Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- روزنامه الأنباء کویت متن کامل مکالمه تلفنی میان بوش پدر و ملک فهد را در شب جنگ میان عراق و کویت را منتشر کرد. تاریخ انتشار: 19:11 - 14 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۳۸۸۱

خبرگزاری میزان - طبق گزارش روزنامه الأنباء کویت، ملک فهد با جرج بوش پدر رییس جمهور وقت آمریکا در شب جنگ میان عراق و کویت گفت‌وگویی تلفنی داشته که در آن صدام، دیکتاتور عراق را متکبری توصیف کرده است و زور را تنها راه برخورد با وی دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه کویتی با افشای متن کامل این مکالمه تلفنی میان پادشاه پیشین عربستان و رییس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا، که در میان اسناد آن دوره قرار داشته است و مقامات آمریکا طی سال‌های گذشته آن را از حالت طبقه بندی شده خارج کردند، نوشته است؛ ملک فهد به بوش پدر اظهار کرده است که پیش از این مکالمه، با صدام بصورت تلفنی صحبت کرده و همچنین یادآور شده که در نشست بغداد پیشنهاد تدوین پیمان عدم تجاوز میان کشور‌های جهان عرب را ارائه داده است.

این گزارش می‌افزاید؛ پادشاه پیشین عربستان با دروغگو خواندن صدام، اظهار کرده است که در تماس تلفنی خود با صدام به وی هشدار داده است تا هر چه سریعتر کویت را ترک کند.

در این ارتباط تلفنی، جرج بوش پدر نیز به پادشاه پیشین عربستان از آمادگی دولت خود برای گزینه‌های دیپلماتیک، نظامی و اقتصادی و بررسی آن‌ها خبر داده است.

بیشتر بخوانید: عراق برای پرداخت باقی مانده غرامت های جنگ صدام علیه کویت پیشنهادهایی را ارائه داده است

رییس جمهور وقت آمریکا در این تماس از ملک فهد درخواست کرده است تا این پیغام را به جابر الاحمد الصباح، پادشاه کویت منتقل کند که؛ بوش این اقدام وحشتناک علیه کویت را محکوم کرده و آمادگی کامل برای حمایت از کویت را دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جنگ عراق و کویت بوش پدر بوش پدر ملک فهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال‌وبختیاری با بیان این که در ماه فروردین‌ ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان برقرار شد، گفت: در این مدت متاسفانه دو هزار مورد مزاحمت تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان چهارمحال و بختیاری(دیسپچ) به ثبت رسیده است.

محمود شمسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که در ماه فروردین در مجموع ۱۷ هزار تماس با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس چهارمحال و بختیاری برقرار شد، اظهار کرد: همچنین طی این مدت کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس یک هزار و ۴۱۸ نفر را از خدمات مشاوره تلفنی بهره‌مند کردند.

وی افزود: در این ایام سه هزار و ۲۹۳ مأموریت توسط اورژانس استان جهت امدادرسانی انجام شد.

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: در این مدت متأسفانه دو هزار مورد مزاحمت تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان چهارمحال و بختیاری (دیسپچ) به ثبت رسیده است.

کد خبر 747467

دیگر خبرها

  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • دفاع جانانه کارشناسان عرب از ایران: صدام را به خاطر بیاورید!
  • سفر پریناز ایزدیار و رضا عطاران به کاخ صدام حسین!
  • عراق، قرقیز و افغانستان در انتظار برد ازبک‌ها
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال و بختیاری
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟