نباید فراموش شود / مردم مجالس ‌عزا را سنتی و با رعایت ‌بهداشت برگزار کنند تأکید علمای بحرین بر رعایت نکات پیشگیرانه بهداشتی در مراسم عزاداری محرم نظر آیت‌الله سبحانی درباره عزاداری ماه محرم / ‌عزاداری ‌سیدالشهدا (ع) با حفظ سلامت جامعه ‌باید انجام بگیرد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آیت الله علوی‌گرگانی: عزاداری اباعبدالله(ع) ‌نباید فراموش شود / مردم مجالس ‌عزا را سنتی و با رعایت ‌بهداشت برگزار کنند تأکید علمای بحرین بر رعایت نکات پیشگیرانه بهداشتی در مراسم عزاداری محرم نظر آیت‌الله سبحانی درباره عزاداری ماه محرم / ‌عزاداری ‌سیدالشهدا (ع) با حفظ سلامت جامعه ‌باید انجام بگیرد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| بی‌نیازی ایران از واردات ورق فولاد/ ابرطرح نورد گرم ۲ فولاد مبارکه با نام سردار سلیمانی به امضا رسید ۲ سفر ‌به مازندران اکیداً ممنوع/ وضعیت قرمز در ۲۰ شهرستان/ موارد بستری و ابتلا به کرونا ‌۴برابر افزایش پیدا کرد‌ ۳ گزارش تحلیلی تسنیم از پشت پرده قیر رایگان / راهکار نمایندگان برای جلوگیری از رانت چیست؟ ۴ نیمه تمام ماندن یک پروژه پس از ۱۲ سال/ صدای سوت قطار در سبزوار شنیده می‌شود؟ ۵ سمنان| بانوی معلولی که فعل «خواستن » را به‌خوبی صرف کرد؛ خیاطی را از طریق فضای مجازی و بدون آموزش یاد گرفتم ۶ پزشکان در شیراز ۱۵ ماه و پرستاران ۷ ماه مطالبات معوق دارند ۷ ‌ابتلای ۳۵۰ نفر از اهالی روستایی در گرگان به ویروسی ناشناخته / آیا مردم به ‌کرونا مبتلا شده‌اند؟ + فیلم ۸ گزارش| وقتی کرونا به پیر و جوان رحم نمی‌کند / افزایش مجدد ‌ابتلا به کووید ‌۱۹ در بین سنین ۲۵ تا ۴۵ سال مهمترین اخبار استانها گزارش تحلیلی تسنیم از پشت پرده قیر رایگان / راهکار نمایندگان برای جلوگیری از رانت چیست؟ ستاری: ‌توسعه فعالیت فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری ‌را دنبال می‌کنیم / اتفاقات بزرگی در راه است عزم جدی بنیاد مستضعفان ‌برای ‌محرومیت‌زدایی در هرمزگان / برای رفع محرومیت در جزیره لارک ‌خیمه زده‌ایم گزارش|چشم و هم چشمی مانع ازدواج آسان؛ دودی که جوانان را آزار می‌دهد مهمترین اخبار تسنیم روحانی: القای ناکارآمدی دولت و تحریف توانایی‌ها محور اصلی جنگ روانی دشمنان علیه ملت ایران است بانک مرکزی: معرفی سری جدید صادرکنندگان متخلف به قوه قضائیه/۲۵۰ صادرکننده‌ای که معرفی کردیم یک دلار هم برنگردانده بودند تصویب کلیات طرح تامین کالاهای اساسی در کمیسیون بودجه «علاج تحریم»| شکسته‌بند: ۹ پیشنهاد برای عبور از تحریم/ تحریم به تنهایی کمر ما را خم نمی‌کند جهاد اسلامی: رژیم صهیونیستی هرگز قادر به پیروزی در برابر مقاومت نخواهد بود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد عزاداری محرم عزاداری ها ماه محرم آیت الله هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس محمدیان اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده است، ابلاغ کرد.

محمدیان با اعلام این مطلب افزود: دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی بر اساس قانون و مصوبات شورای راهبری توسعه مدیریت و در راستای ساماندهی مجوزهای این وزارتخانه تهیه و پس از تصویب، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرا به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات ابلاغ شد.

وی گفت: بر اساس این دستورالعمل، معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات موظف شده است مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را از طریق درگاه ملی صدور مجوزها و بستر الکترونیک سامانه جامع تبلیغات با هماهنگی کامل با مراکز استان و شهرستان‌های سراسر کشور حداکثر ظرف ۲ ماه صادر کند. بدین ترتیب و بر اساس مفاد دستورالعمل ابلاغ شده، تمامی متقاضیان دریافت مجوز فعالیت تبلیغاتی می‌توانند از طریق سامانه جامع تبلیغات که به درگاه ملی مجوزها مرتبط است، درخواست مجوز ارائه دهند.

محمدیان با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر تسهیل و تسریع فرآیندهای قانونی برای متقاضیان تأسیس مراکز فرهنگی افزود: در این ارتباط، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز هم‌راستا با سیاست‌های کلان دولت، بسترهای لازم را برای تحقق تسهیل روند صدور مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی فراهم کرده و این دستورالعمل به انجام فعالیت‌ها در چارچوب‌های تعیین شده، کمک خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی تاکید کرد: پیش از این، دستورالعمل انتشار محتوای تبلیغاتی نیز از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ و بر اساس آن، نحوه انتشار محتوای تبلیغاتی چارچوب انتشار انواع محتوا در حوزه تبلیغات را ترسیم شده است.

بدین ترتیب، تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی در چهار رسته «تبلیغات فضای مجازی»، «تبلیغات پخشی و سمعی و بصری»، «تبلیغات محیطی» و «تبلیغات چاپی» ملزم به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

کد خبر 6087981

دیگر خبرها

  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی
  • عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد
  • فردا جمعه آخرین فرصت شرکت در آزمون نهایی«زندگی با آیه‌ها»
  • نخستین حلقه‌ مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر رونمایی شد
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • رونمایی از مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد