Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@12:14:55 GMT

نخستین مدرسه نوآوری کشور در یزد افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۳۲۳۸

نخستین مدرسه نوآوری کشور در یزد افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین مدرسه نوآوری کشور عصر امروز با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پارک علم و فناوری یزد افتتاح شد.

این مدرسه قرار است در ابتدای امر به عنوان مکمل سیستم آموزشی متوسطه فعالیت کند.

مدرسه نوآوری با هدف توانمندسازی و راهنمایی دانش آموزان برای ادامه و شروع کار حرفه‌ای، پرورش خلاقیت و جریان سازی هرچه بهتر علوم و فناوری نوین در جامعه راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مدرسه محیطی برای پرورش خلاقیت، سعی و خطا و توانمندسازی نوجوانان و جوانان خواهد بود.

این مدرسه در حال حاضر در سه سرفصل بیوتکنولوژی، چاپ و داده کاوی فعالیت خواهد کرد و به دانش آموزان شرکت کننده در دوره‌های این مدرسه، گواهی معتبر اعطا می‌شود.

نخستین مدرسه نوآوری کشور با همکاری آموزش و پرورش و مدارس سمپاد استان یزد راه اندازی شده است.

سورنا ستاری در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان یزد همچنین از نمایشگاه محصولات فناورانه پارک علم و فناوری یزد بازدید کرد.

کد خبر 4991162

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پارک علم و فناوری ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا عید سعید قربان گرگان قزوین شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا ماه محرم بیرجند اقامه نماز جمعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مجلس شورای اسلامی مدرسه نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در اولین گردهمایی مراکز نوآوری دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری، مراکز نوآوری و کارآفرینی را از ارکان اصلی جامعه فناور کشور دانست که به خاطر ساختار چابک و رویکرد هدفمندشان، برطرف‌کننده خلاء در مراحل ابتدایی تا میانی در اجزاء مختلف فناوری کشور هستند.
سجاد محمدعلی نژاد گفت: انواع مختلف مراکز نوآوری و کارآفرینی برای پوشش مدل‌های مختلف خلق فناوری و پاسخ به نیازها، در حال شکل‌گیری و ارائه خدمات - به ویژه خدمات با ارزش افزوده بالا - به تمامی کنش‌گران در زیست‌بوم فناوری و نوآوری هستند.
وی افزود: این مراکز در حال حاضر به منظور حمایت از کسب‌وکار‌های فناورانه و خلاقانه، به ایجاد پیوندی هدفمند میان کارآفرینان، دانشجویان، دانش‌آموختگان و مراکز تحقیقاتی آموزشی و صنعتی می‌پردازند ولی برای کمک به خلق فناوری‌های جدید و حل چالش‌های چند بعدی و یافتن پاسخ‌های حل یک مسئله در فناوری‌های دیگر، نیاز به شبکه شدن با یکدیگر دارند.
معاون وزارت علوم تأکید کرد: مراکز نوآوری و کارآفرینی در صورت حرکت به سمت تأمین بخشی از نیاز‌های زنجیره‌های ارزش، مورد حمایت ویژه معاونت فناوری و نوآوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار می‌گیرند.  

دیگر خبرها

  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • نوآوری‌های ادامه‌دار با کمک هوش مصنوعی / ساخت دوربین و سمعک پردازشگر صدا و تصویر
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است