Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@13:15:24 GMT

لوکاشنکو: روسیه می‌ترسد که بلاروس را از دست دهد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۳۱۵۳

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در پیامی به پارلمان و مردم در مینسک گفت: روسیه همواره نزدیک‌ترین هم‌پیمان ما بوده و باقی خواهد ماند، حال هرکسی در بلاروس یا روسیه در قدرت باشد.

وی عنوان کرد: این مساله به صورت عمیق در داخل ملت‌های ما رخنه کرده و این به رغم آن است که روسیه روابط برادرانه خود را با ما به روابط شراکتی تغییر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامی این‌ها بی‌فایده است.

لوکاشنکو اظهار کرد: روسیه می‌ترسد که ما را از دست بدهد، چراکه در واقع هم‌پیمانان واقعی مثل ما برایش باقی نمی‌مانند.

وی ادامه داد: غرب اخیراً توجه بسیاری را به ما نشان می‌دهد. چین امیدوار است که دوستش بلاروس روی ثبات ببیند.

رئیس جمهوری بلاروس تاکید کرد که کشورش با کسی خصومت ندارد و سیاست‌ خارجه این کشور چندجانبه و قابل پیش‌بینی است.

از سوی دیگر، لوکاشنکو گفت که ضرورتی برای برگزاری همه‌پرسی در کشور طی پنج سال آتی پیرامون تغییر قانون اساسی وجود دارد.

وی در برنامه‌های انتخاباتی خود گفت: با تغییر بلاروس، ما نیز تغییر کرده‌ایم. آمادگی بلاروسی‌ها برای برعهده گرفتن مسؤولیت‌شان نسبت به سرنوشت کشور مشخص است و میزان این مسؤولیت را خود مردم تعیین خواهند کرد. اما این امر بر اساس قانون خواهد بود. نه در خیابان‌ها و میدان‌ها، بلکه از طریق روند روابط قانونی. ما باید با قانون اساسی آغاز کنیم.

لوکاشنکو همچنین از ورود به عصر ناآرامی‌های ژئوپلیتیک جهانی خبر داد.

وی گفت که مسؤولان کشورش در آینده‌ای نزدیک تمام تلاش خود را خواهند کرد تا استقلال بلاروس که بر خرابه‌های امپراتوری شوروی بزرگ ایجاد گشت، حفظ و تقویت شود.

رئیس‌جمهوری بلاروس گفت که کشورش حامی ثبات بوده و پنجره‌ای به سمت شرق و غرب است.

لوکاشنکو عنوان داشت که باید تمام تلاش ممکن صورت بگیرد تا تفاوت‌ها در سیاست خارجی بر دوستی ملت‌هایی که تمایل به همزیستی در حسن همجواری در این اراضی در قلب اروپا دارند، تاثیر نگذارد.

وی گفت که استقلال بلاروس بهایش سنگین بود به همین دلیل ساکنان کنونی این کشور باید آن را حفظ کرده و آن را به نسل‌های آتی انتقال دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: لوکاشنکو بلاروس روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کشورهایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته(پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور  مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن است اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و  این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشورها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشورهای همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشورهای سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکارهای این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل مخالف است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • نتانیاهو از پیگرد قضایی و سیاسی پس از جنگ می‌ترسد
  • مهدی جعفرپور: پرسپولیس از سپاهان می ترسد، داوری ها فقط به نفع این تیم است
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • چرا رونالدو می‌ترسد به آمریکا سفر کند؟
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟