Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@19:43:09 GMT

بار مالی تمام اقدامات شهرداری اصفهان بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۶۰۹۱

بار مالی تمام اقدامات شهرداری اصفهان بررسی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای شهر سعی می‌کند طرح‌ها را در قالب لایحه به صحن علنی ارائه دهد زیرا در این صورت بار مالی لوایح در شهرداری بررسی شده و سپس به شورا می‌آید

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی در یک گفت‌وگوی رادیویی با اشاره به روز انتخاب هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان و ساختار شورا، اظهار کرد: بر اساس قانون، ۱۴ مرداد ماه انتخاب هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر انجام شد و منتخبین به مدت یک سال در سمت خود به مردم خدمت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جلسه هیئت رئیسه شورای شهر هفته‌ای یک بار برگزار شده و دستور جلسات طول هفته بررسی و تدوین می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: کمیسیون‌های شورا نیز هر کدام فعالیت‌های تخصصی مربوط به خود را در طول هفته انجام می‌دهند و لوایح تنظیم شده توسط شهرداری که در صحن علنی اعلام شده به کمیسیون مربوطه ارجاع داده می‌شود تا در مدت یک ماه لایحه را بررسی و برای قرار گرفتن در دستور کار جلسات بعدی به صحن علنی ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: هیئت رئیسه بر برنامه‌ریزی کمیته‌هایی که بعدازظهر هر یک شنبه در چهار منطقه از شهر اصفهان برای ملاقات مردمی حضور دارند، برنامه حضور هریک از اعضای شورای شهر در طول هفته و مراجعات مردمی نظارت می‌کند تا این اقدامات مدیریت شده پیش برود.
نصراصفهانی با بیان اینکه برای انجام هر اقدام مالی و جاری در شورا امضای خزانه‌دار و رئیس شورای شهر نیاز است، ادامه داد: گزارش‌های مالی سه ماهه شهرداری توسط خزانه‌دار آماده و در صحن علنی برای تمام اعضا ارائه می‌شود تا وضعیت درآمدها و هزینه‌ها مشخص باشد.

وی اضافه کرد: انجام هر اقدامی در شهرداری باید به تصویب شورای شهر برسد و اقدامات مختلف برای موضوعات مربوطه در قالب یک لایحه توسط شهرداری تدوین و به شورا ارائه خواهد شد تا در صحن علنی شورا قرائت و به کمیسیون تخصصی مربوطه ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: برای بررسی لایحه در کمیسیون‌ها از کارشناسان مربوطه دعوت خواهد شد تا لایحه به طور تخصصی بررسی شود. سپس لایحه مجدداً در صحن علنی شورا به بحث گذاشته شده و بعد از تصویب به فرمانداری ابلاغ می‌شود تا در کمیته انطباق در مدت ۱۵ روز مصوبات با قوانین بالا دستی تطبیق شود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات از نظر بار مالی توسط شهرداری بررسی خواهد شد، اضافه کرد: شورای شهر کمتر به سمت ارائه طرح می‌رود و بیشتر از شهرداری می‌خواهد که طرح‌ها را در قالب لایحه به صحن علنی ارائه دهد زیرا در این صورت بار مالی لوایح در شهرداری بررسی شده و سپس به شورا می‌آید.

نصراصفهانی با اشاره به اقدامات شورا در راستای شفافیت، گفت: تمام مصوبات شورای شهر در سامانه اصفهان شورا از ابتدای امر در اختیار مردم قرار دارد.

وی افزود: جلسات علنی به طور مستقیم پخش می‌شود و شهروندانی که می‌خواهند در جریان مذاکرات شورای اسلامی شهر قرار گیرند، می‌توانند جلسات را به صورت برخط مشاهده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه ارزیابی عملکرد شورای اسلامی شهر باید توسط مردم انجام شود، اظهار کرد: با تلاش مجموعه مدیریت شهری، اصفهان پویایی و سرزندگی فراوانی دارد و اجرای طرح "هر یک شنبه یک افتتاح" نشان دهنده این پویایی در شهر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهر اصفهان در اکثر زمینه‌ها به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و این اقدامات توسط شهروندان کاملاً قابل رؤیت است.

نصراصفهانی تاکید کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهروندان در زمینه‌های مختلف می‌توان شعار کار با مردم برای مردم را تحقق بخشید.

کد خبر 437266

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رئیس شورای شهر اصفهان شورای شهر اصفهان مصوبات شورای شهر شفافیت مالی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان صحن علنی هیئت رئیسه شورای شهر بار مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۶۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از تغییر روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار کرد: تا پایان عمر مجلس یازدهم، مجلس شورای اسلامی سه هفته جلسه علنی خواهد داشت که روز‌های آن به روال قبل برگشت.

وی یادآور شد: اخیرا جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه تشکیل می‌شد که از این به بعد جلسات مجلس شورای اسلامی همچون گذشته در روز‌های یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل می‌شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: آخرین جلسه علنی مجلس در دوره یازدهم در روز چهارشنبه دوم خردادماه خواهد بود و مجلس دوازدهم کار خود را از هفتم خردادماه با برگزاری مراسم افتتاحیه شروع می‌کند.

دیگر خبرها

  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد