Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@09:48:31 GMT

کشف کارگاه تولید و توزیع عرقیات تقلبی در شیراز

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۴۲۳۰

کشف کارگاه تولید و توزیع عرقیات تقلبی در شیراز

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صمت فارس از کشف کارگاه تولید و توزیع عرقیات و ترشیجات تقلبی در شیراز خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان صمت استان فارس، محمدابراهیم صداقت با اشاره به کشف این کارگاه اظهار داشت: بازرسان این سازمان، پیرو گزارش‌های دریافتی در خصوص تولید و توزیع انواع عرقیات، شربت‌آلات و محصولات مشابه آن به بررسی و بازرسی بازار این محصولات پرداخته که طی آن انباری را که در آن به تولید این محصولات تقلبی می‌پرداختند، شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با شناسایی این انبار، هماهنگی لازم با دستگاه قضایی، تعزیرات حکومتی، عوامل پلیس امنیت اقتصادی و نمایندگان اتحادیه صنف تولیدکنندگان عرقیات شیراز به عمل آمد که با حضور این افراد و دستور معاون دادستان و معاون تعزیرات حکومتی، درب انبار بازگشایی شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صمت فارس ادامه داد: در بازرسی از این انبار تعدادی بطری خالی، لیبل، سایر ملزومات بسته‌بندی، بطری‌های پر شده و ... کشف شد.

صداقت اضافه کرد: همچنین بیش از ۲۳ هزار لیتر عرقیات فله و بسته‌بندی‌شده، ۴۰۰ لیتر انواع رنگ و اسانس برای تولید آب‌لیمو و شربت‌آلات تقلبی، یک هزار و ۱۰۰ کیلوگرم انواع ترشیجات، ۶۰ کیلوگرم رنگ تقلبی برای شربت ویمتو که به گفته کارشناس اتحادیه صنف عرقیات و ترشیجات با یک کیلو از این رنگ می‌توان حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلو شربت ویمتو تقلبی تهیه کرد و ۱۰۰ لیتر اسید ۹۹ درصد غیرخوراکی کشف و ضبط شد و نمونه‌برداری از این اقلام به عمل آمد.

وی خاطرنشان کرد: میزان اقلام کشف‌ شده در این انبار در بررسی اولیه از سوی کارشناس اتحادیه صنف عرقیات حدود ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده که با تکمیل پرونده و ارائه نتایج نمونه‌برداری‌ انجام‌شده، می‌توان به رقم دقیق مواد کشف‌شده و تخلف انجام‌شده دست‌ یافت.

 معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صمت فارس بیان کرد: در حال حاضر این انبار پلمپ و پرونده برای سیر مراحل قانونی در دست اقدام است.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: کشف فارس سازمان صمت فارس سازمان صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۴۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، قرآنی که برفراز دروازه وردی شمالی شیراز معروف به دروازه قرآن گذاشته شده، منتخبی از برخی سوره‌های کلام الله وحی است.

دروازه قرآن یکی از شش دروازه اصلی شیراز بوده که در دوره عضدالدوله دیلمی ساخته و به دلیل وجود قرآن ۱۷ من مشهوری که در آن بوده، به دروازه قرآن معروف شده است.

قرآن ۱۷ من معروف دروازه قرآن، هم اکنون در موزه پارس شیراز نگهداری می‌شود و به گفته مسئولان سال‌ها به جای آن قرآن دیگری قرار داده می‌شد.

هم اکنون شهرداری قصد دارد هر سال یک قرآن را در دروازه قرآن قرار دهد و قرآن قبل را به بزرگان استان فارس اهدا کند.

دروازه قرآن در سال ۱۳۷۵ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

این بنا بین دو کوه چهل مقام و باباکوهی در تنگه الله اکبر واقع شده است.

دیگر خبرها

  • تولید برق هسته‌ای تا ۲۵ سال آینده ۳ برابر می‌شود
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید فلافل غیربهداشتی در مهرشهر
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • مهار آتش‌سوری انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز