Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:17:54 GMT

رسانه‌ها نقش بی بدیلی در ترویج فرهنگ وقف دارند

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۲۶۷۶

رسانه‌ها نقش بی بدیلی در ترویج فرهنگ وقف دارند

حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی روز سه شنبه به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار، با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قزوین ضمن قدردانی از زحمات  خبرنگاران این خبرگزاری افزود: ما قدردان زحمات اصحاب رسانه هستیم چرا که آن‌ها با تعهد شغلی خود در گره گشایی از مشکلات مردم تلاش دارند.

وی در ادامه با اشاره به سابقه ایرنا در اطلاع رسانی از آن به عنوان رسانه ای با قدمت، امانتدار و صادق یاد کرد و اظهار داشت: در شهرت و اعتبار خبرگزاری ایرنا به همین باید بسنده کرد که شهید محمود صارمی پرورش یافته در این خبرگزاری قلم زده بود و اکنون راه و روش این شهید والا مقام طریق مسیر نه تنها خبرنگاران این خبرگزاری بلکه همه خبرنگاران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: سلاح خبرنگار انقلابی قلم و دوربینی است که در کنار تعهد و تخصص خود دارد و در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی می‌کوشد تا مردم را نسبت به خدمات و اقدامات مسوولین دلگرم و دستاوردهای نظام اسلامی را تبیین و دشمنان را با سلاح خود ناامید سازد.

حجت الاسلام مجیدی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امروز استکبار جهانی به ویژه آمریکای جهان خوار با انواع سرمایه گذاری‌ها و تحرکات در قالب جنگ روانی تصمیم جدی در سست و بی انگیزه کردن افکار عمومی و باورهای دینی مسلمانان به ویژه شیعیان دارد، افزود: امروز یکی از رسالت های مهم اصحاب رسانه مقابله با هجمه عملیات روانی دشمن بسیار خطیر است.

آغاز طرح مرمت بقعه امامزاده حسین(ع)
این مسوول در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت های این دستگاه، گفت: دور جدید مرمت امامزاده حسین (ع) به عنوان یکی از طرح های مهم اوقاف کلید خورده است.
وی افزود: انجام عملیات های ساخت و بازسازی و مرمت از هر نوع، با توجه به سابقه تاریخی و مذهبی هر بنایی، علاوه بر اقدامات کارشناسانه نیاز به سرعت عمل نیز دارد چه بسا که به دلیل عدم کارشناسی و سرعت عمل، بسیاری از بناهای تاریخی در کشور و استان مورد گزند عوامل طبیعی و انسانی قرار گرفته است.
 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به ایجاد شکاف هایی بر گنبد و ضلع شرقی بقعه و احتمال ریزش و تخریب بخش هایی از این بنای مذهبی و تاریخی، تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه وظیفه نگهداری از بقعه و تامین امکانات اولیه برای رفاه زائرین نظیر سرویس بهداشتی و زائر سرا را بر عهده دارد.

وی یادآور شد: برای مرمت و حفظ این بقعه متبرکه ۱۴ و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این در حالی است که موضوع مرمت بقعه به صورت جدی جایگاهی از سوی استان نداشته است.
این مسوول به آغاز مرمت تربت خانه امام زاده حسین(ع) از اول ماه ذی الحجه اشاره کرد و افزود: این طرح طی ۲ سال آینده با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان تکمیل خواهد شد.
حجت الاسلام مجیدی با اشاره به اینکه مجموعه بقاع متبرکه زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه اداره می شوند، گفت: این اداره پیرو نظرات فنی که در سال های گذشته مبنی بر احتمال ریزش بنای امامزاده حسین(ع) اعلام شده بود طرح مطالعاتی را با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی آغاز کرد و پس از 2 سال کار روی این طرح تمام مجوزهای لازم اخذ شد که طرح مرمت و تامین اعتبار در مرحله اول با اعتبار یک میلیارد تومان آغاز شده است.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه روز خبرنگار استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه روز خبرنگار استان قزوین سازمان اوقاف و امور خیریه روز خبرنگار استان قزوین اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز گفت:گروه بین المللی مرمت ایسکارسا در بازدید از بنا‌های تاریخی شهرستان بازدید اعلام کرد در مرمت تعدای از این بنا‌ها با اداره میراث فرهنگی شهرستان همکاری کنند.

حسین یزدانمهر افزود: گروه بین المللی ایسکارسا زیر نظر سازمان یونسکو فعالیت داشته و به شکل ان جی او فعال است و مرمت آثار تاریخی را بررسی کرده و به لحاظ فکری و پژوهشی میزان دقت مرمت‌های انجام شده و بررسی می‌کند.

او اظهار کرد:شب گذشته ۲ نفر خانم از کشور ترکیه به عنوان نمایندگان و آقای مهرداد حجازی به عنوان نایب رییس گروه بین المللی ایسکارسا از آتشکده ساسانی، مسجد جامع و بقعه شضیخ عبدالصمد بازدید کردند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نطنز بیان کرد: گروه بین المللی ایسکارسا در بحث مرمت آتشکده ساسانی قرار است در خصوص نحوه مرمت و ایجاد گنبد آتشکده اعلام نظر کنند.

یزدانمهر گفت:در خصوص بقعه شیخ عبدالصمد قرار است کار پژوهشی از طرف گروه بین المللی ایسکارسا انجام شود و مسجد جامع نطنز دارای کتیبه آجری با خط کوفی است که گروه یادشده باید طرح خود برای حفاظت از آن را ارائه کنند.

شهرستان ۴۷ هزار نفری نطنز در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای