Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@21:58:59 GMT

وزیر کشور: بزرگترین تحریف ناامید کردن مردم است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۰۰۰۲

وزیر کشور: بزرگترین تحریف ناامید کردن مردم است

به گزارش تسنیم، عبد الرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پنجاه و چهارمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با اشاره به اینکه در  دوسال برگزاری جلسات ستاد اقدامات خوبی انجام شد، اظهار کرد: در این مدت اگر شرایط رسانه‌ای مناسب فراهم نمی‌شد، وضعیت کشور می‌توانست نامناسب‌تر باشد.

وی افزود: در این دوره دو ساله در موضوع تأمین کالای اساسی، بازار، قیمت کالاها، نظارت، بحث خودرو و مسکن، ارز و حتی در خصوص بنزین تصمیمات خوبی در این ستاد اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور با تاکید بر اینکه همواره نگاه پیشگیرانه به مسائل داشتیم، گفت: اصل و مبنای تشکیل این جلسات  ایجاد هماهنگی میان رسانه‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی بود تا علاوه بر بهبود شرایط اقتصادی در جامعه، تلقی و نگاه مردم و افکارعمومی نسبت به شرایط اقتصادی واقع‌بینانه شود و امکان همراهی و هماهنگی با دولت و دستگاه‌های اجرایی در مقابل هجمه‌هایی که صورت می‌گیرد، فراهم شود.

رحمانی فضلی اشاره کرد: حوزه کاری این ستاد در واقع اطلاع رسانی در حوزه اقتصاد بود اما با نگاه پیشگیرانه و متناسب با احتمال ایجاد نگرانی‌ها در افکارعمومی در برخی مسائل اقتصادی؛ پیشاپیش نظرات خود را اعلام و موضوع را پیگیری می‌کردیم که در این حوزه هم اقدامات زیادی انجام شد.

وی در همین راستا با اشاره به اینکه در دوسال هزار مصوبه داشتیم، عنوان کرد: از این میان، بیش از 700 مصوبه پیشگیرانه بوده است و  این مصوبات پیگیری و اجرا شد.

وزیر کشور ضمن تشریح شرایط اقتصادی کشور و برخی مشکلات مزمن اقتصاد ایران در بیش از 7 دهه اخیر  به تبعات اقتصادی شیوع کرونا در جهان اشاره کرد و گفت: تمامی کشورهای دنیا دچار رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا شده‌اند و در این میان کشور ما هم از این آثار مستثنا نیست، به‌علاوه ایران تحت فشار تحریم‌های ظالمانه نیز قرار دارد و با این همه، کشور با مقاومت و استقامت و یافتن راه‌حل‌ها در داخل کشور، در تلاش برای عبور از این شرایط و از جمله مقابله با  تحریم‌ها است.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه هرکشوری به جای ایران  بود بر اثر مجموعه این شرایط توان مقاومت را از دست می‌داد، گفت: ما مردم خوبی داریم که همراهی می‌کنند و مقام معظم رهبری هدایت‌های لازم را انجام می‌دهند و دولت تلاش می‌کند تا بتوانیم در برابر مجموعه این دشواری‌ها، مقاومت را معنی و تفسیر کنیم و  بحمدالله در مجموع کشور در این مسیر، موفق بوده است.

وی در همین زمینه با یادآوری مجدد اینکه مستقل از رکود جهانی و آثار آن بر ایران، کرونا در داخل کشور نیز ، تأثیر منفی جدی اقتصادی داشته و موجب تعطیلی بسیاری از فعالیت‌ها و کارها و بروز بیکاری در حوزه‌های مختلف بوده که آثار اقتصادی زیادی دارد، تصریح کرد: با این همه فضای داخلی کشور، خوب مدیریت شده است.

وزیر کشور با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص دو مقوله تحریم و تحریف گفت: یکی از آسیب‌های جدی ما در بحث افکار عمومی همین بحث تحریف است. از یک سو رسانه‌های بیگانه و معاندین سعی در تحریف و قلب اخبار و واقعیت‌ها دارند و از سوی دیگر فناوری‌های جدید و اقبال به این فن‌آوری‌ها در غیاب سواد رسانه‌ای، زمینه موج‌آفرینی‌های عمدتاً غیر واقعی را برای شبه‌رسانه‌ها فراهم کرده و  در مجموع موجبات تحریف در تصویرسازی‌ها برای افکار عمومی را فراهم کرده است.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه بزرگترین تحریف این است که مردم را ناامید کنیم و اعتماد مردم به مسئولان و نظام را کم کنیم، گفت: در نتیجه این تحریف، مردم تحت تاثیر شبه‌رسانه‌ها و رسانه‌های بیگانه قرار می‌گیرند.

وی با مرور برخی روندهای تحریف  که نتیجه عملی آن عدم انتقال واقعیت‌های جامعه به مردم است، تصریح کرد: وقتی در عوض نقد افراد، جایگاه‌ها و بلکه نهادها و سازمان‌ها، مورد تخریب قرار می‌گیرد و زیر سوال می‌رود، عملاً با تضعیف  نهادها و سازمان‌های مختلف، بخش از نظام و مألاً مجموعه نظام زیرسوال می‌رود و اعتماد مردم به کل کشور تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

وزیر کشور تاکید کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، وحدت، انسجام، کارآمدی، امیدسازی و امیدآفرینی، اعتمادسازی و تقویت مقاومت باید مورد توجه قرار گیرد و خط سیر مدنظر ایشان را دقیق پیگیری کنیم.

رحمانی فضلی اظهار کرد: بیان مشکلات برای افکار عمومی، هیچ تلازمی با تصویرسازی از دوگانگی، چندگانگی، دعوا و اختلاف ندارد و نباید اخباری که موجب انشقاق جامعه می‌شود، پررنگ شود، در مقابل باید سعی کنیم امید و انگیزه را به جامعه منتقل کنیم.

وی در همین راستا با اشاره به اهمیت نحوه بیان مسائل انتقادی، گفت: در این شرایط، انتقادات باید منصفانه و کارشناسانه باشد و همه نیز بتوانند از خود دفاع کنند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود بر نظارت بیشتر بر بازار و قیمت کالاها تاکید کرد و گفت: به خصوص در کالاهایی که ارزهای دولتی بدان تعلق می‌گیرد، باید نظارت بیشتری صورت گیرد و رسانه‌ها هم در مدیریت این امر باید کمک کنند. اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شده که باید به مردم اطلاع رسانی شود.

رحمانی فضلی در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسات هم درحوزه افکار عمومی و اطلاع رسانی به وسیله رسانه‌ها و هم در حوزه پیشگیری از حوادث ایفای نقش شده است و امیدواریم در صورت تداوم جلسات، بیش از پیش موثر واقع شود.

منبع: الف

کلیدواژه: رحمانی فضلی افکار عمومی اطلاع رسانی وزیر کشور رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۰۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران

در برنامه صف اول آقای علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت حاضر شد و به سوالاتی پاسخ داد.

علی آبادی گفت: امروز اجلاس آفریقا را داشتیم و فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های کشور برای معرفی به بیش از ۲ هزار بازرگان و تاجر بین المللی برگزار خواهد شد و می‌تواند تبعات خوبی داشته باشد. اجلاس آفریقا با تعداد زیادی از مقامات ارشد سیاسی آفریقا به خوبی برگزار شد که می‌تواند تاثیرات خوبی در رفاه و اقتصاد کشور داشته باشد.

او افزود: آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای بازرگانان و تجار ما است. از جمله مهمترین این فرصت توسعه نیافتگی کامل آفریقا است. البته آفریقایی‌ها به صورت جامع برنامه‌هایی را برای توسعه پیگیری می‌کنند و در این برنامه فرصت‌های برای تجار ما وجود دارد. برای تحقق جهش تولید باید دروازه صادرات باز شود. خیلی از کالا‌هایی که تولید می‌کنیم به جهت اینکه بازار صادراتی ندارد، مجبور هستیم تولید را محدود کنیم. به عنوان مثال در لوازم خانگی رشد خوبی در کیفیت و کمیت داشتیم، اما همچنان در تهدید کالا‌های قاچاق هستیم.

وزیر صمت ادامه داد: از جمله چالش‌هایی که در آفریقا داریم، نبود زیرساخت است که البته این موضوع با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در توسعه زیرساخت حوزه‌های انرژی و حمل و نقل داریم یک فرصت محسوب می‌شود. نرخ رشد اقتصادی در آفریقا از متوسط جهانی بیشتر است و این به معنای فرصت است و ما باید از آن استفاده کنیم. تلاش می‌کنیم تا پایان امسال در تمام یا حداقل بخشی از کشور‌های آفریقایی که محوریت دارند، نمایشگاه‌های دائمی برای کالا‌های ایرانی را فراهم کنیم و همچنین به آفریقایی‌ها فرصت دهیم که در کشور ما پایگاه معرفی خود را داشته باشند. تراز تجاری ما با آفریقا کاملا مثبت است و رویکرد ما این است که واردات خود را نیز از آفریقا افزایش دهیم. تا پایان امسال تعداد رایزن‌های بازرگانی ما در آفریقا به ۱۲ مورد میرسد و تعداد مراکز بازرگانی به ۱۵ مرکز خواهد رسید.

او در خصوص چالش‌های توسعه تجارت با آفریقا گفت: مهمترین چالش‌ها رقبا هستند که تلاش می‌کنند پس از حضور ما در آفریقا با ابزار‌های مختلفی مانند تحریم جلوی این موضوع را بگیرند. برنامه وزارت صمت این است که میزان تجارت ایران اعم از صادرات و واردات نسبت به شرایط فعلی دو برابر شود.

علی آبادی افزود: باید ظرفیت‌های مالی و اقتصادی خود را به نفع صادرات بسیج کنیم و هر مانعی که در مسیر صادرات است را برداریم. ما به شرکت‌هایی اولویت می دهیم که صادرات محور و دانش بنیان هستند. شرکت‌هایی که حداقل ارزبری و بیشترین میزان ارزآوری را دارند. مشارکت مردم زمانی رخ می‌دهد که بتوانیم از سرمایه‌های خرد مردم استفاده کنیم.

او افزود: در حال تعریف پروژه‌هایی هستیم که بر اساس آنها بتوانیم صندوق‌های پروژه را تاسیس کنیم که مردم با سرمایه‌های خرد خود در پروژه‌های ملی مشارکت کنند. به زودی اطلاعیه‌ها در این باره منتشر خواهد شد. اگر بتوانیم این هدف را محقق کنیم، بخش مشارکت مردم در شعار سال را به معنای واقعی و الگوی تازه محقق کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • ازبکستان امید سه کشور را ناامید نکرد!
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • وقتی اسکای نیوز ناامید شد
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند