Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش پژوهشی « بودجه خوب، قوه قضائیه کارآمدتر؛ بودجه ریزی مدرن برای قوه قضائیه» از سوی پژوهشکده مطالعات پایه پژوهشگاه قوه قضائیه منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه قوه‌قضاییه، این گزارش پژوهشی که در قالب مطالعه تطبیقی است، توسط خانم‌ها فائزه عامری و عطیه جبرانی پژوهشگران پژوهشگاه قوه قضاییه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش حاوی اطلاعات و دستورالعمل‌هایی کاربردی برای مأموران دولت، کارمندان قوه‌قضاییه و مدیران و مشاوران مالی – حقوقی است که به بررسی پروژه اصلاحات قضایی در کشورهای در حال توسعه می‌پردازند.

گزارش مزبور بر رویه‌های موفقی متمرکز است که سه کشور بریتانیا، فرانسه و نیوزلند در تدوین و اجرای بودجه قوه‌قضاییه و به طور خاص اداره دادگاه‌ها بکار گرفته‌اند.

بر پایه تجارب این کشورها نویسند بر این باور است که می‌توان از این تجارب برای کشورهای کمتر توسعه یافته که در آغاز راه اصلاحات قضایی هستند، نیز بهره گرفت.

نویسنده با بررسی اینکه چگونه بودجه‌ریزی در قوه‌قضاییه می‌تواند با به کارگیری فنون مدیریتی تقریبا پیچیده‌تر بهبود یابد، به این نتیجه رسیده است که رشد تقاضای هزینه در قوه‌قضاییه، به ویژه گردش پرونده در دادگاه‌ها با فرآیند تدوین بودجه ارتباط دارد.

هدف این گزارش آن است که نشان دهد چگونه برخی رویه‌های جدیدتر و نوآورانه در بخش عمومی می‌تواند اجرای برنامه‌های بودجه‌ای را بهبود بخشد. به عبارتی هدف گزارش حاضر آن است که نشان دهد چگونه برخی رویه‌های جدیدتر و نوآورانه در بخش بودجه عمومی می‌تواند اجرای برنامه‌های بودجه‌ای را بهبود بخشد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پژوهشگاه قوه قضاییه قوه قضائیه قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ از اتمام بررسی بخش دوم لایحه بودجه در جلسه اول این کمیسیون خبر داد و گفت: گزارش کمیسیون تلفیق هفته آینده در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد. 

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز آخرین جلسه کمیسیون تلفیق برای جمع‌بندی درباره بخش دوم لایحه بودجه مربوط به جداول تشکیل شد.

وی توضیح داد: کمیسیون تلفیق در آخرین جلسه خود تصمیم به تشکیل کمیته‌های تخصصی گرفت، کمیته‌های تخصصی در جلساتی بخش‌های مرتبط با لایحه بودجه را مورد بررسی قرار داده و به هیات رئیسه تلفیق ارائه کردند. امروز گزارش جمع‌بندی در کمیسیون و با حضور نماینده دولت بررسی و تصویب شد.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بیان کرد: گزارش کمیسیون تلفیق برای ثبت پیشنهادات نمایندگان بارگذاری می‌شود لذا احتمالا یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

حاجی‌دلیگانی در پایان اظهار کرد: کمیسیون تلفیق تغییرات اندکی در بخش دوم لایحه بودجه اعمال کرده و تغییرات محسوس نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • خط حزب‌الله ۴۴۱؛ بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییردهنده محاسبات
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • هوش مصنوعی گوگل روی موبایل کارآمدتر می‌شود