Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: جهت جلوگیری از دلالی و احتکار در فولاد، لازم است سامانهٔ فروش و تحویل فولاد شفاف شده و این سامانه برای مصرف‌کنندگان قابل رؤیت باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی، نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین در رابطه با مشکلات موجود در حوزهٔ فولاد و تأمین فولاد مورد نیاز برای واحدهای تولیدی و صنایع گفت: لازم است ما یک ساماندهی کلی در نظام اقتصادی و صنایع کشور داشته باشیم، از جمله لازم است در راستای سهمیه‌بندی مواد اولیهٔ تولید از جمله فولاد ساماندهی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رتبه‌بندی، درجه‌بندی و ایجاد یک بانک اطلاعاتی مناسب از مصرف‌کنندگان مواد اولیه‌ای هم‌چون فولاد باید تهیه شود و به تناسب نیاز آن‌ها، برای آنان سهمیه در نظر گرفته شود.

محمدبیگی ادامه داد: نکتهٔ دیگری که در مبحث فولاد حائز اهمیت است، نظارت بر چگونگی تولید، پخش و توزیع این محصول استراتژیک و صنعت مادر در بین تولیدکنندگان وابسته به فولاد است، در این زمینه ابزارهای نظارتی باید قوی‌تر شوند، به‌طوری‌که دست دلالان و واسطه‌ها از این مسئله کوتاه شود.

این مسؤول اظهار کرد: لازم است تمهیداتی اندیشیده شود که شرکت‌های وابسته مستقیماً بتوانند فولاد موردنیاز خود را خریداری کنند و سامانهٔ فروش و تحویل کالاهای فولادی شفاف شود و این سامانه برای مصرف‌کنندگان قابل رؤیت باشد.

نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی دیگر از مسائلی که باید مورد بررسی قرار گیرد، برخورد قاطعانه با تخلفات موجود در حوزهٔ فولاد و شناسایی دلالان این حوزه است؛ لازم است دستگاه‌های مسؤول به شناسایی متخلفان این حوزه پرداخته و قوهٔ قضائیه نیز برخورد قاطعی را با دلالان انجام دهد.

وی تأکید کرد: قطعاً هرگونه قاچاق یا احتکار مواد اولیه از جمله مواد فولادی به ضرر اقتصاد ملی و جهش تولید است، هر میزان بتوانیم سامانه‌های خرید، فروش، تولید و توزیع را در کشور شفاف کنیم، می‌توانیم از قاچاق و دلالی در این حوزه پیشگیری کنیم.

محمدبیگی در پایان یادآور شد: بنده قطعاً با نمایندهٔ محترم فولاد مبارکه در مجلس به گفت‌وگو خواهم نشست و ضمن پیگیری موضوع مافیای فولاد از ایشان، از تولیدکنندگان فولاد در سطح کشور نیز این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین نماینده مردم قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به توزیع مواد سوختی توسط فروشندگی‌های شبکه تعاون روستایی بین روستائیان گفت: در سال گذشته ۳۵ میلیون و ۱۲۴ هزار لیتر مواد سوختی شامل بنزین، نفت سفید، گازوئیل، گاز در بین روستائیان و بهره‌برداران استان توزیع شده است.

وی افزود: خدمات شبکه تعاون روستایی ضمن کمک به بهبود معیشت زندگی روستائیان، یکی از راهکار‌های مهم در ممانعت از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها محسوب می‌شود.

رحمانی، هدف از توزیع سوخت را حمایت از تولید کننده روستایی، استقرار و توسعه روستا‌ها و سهولت در رفت و آمد روستائیان عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین
  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • پنجره‌ای رو به شفافیت