Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این خبر گفت: از تعداد درخواست‌های ارائه شده تاکنون، ۲۶۷۷ در خواست با مجموع ۱,۸۸۱ میلیارد ریال از سوی افراد بیمه شده در کسب و کارهای کشاورزی خسارت دیده از ویروس کرونا در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات با کارمزد ۱۲ درصدی ثبت نام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد خالدی افزود: درخواست فعالان فاقد بیمه در کسب و کارهای کشاورزی آسیب دیده از کرونا برای تسهیلات نیز در استان‌های کشور به ۱۷ هزار و ۶۲۱ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: از تعداد درخواست‌های ثبت شده در سامانه کارا ۲۲۷۰ فقره پرونده با مبلغ ۱,۵۸۱ میلیارد ریال و با اشتغال ۱۳ هزار و ۳۰۸ نفر در مرحله بررسی بانک عامل بوده و مبلغ ۳۵.۵ میلیارد ریال تا کنون به آنها تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۱۵ درصد ثبت نام‌ها برای دریافت تسهیلات اشخاص بیمه شده در کسب و کارهای آسیب دیده بخش کشاورزی از استان مازندران، ۱۰ درصد اردبیل و ۷ درصد استان آذربایجان غربی و کمترین ثبت نام‌ها مربوط به قم بدون ثبت نام و سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی است.

وی در عین حال تصریح کرد: بیشترین درخواست برای دریافت تسهیلات بانکی با کارمزد ۱۲ درصدی برای زیر رسته‌های مرغداری با ۴۳ درصد، پرورش مرغ ۱۷ درصد و کشتارگاه‌های طیور و مرغ ۱۴ درصد و کمترین برای زیر رسته‌های پرورش بوقلمون، پرورش بلدرچین و فروش خرده فرآورده‌های دریایی بدون ثبت نام بوده اند.

خالدی درباره چگونگی روند پرداخت تسهیلات به اشخاص بیمه نشده در کسب و کارهای کشاورزی نیز گفت: تا کنون ۲۱ استان ۱۷ هزار و ۶۲۱ درخواست اشخاص بیمه نشده به مبلغ ۲۰,۵۸۸ میلیارد ریال تسهیلات به وزارت جهاد کشاورزی فرستاده اند و این اسامی را برای بارگذاری در سامانه کارا ارسال کرده ایم.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد که کسب و کارهای کشاورزی آسیب دیده از کرونا با عنوان رسته چهاردهم در خرداد ماه به فهرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ثبت نام در سامانه کارا و به منظور دریافت تسهیلات برای اشخاص بیمه شده و فعال در این واحدهای تولیدی اضافه شد.

وی رسته چهاردهم کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا را شامل واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر گوشتی، مراکز تولید محصولات گلخانه‌ای سبزی و صیفی جات صادراتی و مراکز تولید عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی عنوان کرد.

خالدی گفت: با وجود زمان محدود برای متقاضیان بخش کشاورزی، میزان درخواست‌ها در حوزه کشاورزی برای دریافت تسهیلات در حال افزایش است و با این حال فرآیندهای بارگذاری و پرداخت تسهیلات در بانک‌ها به کندی پیش می‌رود.

وی یکی از مهمترین دلایل کندی پرداخت تسهیلات را عدم تخصیص منابع تسهیلاتی کرونا به بانک عامل حوزه کشاورزی به عنوان تنها بانک تخصصی بخش کشاورزی دانست و تاکید کرد: درخواست افزوده شدن بانک عامل حوزه کشاورزی به فهرست بانک‌های عامل و تخصیص منابع بخش کشاورزی به این بانک به بانک مرکزی ارسال و قول مساعد برای این کار داده شده است.

کد خبر 4990851

منبع: مهر

کلیدواژه: سامانه کارا وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا ویروس کرونا بورس قیمت دلار ایالات متحده آمریکا وام ودیعه مسکن قیمت طلا بانک مرکزی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت شاخص کل بورس بازار سهام تولید نفت وزارت جهاد کشاورزی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کسب و کارهای کشاورزی برای دریافت تسهیلات وزارت جهاد کشاورزی کسب و کارهای سامانه کارا میلیارد ریال بخش کشاورزی اشخاص بیمه آسیب دیده ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۰۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آن‌ها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند استخدام شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آن‌ها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده اند.

وی از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و ... در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن‌ها در مجلس بتوان اقدمات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آن‌ها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چندسال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

وی تصریح کرد: اکنون ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از همکاران پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول به خدمت هستند، و نسبت پرستار به تخت، ۹ دهم و نسبت گروه پرستاری به تخت، ۱.۲ است که امیدواریم با افزایش جذب و تربیت نیروی انسانی، فاصله ۱.۲ تا ۱.۸ در سال‌های آتی برطرف شود.

عبادی اظهار داشت: از اقدامات خوب دولت سیزدهم اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است، زیرا این قانون پس از ۱۵ سال مسکوت ماندن و در دوره طرح تحول سلامت که زمان طلایی اجرای این طرح بود و اتفاقاً برخی افراد که امروز منتقد اجرای این طرح هستند در آن دوران مسوولیت داشتند، می‌توانست اجرایی شود، اما نشد.

وی افزود: ارزش نسبی خدمات پرستاری در بخش‌هایی که سختی کار بیشتر است، بالاتر است. در سال جاری، مثلا در بخش‌های عمومی و داخلی جراحی ارزش نسبی معادل ۸ کا و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تا ۳۳.۴ کا هم افزایش پیدا می‌کند. البته، چون تعداد بیماران بخش‌های عمومی نسبت به بخش‌های ویژه بیشتر است، نوعی تعادل در پرداختی‌ها صورت می‌گیرد؛ در آیین نامه هم پیش بینی شده که نباید بین همکاران پرستار هم رده تفاوت کارانه بیشتر از ۲.۵ برابر باشد.

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری