Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@06:21:00 GMT

۳هزار ساعت فیلم از تاریخچه شرکت مخابرات دیجیتالی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۲۴۵۸

۳هزار ساعت فیلم از تاریخچه شرکت مخابرات دیجیتالی شد

مدیرعامل شرکت مخابرات گفت: بیش از ۳ هزار ساعت از تاریخچه مخابرات به منظور اهمیت حفاظت و نگهداری از داشته‌های فرهنگی کشور دیجیتالی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی مخابرات کردستان، سید مجید صدری افزود: فناوری دیجیتال این امکان را به وجود آورد که دوباره فیلم‌های با اهمیت ومحبوب گذشته را به زندگی حال بازگردانیم و ارتباط عمیق‌تری با گذشته برقرار کنیم براین اساس برای نخستین بار مجموعه فیلم‌های تاریخی و آرشیو شرکت مخابرات ایران برای حفظ داشته‌ها ازآنالوگ به دیجیتال تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه مخابرات با تحول دیجیتال رشد گسترده‌ای داشته است و جایگاه مناسب بین‌المللی را داراست، گفت: تاریخ بصری حوزه مخابرات گنجینه بزرگی از بهترین فیلم‌هایی است که گویای سیر تحولات فناوری در این حوزه است.

 

وی با اشاره به اینکه این پروژه از اردیبهشت ۱۳۹۹ با کمترین هزینه و زمان آغاز شد، اظهارداشت: مجموعه فیلم‌های تبدیل شده بیش از ۳ هزار ساعت از تاریخچه شرکت مخابرات ایران را به همراه دارد که امروز ثبت تجربیات و دانش این مجموعه ضروری و راهگشای نسل بعدی برای اجرای امورمی باشد.

 

صدری افزود: در این پروژه فیلم‌های مختلفی از آنالوگ به دیجیتال تبدیل شده و به صورت دسته بندی شده از نظر محتوایی شناسایی و آرشیو شد.

 

وی با اشاره به اینکه در این پروژه بصری تجربیاتی که نسل‌های گذشته با هدف پیشرفت و توسعه کشور بجا گذاشتند، با روایتی بسیار زیبا برای نسل بعدی معرفی و منتقل می‌شود، گفت: فیلم‌های قدیمی شرکت تکرارپذیر نیستند و بازگو کننده سیر تحولات این حوزه و از داشته‌های تخصصی حوزه ارتباطات کشور محسوب می‌شود، بنابراین برای نگهداری و ترمیم آنها باید این تغییرات صورت می‌گرفت.

 

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه تاریخ آینه‌ای از سرگذشت بشر را پیش‌روی انسان‌ها قرار می‌دهد تا با مشاهده تحولاتی که از گذشته‌ها رخ داده درس بگیریم و فردایی روشن را برای آیندگان بسازیم، از همکاران اداره کل ارتباطات و امور بین الملل که در نگهداری، جمع آوری و تدوین این مجموعه عظیم همراهی و تلاش نمودند تا این سرمایه‌های ارزشمندبه یادگار بماند، قدردانی کرد.

 

پایان پیام/181

منبع: شبستان

کلیدواژه: تاریخچه مخابرات شرکت مخابرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۲۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود

                                             

آقای رسول محمد دینی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما افزود: در طرح  «کودکی نامداران» زندگی ۱۰۰ نفر از بزرگان که در یک قرن اخیر موثر بوده اند به شکل داستان برای کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ ده عنوان منتشر شده که همین تعداد را برای سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته ایم.

مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ درصد کتاب‌های منتشر شده در این مجموعه مختص بانوان بوده است گفت: طاهر صفارزاده و پروین اعتصامی دو بانویی بودند که سال گذشته در مجموعه «کودکی نامداران» از آن‌ها کتاب منتشر شده است.  

محمددینی افزود: استقبال از کتاب‌های بانوان این مجموعه باعث شد در سال ۱۴۰۳ چهل درصد از موضوعات آینده این کتاب‌ها به بانوان اختصاص یابد.

سال گذشته کتاب‌های نامداران با این عناوین منتشر شدند: 

مصطفی چمران «مرد روز‌های سخت»، علی شریعتی «مردی از کویر»، پروین اعتصامی «بانوی شعر فارسی»، جلال آل‌احمد «خانه پدری»، سهراب سپهری «اتاق آبی»، طاهره صفارزاده «کودک قرن»، عباس کیارستمی «گندم‌زار‌های من»، علی حاتمی «شاعر سینما»، آیت‌الله محمدتقی بهجت «العبد» و علی‌اکبر صنعتی «مردی از جنس مس و خاک» ۱۰ چهره‌ای بودند که در اولین گروه از مجموعه «کودکی نامداران».

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • «بازی اختاپوس» در شبکه افق
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • ۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال