Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایط کنونی که اقتصاد آمریکا تحت تاثیرات منفی ناشی از کرونا قرار گرفته، اعلام ممنوعیت علیه محصولات اینترنتی قانونی و پرطرفدار چینی نه تنها آمریکا را نجات نخواهد داد بلکه بیش از پیش ضرری برای منافع مردم آمریکاست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، در روزهای اخیر، اخبار مبنی بر ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن تیک تاک نسخه خارجی دوئویین نرم افزار اجتماعی چینی از سوی آمریکا، مورد توجه فراوان جهانیان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از تحلیلگران خاطرنشان کردند که این یک آزار و اذیت سیاسی است که توسط سیاستمداران آمریکا و برخی غول های اینترنتی ترویج شده است و ذهنیت سیاستمداران آمریکایی مبنی بر برانگیختن مقابله چین و آمریکا و سرکوب توسعه چین را نشان داده، همچنین به طور کامل حجاب از به اصطلاح "رقابت عادلانه" آمریکا بر داشته است.

آمریکا با بهانه "امنیت ملی"، تیک تاک را ممنوع می کند، این اقدام بسیار شبیه "پیش فرض گناه" خود علیه شرکت های چینی مانند هواوی است. مارک لملی، استاد حقوق دانشگاه استنفورد، اخیرا در مصاحبه ای با سی ان ان (CNN) اظهار داشت که هیچ مدرکی مبنی بر این که تیک تاک تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده است، وجود ندارد. افکار عمومی غربی نیز به طور کلی معتقد است که به اصطلاح "امنیت ملی" چیزی جز ابزاری نیست که آمریکا برای سرکوب کامل شرکت های پیشرفته علمی و فنی چین به کار می گیرد و نیز بهانه آمریکا بر برپا کردن"جنگ فناوری" علیه چین به شمار می رود.

از لحاظ تجاری تیک تاک به عنوان یک نرم افزار اجتماعی با 1 میلیارد مخاطب در سراسر جهان و در جامعه غربی محبوب است، به طور حتم اهمیت زیادی به مسایل امنیتی می دهد. این نرم افزار در مدت زمان طولانی مطابق با اصول بازار و قوانین بین المللی و با رعایت قوانین و مقررات ایالات متحده فعالیت های تجاری خود را در آمریکا انجام داده است و کلیه داده های کاربران آمریکایی در داخل آمریکا ذخیره می شود و داده های پشتیبان مخاطبان آمریکا نیز در سنگاپور ذخیره می شود. سیاستمداران آمریکا آن را به عنوان "ابزار اطلاعاتی" چین مورد انتقاد قرار داده اند که کاملا دستکاری سیاسی و سیاسی کردن مسایل اقتصادی برای تامین خواسته های خودخواهانه سیاسی برخی سیاستمداران آمریکا است.

علاوه بر این، دولت آمریکا تهدید کرده است که تیک تاک را ممنوع کند. دلیل دیگر این است که این نرم افزار در رقابت عادلانه با بسیاری شرکت های بزرگ اینترنتی در آمریکا، با موقعیت و ویژگی خاص خود، کاربران غربی را به خود جلب کرده است که انحصار شرکت های آمریکا بر نرم افزار اجتماعی غربی را شکسته است. به همین دلیل از نظر آن ها نوظهوری شرکت های جدید اینترنتی به نمایندگی تیک تک نشاندهنده نگرانی آمریکا از کمبود توان رقابتی شرکت های کشور خود در رقابت های فناوری است. آمریکا می خواهد این شرکت و نرم افزار نوظهور را در جریان توسعه خود از بین ببرد.

در واقع، سال های اخیر پدیده های سرکوب شرکت های چینی از سوی سیاستمداران آمریکایی زیاد دیده می شود. از محدودیت قابل ملاحظه سرمایه گذاری و فعالیت های یکپارچه سازی تجاری شرکت های چینی در آمریکا تا توقف عرضه به موسسات چینی در صنعت 5G و تا تهدید به ممنوعیت استفاده از نرم افزار های چینی از جمله تیک تاک، جهانیان به خوبی با این وضعیت آشنا هستند که به اصطلاح اقتصاد بازار و رقابت منصفانه چیزی جز ابزار سیاستمداران آمریکایی نیست. اما آیا این اقدامات واقعا به نفع آمریکا است؟ با باز شدن جعبه پاندورا، این خود آمریکا است که آسیب های سنگینی خواهد دید.

به عنوان مثال، تیک تاک در داخل آمریکا بیش از 1500 پرسنل مشغول به کار دارد و برنامه داشت تا در سه سال آینده 10 هزار کارمند جدید استخدام کند. سرکوب بدخواهانه آمریکا علیه شرکت های چینی نشان می دهد که این سیاستمداران آمریکا برای حمله به چین هوش و حواس خود را از دست داده و رفتارشان با ادعای آن ها برای "بازشکوفایی اقتصاد" کاملا نتیجه برعکس دارد. برای جوانان آمریکا، تیک تاک جذابیت بسیاری دارد و ممنوعیت استفاده از آن باعث از دست دادن حمایت بیشتر مردم از دولت خواهد شد.

در درازمدت، دولت آمریکا آشکارا اصول سازمان تجارت جهانی برای درهای باز، شفافیت و عدم تبعیض را نقض کرد و شرکت های نوآور تکنولوژی جهان را با چهره بی منطق و متکبر خود آشنا ساخت. سوال این است که در آینده چه شرکت های خارجی دیگر تمایل برای ورود به بازار این کشور خواهند داشت و منتظر اذیت و ظلم آمریکا خواهند ماند؟ هنگامی که نوآوران تکنولوژی از آمریکا دور شوند، بازار این کشور نیز جذابیت اصلی خود را از دست داده و به افت و زوال می رود.

در شرایط کنونی که اقتصاد آمریکا تحت تاثیرات منفی ناشی از شیوع همه گیری کرونا قرار گرفته، اعلام ممنوعیت علیه محصولات اینترنتی قانونی و پرطرفدار چینی از سوی سیاستمداران آمریکا و آن را به "قربانی" در رقابت چین و آمریکا تبدیل کردن، نه تنها آمریکا را نجات نخواهد داد بلکه بیش از پیش ضرری برای منافع مردم آمریکا است که دچار مشکلات شیوع بیماری همه گیر نیز هستند و این بیش از پیش آمریکا را به انزوا خواهد کشاند. این مساله به طور واقعی یک تراژدی برای آمریکا است!

انتهای پیام/

R36447/P/S8,87,1128/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "چین" قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "چین" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ ۷۳ کشته و بیش از ۳۷۰۰ زخمی در انفجار مهیب بیروت/ اعلام حالت فوق العاده دو هفته‌ای در لبنان+فیلم و عکس ۲ چرا سران صهیونیست به تهدید مجدد ترور سید حسن نصرالله روی آوردند؟ ۳ جان بولتون: پیروزی مجدد ترامپ می‌تواند به خروج آمریکا از ناتو بیانجامد ۴ اولین بیانیه حزب الله لبنان پس از انفجار مهیب بیروت ۵ گزارش| آن سوی تقابل آمریکا با فناوری چین؛ پایان قرن آمریکایی،‌ آغاز قرن آسیایی ۶ چاووش‌اوغلو: ایزدی‌ها از قتل‌عام داعش نجات یافته اما به چنگ پ.ک.ک افتادند ۷ پیام تسلیت ظریف به ملت لبنان/ ایران آماده ارائه کمک به هر طریق لازم است ۸ چرایی وحشت حکام عرب حاشیه خلیج فارس از شکست احتمالی ترامپ مهمترین اخبار بین الملل ۷۳ کشته و بیش از ۳۷۰۰ زخمی در انفجار مهیب بیروت/ اعلام حالت فوق العاده دو هفته‌ای در لبنان+فیلم و عکس اولین بیانیه حزب الله لبنان پس از انفجار مهیب بیروت مصاحبه| هادی محمدی: وقت یاری رساندن به ملت لبنان است اعلام حالت فوق العاده ۲ هفته‌ای در بیروت و عزای عمومی ۳ روزه در لبنان مهمترین اخبار تسنیم ۷۳ کشته و بیش از ۳۷۰۰ زخمی در انفجار مهیب بیروت/ اعلام حالت فوق العاده دو هفته‌ای در لبنان+فیلم و عکس پیام تسلیت ظریف به ملت لبنان/ ایران آماده ارائه کمک به هر طریق لازم است بررسی ایده‌ها در میزگرد تسنیم| دست مجلس برای مقابله با کاهش ارزش پول ملی باز است/ خطر نابرابری در جامعه جدی است گزارش| آن سوی تقابل آمریکا با فناوری چین؛ پایان قرن آمریکایی،‌ آغاز قرن آسیایی فرمانده مرزبانی ناجا: تیراندازی به‌سوی کوله‌بران کاملاً کذب است/ شایعات توطئه ضدانقلاب/ کوله‌بران مورد حمایت مرزبانی هستند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار چین اخبار آمریکا اخبار چین اعلام حالت فوق العاده سیاستمداران آمریکا ممنوعیت استفاده انفجار مهیب بیروت شرکت های چینی هفته ای بین الملل نرم افزار تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۵۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت

خانواده‌های شهدا و مجروحان انفجار مهیب بندر بیروت در آستانه چهارمین سالگرد این فاجعه با برگزاری تجمعی از مسئولان لبنانی خواستند وظیفه خود را برای روشن شدن حقیقت این پرونده و نیز حمایت از مجروحان و خانواده‌های قربانیان انجام دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که با وجود گذشت نزدیک به 4 سال از فاجعه انفجار مهیب بندر بیروت در سایه سیاسی‌کاری و مداخلات بین‌المللی به ویژه غرب و آمریکا این پرونده همچنان بلاتکلیف بوده و تحقیقات دقیقی برای شفاسازی حقیقت انفجار و عاملان آن انجام نشده است، خانواده‌های شهدا و مجروحان انفجار بیروت در اعتراض به بلاتکلیف ماندن این پرونده و سیاسی کاری آن تجمعی برگزار کردند.

«ابراهیم حطیط» سخنگوی خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت در این تجمع اعلام کرد که سه ماه به چهارمین سالگرد انفجار بندر بیروت مانده و در حالی که 1350 روز از این جنایت می‌گذرد اما خانواده‌های قربانیان همچنان تحت ظلم قرار دارند و برای رسیدن به حقیقت و عدالت می‌جنگند تا با محاکمه عاملان این جنایت کمی آرام شوند.

وی تاکید کرد که در حالی که 4 سال از این فاجعه می‌گذرد اما مجروحان و آوارگان و همه کسانی که از این انفجار آسیب دیدند در سایه عدم توجه دولت و عدم هیچ‌گونه تضمین اجتماعی درگیر رنج و دردهای زیادی هستند و در شرایطی که برخی از مجروحان همچنان به مداوای دائمی نیاز دارند اما از دسترسی به هرگونه امکاناتی برای کاهش کاهش درد و رنج خود محروم هستند. ما از ابتدا به عنوان خانواده‌های شهدای انفجار بندر بیروت مسئولیت پیگیری پرونده این انفجار را بر عهده گرفتیم و همواره تحت ظلم بوده‌ایم.

شهدای انفجار بیروت در این تجمع خواستار رسیدگی به پرونده انفجار و شفاف سازی حقیقت شدند و از مسئولان لبنانی خواستند که به وظیفه خود در روشن کردن حقیقت و حمایت از قربانیان فاجعه انفجار بیروت و خانواده‌های شهدا عمل کنند.

وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بودانتقاد تند خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت از مانع‌تراشی‌های حزب سمیر جعجع در روند تحقیقاتهشدار درباره تلاش غرب برای تکرار نمایشنامه دادگاه «رفیق حریری» در پرونده انفجار بیروت

به گزارش تسنیم، پرونده انفجار بیروت همانند دیگر پرونده‌های جنایی لبنان که اسیر سیاسی‌کاری طرف‌های ذینفع بین‌المللی همچون آمریکا و غرب شده، بعد از گذشت 4 سال همچنان بلاتکلیف بوده و حقیقت آن روشن نشده است.

در دوره ابتدایی این انفجار مهیب، محور آمریکایی و برخی چهره‌های وابسته داخلی آن در لبنان تلاش کردند از پرونده انفجار بیروت برای ضربه زدن به مقاومت و خلع سلاح آن استفاده کنند و با طرح اتهاماتی مضحک مدعی شدند که حزب الله عامل انفجار بندر بیروت است. جریان غربگرای 14 مارس و در راس آنها افرادی همچون «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی از بازیگردانان اصلی این نمایش بودند اما بعد از ناکامی در پیشبرد اهداف خود، پرونده انفجار بیروت را به سمت و سوی دیگری بردند و متاسفانه دستگاه قضایی لبنان نیز با آنها همکاری کرد.

مداخله مستقیم طرف‌های خارجی و بین المللی در جریان تحقیقات مربوط به این انفجار از همان ابتدا آغاز شد و در راس آنها آمریکا سعی داشت این پرونده را نیز همانند پرونده ترور «رفیق حریری» نخست وزیر فقید لبنان در فوریه 2005 بین المللی کند؛ پرونده‌ای که بعد از گذشت 19 سال هرگز حقیقت آن فاش نشد و با دستگیری و مجازات افرادی که هیچ نقشی در این جنایت نداشتند مختومه گشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا
  • فیلم| نخستین گام برای ممنوعیت حمایت از فلسطین در آمریکا
  • رسانه‌های عبری‌زبان: ارتش اسرائیل کاملا وابسته به آمریکاست
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • فیلم/ نخستین گام برای ممنوعیت حمایت از فلسطین در آمریکا
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • اینجا آمریکاست و آنهایی که در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند
  • برگزاری وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی؛ معمار تمدن‌ساز»
  • تمجید آنروا از شجاعت خبرنگاران فلسطینی در پوشش تراژدی غزه
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات