Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کامبیز بازرگان شامگاه سه شنبه در حاشیه نشست با معاونان مراکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع ۲۰ موسسه تحقیقاتی و ۳۴ مرکز تحقیقات بخش کشاورزی در سطح کشور فعال است.

وی افزود: منابع پایه آب و خاک و جنگل ها، سرمایه در بخش کشاورزی برای تولید غذا، منابع انسانی و بهره برداران و دانش و مهارت چهار ستون اصلی بخش کشاورزی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: در سه بخش نخست هرچند با محدودیت‌هایی ذاتی روبرو هستیم اما در بخش دانش و مهارت در کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم که در توسعه کشاورزی و ارتقاء تولید اثرگذاری آن ثابت شده است.

وی اضافه کرد: در شرایط تحریم، امنیت غذایی بسیار حائز اهمیت است و و مراکز و موسسات تحقیقاتی به طور مداوم تلاش دارند با دستیابی به علم نوین، نتایج تحقیقات را به دست بهره‌برداران برسانند.

بازرگان از انجام سالانه چهار هزار پروژه تحقیقاتی و معرفی ۵۰ رقم و ۲۰۰ یافته پژوهشی جدید در کشور و معرفی آن به بخش اجرا برای تولید کیفی محصول خبر داد و تصریح کرد: باقلای بدون تانن حاصل پژوهش مرکز تحقیقاتی گرگان است که می‌تواند به رفع مشکلات استان و کشور در حوزه نهاده‌های دام و طیور کمک کند.

وی تاکید کرد: در شرایط تحریم باید بسته حمایتی برای این موضوع در نظر گرفته شود و بتوانیم باقلای بدون تانن را در سبد تغذیه دام و طیور کشور قرار دهیم.

کد خبر 4991261

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا عید سعید قربان گرگان قزوین شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا ماه محرم بیرجند اقامه نماز جمعه بارش باران شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۴۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر شرکت توزیع برق خراسان رضوی در همایش علمی تخصصی کاهش حوادث در شبکه برق منطقه سبزوار گفت: برای رفع ناترازی مصرف برق و کاهش خاموشی‌ها در بخش کشاورزی نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در خراسان رضوی به عنوان نخستین استان کشور آغاز شد .

خدابنده افزود: با پیگیری‌های انجام شده از وزارت نیرو این مصوبه ابلاغ شد و همه مالکان چاه‌های کشاورزی با نصب پنل خورشیدی می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.


وی گفت :‌برای امسال و در مرحله نخست هزار پنل خورشیدی در نظر گرفته شده است و در صورت نیاز و استقبال کشاورزان این میزان افزایش خواهد یافت و ۳۵ شرکت پیمانکاری آماده نصب این پنل‌ها هستند .

 خدابنده افزود:  با هماهنگی با استانداری و دیگر مراجع برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان اقداماتی را انجام شده است  تا روند اجرای کار تسریع شود.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آبخیز تا جالیز در لرستان
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم