Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-شهردار تبریز با صدور پیامی 14مرداد، روز تبریز را تبریک گفت.به گزارش خبرنگار ما در تبریز متن پیام ایرج شهین باهر به شرح زیر است: بسمه تعالی

تبریز و نام پرافتخار آن، همواره و در همیشه گذشته و حال، در ساحت فرهنگ و تمدن بشری می درخشد. این درخشش، عرصه های گوناگون زندگی و شهرنشینی، از هنر و ادب تا صنعت و تجارت و شهرسازی را در بر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیشینه سکونت در این شهر به چند هزار سال می رسد و دوره ای از تاریخ تحولات سیاسی و اجتماعی ایران در این همه قرن نیست که در آن تبریز و تبریزی نقش آفرین نبوده باشد.
این شهر در ساحت هنر، دارای مکاتب خاص خود است و در عرصه شعر و ادب نیز همین بس که روز منتسب به فرزند این دیار- شهریار- به عنوان روز ملی شعر و ادب ایران نام گذاری شده است.
در پیشینه تجارت، مسافران جاده ابریشم تبریز را به خوبی می شناسند و در سیاست و حماسه، این تبریز و تبریزی است که علاوه بر شکل دهی بخش عظیمی از تاریخ پرافتخار انقلاب مشروطه، حماسه 29 بهمن 56 را در انقلاب شکوهمند اسلامی و بسیار حماسه های عاشورایی را در هشت سال دفاع مقدس رقم زده است.
تبریز با داشتن سه علامه بزرگ و حوزه های علمیه و مراکز دانشگاهی بزرگ از ربع رشیدی تا دومین دانشگاه کشور، حرف های بسیاری نیز در عرصه علم و اندیشه دارد.  
تبریز عزیز در روزگار کنونی هم با اتکا به چنین داشته های گران قدر و به پشتوانه همت و شایستگی شهروندان فرهیخته و سخت کوش خود، از جمله مهم ترین شهرهای ایران و منطقه است که وضعیت و چشم انداز روشنی به عنوان یکی از مناسب ترین زیستگاه های شهری و شهروندی دارد و از همین رو این شهر بارها از سوی سازمان ملل متحد به عنوان پاک ترین و تمیزترین شهر شناخته و معرفی شده است.

اینک آیا روا نیست که چنین شهری یکی از روزهای تقویم ملی کشورمان را به عنوان "روز تبریز" به خود اختصاص دهد؟
بر همین اساس اینجانب به عنوان خادم تبریز و شهروندان عزیز تبریزی پیشنهاد کردم 14 مرداد سالروز امضای فرمان مشروطه که تبریز نقش بی بدیلی در آن داشته است، به عنوان روز تبریز نام گذاری و در تقویم ملی ثبت شود.
این پیشنهاد در شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب رسیده و اکنون مراحل تصویب نهایی را در شورای فرهنگ عمومی کشور طی می کند که امیدواریم با پیگیری مسئولان مرتبط به ویژه نمایندگان محترم مجلس، این مهم به انجام برسد و 14 مرداد به عنوان روز تبریز در تقویم ثبت و برنامه های مناسب ملی برای آن تدارک دیده شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری تبریز روز تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۳۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی

مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی پیامی منتشر کرد.

به گزارش جماران، متن پیام مذکور به شرح زیر است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت بانوی با فضیلت سرکار خانم معصومه حائری همسر مکرمه آیت الله شهید سید مصطفی خمینی و فرزند آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری موجب تآسف و تآثر فراوان گردید.

آن بانوی با فضیلت در مراحل دشوار زندگی همسر بزرگوارشان و در مسیر انقلاب اسلامی و مبارزه با رژیم ستمشاهی همواره یاری مهربان و همسری فداکار بود و صبورانه مصائب و سختی‌های فراوان همراهی و همگامی با امام و نهضت اسلامی را تحمل نمود.

مجمع روحانیون مبارز ضایعه فقدان این بانوی پرهیزکار را به فرزند فاضل و دانشمند ایشان حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج سید حسین خمینی و دختر گرامیشان و بیت رفیع و خاندان شریف امام خمینی (س) و آیت‌الله حائری یزدی (ره) و به سایر مصیبت دیدگان ارجمند تسلیت می‌گوید و از خداوند کریم می‌خواهد آن بانوی وارسته را با حضرت زهرا سلام الله علی‌ها محشور و به بازماندگان محترم سلامتی و صبر و اجر مرحمت فرماید.

مجمع روحانیون مبارز

هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳

دیگر خبرها

  • پیام تبریک دکتر رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • لازمه ورود به عرصه ورزش، ورزیدگی اخلاقی است
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای