Web Analytics Made Easy - Statcounter

الهه غیناقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به لزوم تقویت خودباوری در بانوان اظهار داشت: توانمندسازی زنان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به تغییر سبک زندگی مصرف‌گرایی در روستاها منجر خواهد شد.

وی بانوان روستایی را محور خانواده و قشر تاثیرگذار جوامع روستایی استان دانست و اظهار امیدواری کرد: طرح بانویار گام مثبتی برای رفع موانع تحقق اهداف روستای بدون بیکار گلستان باشد و اساسا تقویت زنان بویژه در روستاها به قوی شدن بنیان خانواده منجر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: عدم خودباوری زنان بویژه بانوان روستایی چالشی است که اجرای طرح‌های حوزه زنان و خانواده را با مشکل مواجه کرده اما در مجموع نسبت به سال‌های گذشته تعداد بانوان علاقمند به فعالیت‌های اقتصادی در روستاهای گلستان رو به افزایش یافت.

غیناقی اضافه کرد: تسهیل‌گری اجرای طرح‌ توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین مشاغل خانگی، حمایت از برگزاری اولین استارتاپ ویکند زنان خلاق و برگزاری نمایشگاه توانمندی زنان سرپرست خانوار از جمله اقدامات بخش حمایت از اشتغال و کارآفرینی بانوان گلستان در یکسال اخیر است.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری گلستان همچنین به اجرای طرح آموزشی همیار قانون برای افزایش آگاهی خانواده‌ها از حقوق کودک اشاره کرد و گفت: این طرح با رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تربیت مربیان جهت آموزش مسائل حقوقی و حقوق شهروندی و بالا بردن سطح آگاهی حقوقی افراد جامعه به ویژه مربیان و معلمان تدوین و رونمایی شد.

غیناقی ادامه داد: ایجاد نرم افزار بانک جامع اطلاعات زنان استان (سیمابر) و تدوین شاخص‌های عدالت جنسیتی و خانواده در سامانه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از دیگر اقدامات حوزه زنان گلستان در یکسال اخیر است.

وی به توانمندی زنان گلستان برای حضور در سطوح بالای مدیریتی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۷۶ بانو در سطوح مدیریتی استانی و شهرستانی مشغول خدمت هستند که در مجموع حدود ۱۲.۸۶ درصد از پست‌های مدیریتی کل استان را شامل می‌شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گلستان در ادامه گفت: شرایط ایجاد بازار فروش برای محصولات تولیدی ۲۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار استان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فراهم شد.

غیناقی گفت: اولویت حمایت از زنان تولیدکننده سرپرست خانوار با زنان ساکن در حاشیه شهرها و مناطق کمتر برخودار گلستان است.

وی همچنین از پیگیری اجرای طرح های مهریار (بازارچه مجازی برای عرضه تولید بانوان)، مهربند (ویژه زنان کارآفرین زندانی)، راه اندازی سامانه اینترنتی بانویار باهدف تقویت تعاملات بین سازمانی در حمایت زنان استان و برگزاری جشنواره نقش غذای سالم در زندگی در امسال خبر داد.

مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در این استان از جمعیت یک میلیون ۸۶۹ هزار نفری ۴۶.۶ درصد روستانشین در یک هزار و ۷۵ روستا و آبادی هستند.

برچسب‌ها معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گلستان بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گلستان بانوان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گلستان بانوان زنان و خانواده سرپرست خانوار اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۳۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود

به گزارش خبرنگار مهر، «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات این معاونت در حوزه حجاب و عفاف، اظهار کرد: ما عملاً نمی‌توانیم در مساله اجرا وارد شویم اما در تلاش برای فرهنگ‌سازی برای آن هستیم.

وی افزود: یکی از مسایلی که توسط معاونت امور زنان ریاست جمهوری در این زمینه در سال گذشته انجام گرفت، آموزش زیست عفیفانه به مربیان بود که آن‌ها برای والدین برنامه‌های الگوی و کارگاهی برگزار خواهند کرد و در پنج استان این کار انجام شده و برای ۱۰ استان دیگر هم برنامه کارگاهی در مشهد برگزار می‌شود.

خزعلی گفت: طبق گزارش بهزیستی استان تهران، با ترمیمی که در دستورالعمل فرزندخواندگی صورت گرفته، برخی شیرخوارگاه‌ها به دلیل ایجاد صف فرزندخواندگی جمع‌آوری شده‌اند و بچه‌ها به خانواده‌ها سپرده شده‌اند.

وی افزود: در سال اول دولت سیزدهم، بسیاری در شهرها از این موضوع ناراحت بودند که در نوبت هستند اما به آنان فرزندی سپرده نمی‌شود و گاهی این انتظار دو تا سه سال طول می‌کشید.

کد خبر 6087590

دیگر خبرها

  • برگزاری تجمع مردم و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • اعلام حمایت جمعی از بانوان رشتی در اجرای طرح نور فراجا
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود