Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@00:58:39 GMT

ماسک خود را زیر چانه قرار ندهید

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۵۸۵۰

عضو کمیته کشوری کرونا گفت: احتمال آلودگی بخش‌هایی از صورت مانند زیر چانه به ویروس کرونا زیاد است به همین دلیل افراد نباید ماسک خود را زیر چانه قرار دهند. ناطقان: حمید سوری اپیدمیولوژیست و عضو کمیته کشوری کرونا اظهار کرد: بر اساس آخرین مطالعات دانشمندان ویروس کرونا از طریق دهان، بینی و چشم ها وارد بدن می شود به همین دلیل امروزه زدن ماسک در ادارات و اماکن شلوغ مانند مترو و اتوبوس ضروری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: هر قسمتی از صورت یعنی بینی، چشم و دهان باز باشد ویروس و میکروب از این طریق می تواند باعث انتشار آلودگی در بدن افراد شود.ماسک باید دهان و بینی را به طور کامل بپوشاند؛ زیرا احتمال انتقال ویروس از طریق چشم ها بسیار کم است و افراد شاغل در بیمارستان ها باید از محافظ های چشمی نیز استفاده کنند.

سوری با اشاره به اینکه استفاده از ماسک آداب خاصی دارد، گفت: اگر هنگام برداشتن ماسک در محیط آلوده باشیم شانس انتقال ویروس کرونا از طریق دهان، بینی و ترشحات آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

او افزود: وقتی که افراد هنگام صحبت یا غذا خوردن ماسک را پایین می آورند این احتمال وجود دارد کا به دلیل آلوده بودن نقاطی مانند چانه آلودگی به داخل ماسک کشیده شده و وارد بدن فرد شود.


سوری در پایان با اشاره به اینکه برخی افراد برای خوردن، آشامیدن، استراحت یا تنفس راحت‌تر، ماسک را روی چانه خود قرار می‌دهند که این امر احتمال انتقال ویروس را افزایش می‌دهد، یادآوری کرد: محوطه صورت به غیر از محدوده ماسک زده شده می تواند آلوده باشد به همین دلیل آوردن ماسک به قسمت چانه می تواند الودگی احتمالی صورت را به داخل ماسک و حتی دهان و بینی منتقل کند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: ماسک ، زیر چانه ، کرونا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ماسک زیر چانه کرونا زیر چانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۵۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی افزایش دما و رطوبت در استان خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، امروز و فردا جو پایداری بر اغلب مناطق استان خوزستان حاکم است؛ تنها با گذر موج از مرزهای شرقی استان همچنان در ارتفاعات احتمال بارش‌های خفیف و نقطه‌ای دور از انتطار نیست. 

وی افزود: همچنین امروز برای اغلب مناطق استان خوزستان به ویژه بخش‌های جنوبی و شرقی، وزش باد متوسط و تندبادهای لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود بنابراین احتمال خیزش گرد و خاک‌های محلی و موقتی در برخی مناطق مورد انتظار است. 

سبزه‌زاری ادامه داد: از روز شنبه تا دوشنبه سامانه بارشی ضعیفی سبب رگبار پراکنده باران به همراه رعد و برق و وزش باد در بخش‌های شمالی، شرقی و ارتفاعات استان خوزستان خواهد شد و در دیگر بخش‌ها احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست. روند دما تا یکشنبه افزایشی خواهد بود.

وی افزود: از امروز تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوب غربی تا جنوب شرقی و تا حدودی مرکزی خواهد شد. از اواسط هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان خوزستان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته اهواز با ۳۶.۷ و دهدز با ۱۳.۲درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۳۶.۷ و ۲۱.۹ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان
  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب
  • چطور جلوی بیرون ریختن آب دهان در خواب را بگیریم؟
  • پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • پیش بینی نگران کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می پیوندد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • پیش‌بینی های ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی