Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-27@09:30:58 GMT

مایکروسافت تا سال 2030 شرکتی بدون زباله خواهد بود

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۰۴۲۱

مایکروسافت برنامه ریزی کرده است تا سال 2020 تولید زباله در شرکت را متوقف کند. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرده است که تا سال 2025 استفاده از پلاستیک های یک بار مصرف را کنار خواهد گذاشت.

به گزارش «انرژی امروز» از theverge، مایکروسافت می گوید به عنوان بخشی از برنامه «هدف زائدات صفر» اقدام به راه اندازی «مرکز بازیافت» می کند تا 90 درصد از زباله های تولیدی شرکت بازیافت شود یا برای استفاده مجدد جمع آوری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس یکی از بخش های عمده ای که قرار است در مایکروسافت بازیافت شود سرورهایی است که در مرکز داده های مایکروسافت از آنها استفاده می شود.

این شرکت قول داده است که زباله های تولیدی در فراینده هایی ساخت و تولید خود را نیز به صفر برساند. همچنین عرضه کنندگان محصولات مایکروسافت هم باید به دنبال تبعیت از هدف زائدات صفر باشند.

سال گذشته بزرگ ترین مجتمع اداری مایکروسافت 3189 تن متریک زباله به محل های دفن فرستاد. قرار است با برنامه های جدید این میزان زباله در یک دهه آینده به صفر برسد.

اما در مقایسه با زباله هایی که از مایکروسافت به بیرون فرستاده می شود، زباله های الکترونیکی که هر ساله تولید می شود مشکل بزرگ تری است. مردم دنیا در سال 2019 حدود 53.9 میلیون تن متریک زباله الکترونیکی تولید کردند. تصمیم مایکروسافت در میان این کوه عظیم زباله ها چندان چیز مهم نیست. چرا؟ چون این شرکت هنوز هم نخواسته است تعهدی در قبال محصولات خود بعد از فروش آنها داشته باشد.

گروه های دوستدار محیط زیست از مایکروسافت می خواهند تا اطلاعات خود در باره محصولات تولیدی شان را ارائه دهند تا بلکه مصرف کنندگان بتوانند این محصولات را دوباره تعمیر کنند.

با این حال تصمیم مایکروسافت برای به صفر رساندن زباله ها در مجموعه خود بخشی از تلاش های این شرکت برای رسیدن به کربن صفر تا سال 2030 است. این شرکت در ژانویه امسال اعلام کرد برای مقابله با تغییرات اقلیم تا سال 2030 میزان حذف گازهای گلخانه ای این شرکت از اتمسفر از میزان تولید آنها بیشتر شده و در نهایت تا سال 2050 مایکروسافت به انتشارات صفر دی اکسید کربن خواهد رسید.

برچسب هازباله الکترونیکی (e-waste) گازهای گلخانه ای مایکروسافت

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: زباله الکترونیکی e waste گازهای گلخانه ای مایکروسافت آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو تا سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۰۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسدآباد میزبان مینی بسکتبال انتخابی تیم ملی ۲۰۳۰

مجید درویشی گفت: این رقابت‌ها با حضور ۵۰ بسکتبالیست دختر منتخب از استان‌های غرب کشور از فردا پنجشنبه به میزبانی اسدآباد برگزار می‌شود.

او گفت: استان‌های ایلام، لرستان، مرکزی، کرمانشاه، زنجان، کردستان، چهارمحال بختیاری، منطقه آزاد آروند و همدان در این رویداد ملی حضور دارند.

رئیس هیات بسکتبال همدان گفت: این استان با توجه به شرایط میزبانی ۱۰ بسکتبالیست منتخب در این رقابت‌ها خواهد داشت که توسط کمیته فنی هیات از شهر‌های مختلف برگزیده شده‌اند.

درویشی گفت: این مسابقات به مدت ۲ روز به میزبانی شهرستان اسدآباد و زیر نظر کمیته فنی فدراسیون بسکتبال کشور برگزار خواهد شد.

اسدآباد از قطب‌های اصلی بسکتبال استان همدان و غرب کشور است.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ایده برای طراحی سایت شرکتی
  • ویدیو/ هوش مصنوعی مس می‌خورد؟
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • #هفته...
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • اسدآباد میزبان مینی بسکتبال انتخابی تیم ملی ۲۰۳۰