Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا نجیمی ظهر امروز در نشست هماهنگی و بررسی نحوه برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم در یزد اظهار داشت: عزاداری‌های یزد با رعایت کامل پروتکل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی و اولویت حفظ سلامت مردم برگزار می‌شود اما هیئت‌های مذهبی بنا ندارند دسته‌های عزاداری را در خیابان‌ها به راه بیاندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: دستورالعمل‌هایی بر اساس زیست بوم یزد در نظر گرفته شده که در آن به مباحث مختلف توجه ویژه صورت گرفته تا مشکلی در زمینه شیوع کرونا به وجود نیاید زیرا حفظ سلامت مردم هم از نظر شرعی و هم از نظر قانونی و هم از نظر اخلاقی خط قرمز ما است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه اصل موضوع، برگزاری و اقامه عزای سیدالشهدا (ع) است، بیان کرد: بر این اساس دستورالعمل عزاداری‌ها بر سه محور پایه گذاری شده که شامل چگونگی برگزاری مراسم، ساعت برگزاری و شرایط مکان آن است.

نجیمی افزود: دستورالعمل عزاداری و سینه زنی هم موضوع دیگری است که در این باره دیده شده و به طور قطع امسال حرکت هیئات عزاداری از محله‌ای به محله دیگر را نداریم اما در حسینیه‌ها و مساجد با شیوه‌های ارائه شده که در این دستورالعمل هم دیده شده، می‌توان عزاداری اقامه کرد.

وی یادآور شد: در زمینه تهیه و توزیع نذورات نیز دستورالعملی آماده شده که توضیحات آن در اختیار هیئات عزاداری قرار داده می‌شود تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است تعدادی از هیئت‌ها بخواهند بر اساس شیوه نامه جدید سینه زنی داشته باشند، هیئات مذهبی شهرستان یزد مصوب کردند که ما حرکت دسته عزا نداریم و ممکن است بخواهند در محل خودشان روضه خوانی در محل هیئت خود و با رعایت موارد بهداشتی داشته باشند.

نجیمی گفت: به همین دلیل از این هیئت‌ها خواسته شده اگر می‌خواهند از اشعار جدید استفاده کنند، نهایتاً تا ۲۰ مرداد اشعار خود را اعلام کنند که اغلب هیئت‌ها اعلام کردند شعر جدید نداریم و از شعرهای سال گذشته استفاده می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از برپایی موکب‌های سلامتی در استان یزد خبر داد و گفت: در جلسات مختلفی که با مسئولان موکب ها داشتیم، مقرر شد که امسال این موکب ها اقدام به توزیع ماسک و مواد ضدعفونی در بین مردم کنند.

وی به بیانیه‌های هیئت‌های عزاداری مبنی بر تعطیلی عزاداری‌ها اشاره کرد و گفت: برخی در کشور چنین برداشت کردند که قرار است عزاداری در یزد تعطیل شود ولی اینچنین نیست و تعطیلی اعلام شده در این بیانیه‌ها مربوط به حرکت دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها است که ممکن است برای سلامتی افراد خطر داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: قطعاً عزاداری‌ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، اصول بهداشتی و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده در سراسر استان یزد برقرار می‌شود.

کد خبر 4990981

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا عید سعید قربان قزوین گرگان شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا ماه محرم بیرجند اقامه نماز جمعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بارش باران مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد عزاداری ها هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزارت امور خارجه پاکستان در پایان اولین سفر رسمی «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور اعلام کرد: در جریان این سفر مهم دو کشور همسایه برای تبدیل مرز‌های صلح و دوستی خود به مرز «رفاه مشترک» توافق کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، درحالیکه سفر دو روزه «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان صبح امروز به پایان رسید، وزارت امور خارجه این کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: هیئت بلندپایه جمهوری اسلامی ایران به ریاست «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور و تعداد زیادی از وزرای کابینه دولت این کشور به دعوت «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان یک سفر رسمی دو روزه (۲۲ الی ۲۴ آوریل) به پاکستان انجام دادند.
این بیانیه افزود: در جریان این سفر مقامات دو کشور بر عزم خود برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک» تاکید و پیرامون تقویت روابط تجاری بویژه از طریق توسعه بازارچه‌های مرزی و همچنین تجارت در حوزه انرژی بحث و تبادل نظر کردند.
در این بیانیه آمده است: ایران و پاکستان برای افزایش حجم تجارت سالانه خود به ۱۰ میلیارد دلار طی پنج سال آینده توافق کردند.
وزارت خارجه پاکستان افزود: طرفین تمامی ابعاد روابط دوجانبه پاکستان و ایران را مورد بررسی قرار داده و همچنین در مورد مسائل منطقه‌ای و جهانی گفتگو کردند؛ همچنین در این سفر چندین تفاهم نامه و سند همکاری میان دو کشور همسایه به امضا رسید.
این بیانیه با اشاره به بررسی روابط فرهنگی، مذهبی، تمدنی و همچنین مردمی ایران و پاکستان در جریان سفر هیئت بلندپایه ایرانی به شهر‌های اسلام آباد، لاهور و کراچی افزود: مقامات دو کشور توافق کردند که روابط دوجانبه و برادرانه خود را از طریق تبادل منظم هیئت‌های بلندپایه تقویت کنند.
در بخش پایانی این بیانیه آمده است: تقویت همکاری میان مقامات نظامی و امنیتی دو کشور با هدف مقابله با معضل تروریسم و تاکید مجدد بر اهمیت پروژه‌های حوزه انرژی از جمله پروژه انتقال گاز «آی پی» از دیگر محور‌های گفتگوی مقامات ایران و پاکستان بوده است.

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • بارندگی منجر به کندی حرکت در برخی مسیرهای اصلی مشهد شده است
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • حکمت الله ملاصالحی مؤسس فلسفه باستان شناسی است
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد