Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای شهر فردیس در حالی آخرین سال عمر خود را پشت سر می‌گذارد که هنوز موفق به انتخاب شهردار نشده است، این درحالیست طی سه سال گذشته دو شهردار و سه سرپرست توسط شورای شهر فردیس انتخاب شد که شهرداران به دلیل اختلافات اعضای شورا موفق به ادامه همکاری نشدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، انتخاب شهردار از مهمترین وظایف شورا و مهمترین موضوع این روزهای شهر فردیس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای فردیس در ۳ سال گذشته تا کنون برای چهارمین بار وارد مرحله انتخاب شهردار شده و این سومین شهرداری است که در صورت گذر از مراحل انتخاب و تایید توسط وزارت کشور، بر کرسی شهردار فردیس قرار می‌گیرد.

در عمر ۳ ساله اولین دوره مدیریت شهری، انتخاب شهردار همواره با  چالش روبرو بوده و همیشه اختلافات بین دو گروه ۴ و ۵،  چه در انتخاب شهردار و چه در بررسی لوایح، مانعی برای ادامه کار و مدیریت امور شهر در فضایی آرام و بدون تنش بوده است.

اما اکنون و در سال پایانی اولین دوره مدیریت شهری، حداقل انتظار می‌رود که مجموعه شورای فردیس مهمترین وظیفه خود را که انتخاب شهردار است، جدی بگیرد. اما حتی با وجود توصیه‌های مسؤولان ارشد استان، گویا هیچ یک از گروه های ۴ و ۵ نمی‌خواهند موضع خود را رها کنند و در اندک فرصت باقیمانده به امور شهر بپردازند. گویا نباید هیچ زمانی از این ۹ نفر انتظار اتفاق نظر را داشت و حتی در انتخاب غفاری اولین شهردار فردیس با ۹ رای نیز تفکر پشت پرده گروه ۴ و ۵ حاکم بود.

طی آخرین نشست شورای اسلامی شهر فردیس که قرار بود پس از ارائه برنامه‌های ۴ کاندیدای سمت شهردار،‌ شورا وارد مرحله رای گیری و انتخاب شهر دار شود، باز هم اختلاف نظرات بالا گرفت و موجب ترک جلسه رسمی شورا توسط گروه ۴ شد و باز هم مهمترین وظیفه  اعضای شورا، زیر پای لجبازی‌ها، لگد مال شد.

سید حسن افتخاریان، رئیس شورای اسلامی شهر فردیس در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: برابر صورتجلسه ۲۸۸ موضوع  انتخاب شهردار در دستور کار قرار گرفت و محمد میرزمانی و مصطفی سعیدی سیرایی در وقت تعیین شده، برنامه خود را در صحن علنی شورا  ارائه کردند. علیرضا کیان با ارسال نامه ای مبنی بر کسالت بدون انصراف، در صحن شورا حاضر نشد و سعید شهلی نیز برای ارائه رزومه خود در شورا  حضور پیدا نکرد.

وی با اشاره به درخواست ۴ عضو شورا مبنی بر عدم وجود شرایط احراز سمت شهردار برای مصطفی سعیدی سیرایی و حذف ایشان از بین کاندیداها، اظهار کرد: این درخواست از سوی برخی همکاران، به بهانه نداشتن مدرک تحصیلی فوق لیسانس مصطفی سعیدی سیرایی بود که باتوجه به اینکه  سیرایی از خانواده  شهداست؛ طبق قانون  می‌تواند از امتیاز یک سطح مدرک تحصیلی بالاتر استفاده کند، بر این اساس شرایط احراز سمت شهردار را دارد.

 رئیس شورای اسلامی شهر فردیس با یادآوری اینکه قانونگذار احراز شرایط شهردار را بر عهده شورا گذاشته و شورا با خردجمعی باید فرد واجد شرایط را انتخاب کند، افزود: متاسفانه ۴ عضو محترم شورا، از ابتدای جلسه با اطاله کلام از وارد شدن به مرحله رای گیری جلوگیری کردند و در طول جلسه بارها برگه  حضور و غیاب به آنها  ارائه شد و امضاء نکردند. در نهایت  با ترک جلسه، موجب از رسمیت افتادن جلسه و عدم امکان رای گیری شدند.

وی ضمن درخواست  از همکارانش در گروه ۴ برای حضور در جلسات شورا و جلوگیری از اخلال در امور شهر،  گفت: برابر قانون صورتجلسه این نشست به مراجع ذی صلاح ارسال خواهد شد.

این شرایط در حالی است که پیش از این ابوالفضل اینانلو، فرماندار شهرستان فردیس اعلام کرده بود اگر شورای شهر موفق نشوند با خردجمعی و اتحاد تصمیم گیری کنند احتمال انحلال شورای شهر وجود دارد.

بنا به گفته فرماندار فردیس اگر مجموعه شورای شهر اقدامی عاجل برای تشکیل جلسات و تصمیم گیری امور شهر نداشته باشند منحل خواهد شد.

 

موضوع انحلال شورای شهر فردیس از نخستین سال فعالیت آن‌ها توسط دادستان وقت مطرح شده بود و الحق که اقدامات دادستان وقت در این زمینه قابل قبول و مثبت بود اما به نظر می‌رسد در آخرین سال عمر شورای شهر فردیس، مسؤولان از آن‌ها نا امید و این مجموعه مهم را فراموش کرده اند!

این در حالی است که اقدامات خود سرانه اعضای شورای شهر فردیس و بی توجهی به مطالبات مردمی موضوعی نیست که بتوان از آن گذشت و آن را نادیده گرفت!

شاید مجموعه استانداری که در مراحل قبلی در این خصوص وارد عمل شدند اما نیاز شهر فردیس این است که آقایان مسؤول بار دیگر پا پیش بگذارند تا مرکز شهرستان فردیس را سامان دهند.

شهرستان فردیس، با 500 هزار نفر جمعیت مطالبات بسیاری داشته و شاید پیش از استقلال مدیریت شهری شهروندان تصور می‌کردند، با استقلال مدیریت شهری به حقوق شهروندی خود می‌رسند.

اما حالا نبود از آسفالت مناسب در کوچه و خیابان شهر، ساخت و ساز غیر مجاز در مناطق حاشیه ای، کمبود سرانه فضای سبز و غیره گرفته تا تعلیق بیش از 100 کارگر پیمانی در مجموعه مدیریت شهری، به داغی بر دل شهروندان فردیسی تبدیل شده است.

جالب است بدانیم طبق قانون هر نشست شورای شهر با دریافت میلیونی حق الجلسه ای برای اعضای شورای شهر همراه است تا به مطالبات و درخواست‌های مردمی بپردازند و مسائل  و مشکلات را رفع و رجوع کنند اما آنچه که از نتیجه جلسات شورای شهر فردیس بر می‌آید چیزی بجز حواشی و تقابل و تشنج در شهر نیست.

امیدواریم با ورود دستگاه‌های ذیربط و رسیدگی عاجل به مسئله مدیریت شهری فردیس، هرچه سریعتر شهر به سر و سامانی برسد و مطالبات بر حق مردمی که جزئی از حقوق شهروندی است پاسخ داده شود.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای شهر حاشیه ها مدیریت شهری شهر فردیس شورای شهر فردیس انتخاب شهردار مدیریت شهری انتخاب شهر اعضای شورا امور شهر گروه ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است

ایسنا/کرمان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به عملکرد این نهاد در زمینه‌های مختلف، گفت: این حجم عظیم از کار، یک جریان سازی فرهنگی است و در دوره جدید شورا ورود به برخی عرصه‌ها شتاب گرفته گرچه که این همه، کار شورا به تنهایی نیست.

حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور شامگاه پنجم اردیبهشت ماه در نشست خبری با رسانه‌های کرمان با اشاره به ماموریت‌های مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: برگزاری مراسم از جمله این ماموریت‌هاست که یکی از مراسم پیش رو بزرگداشت دهه کرامت است. 

وی افزود: این مراسم با همکاری آستان‌های مقدس داخل کشور و استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله کانون‌های مساجد در ایران و در خارج از کشور هم برگزار می‌شود. 

موسی پور هماهنگی برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان و دهه امامت و ولایت را از دیگر برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: به صحنه آوردن مردم و ایجاد زمینه برای ابراز احساسات و نظرات آنان در مسائل بین المللی و دفاع از مردم مظلوم هم جزء ماموریت‌های شورا است‌.

رئیس ورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه فضای کشور همواره در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر غزه و انعکاس دیدگاه‌ها و عواطف مردم بوده، گفت: از همان روز اول طوفان الاقصی اولین کشوری بودیم که برای جشن سراسری و مراسم شکرگزاری فراخوان دادیم و علاوه بر این چند راهپیمایی سراسری برگزار و جمعه‌های خشم هم هر هفته در تعدادی از استان‌ها برای شعله‌ور ماندن این خشم برنامه‌ریزی شد.

وی برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در مواجهه با هتک حرمت مقدسات توسط دشمنان اسلام را از دیگر اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نام برد و افزود: در مجموع این حجم عظیم از کار یک جریان سازی فرهنگی است و در دوره جدید شورا ورود به برخی عرصه‌ها شتاب گرفته گرچه که این همه، کار شورا به تنهایی نیست زیرا مجموع نیروهای ما در کشور ۲۵۰ نفر بیشتر نیست و هنر شورا این است ظرفیت‌های مردمی و حاکمیتی و تشکل‌های مردم نهاد را پای کار بیاورد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم
  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه