Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فیلم آثار شاخص تئاتر کودک و نوجوان که سال‌های گذشته در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر روی صحنه رفته است، در قالب طرحی با عنوان «نمایش‌نما» در فضای مجازی نمایش داده می‌شود.
به گزارش آریا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون با اعلام این خبر افزود: مرکز تئاتر کانون نزدیک به نیم قرن است که فعالیت می‌کند و طی این زمان بیش از 200 عنوان نمایش برای کودکان و نوجوانان بر روی صحنه برده است و به‌عنوان تنها مرکز تخصصی این حوزه، نقش مهمی را در تربیت هنرمندان صاحب‌نام و ترویج و پیشرفت این هنر در جامعه برعهده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیر مشهدی‌عباس در ادامه توضیح داد: در سال‌های گذشته تصویربرداری از برخی از این آثار به صورت حرفه‌ای صورت گرفته است و کانون قصد دارد در زمانی که به علت شیوع بیماری کرونا سالن‌های مرکز تئاتر کانون تعطیل شده است و کودکان و نوجوانان از دیدن تئاتر محروم هستند فیلم این آثار خاطره‌انگیز و با کیفیت را در پرتال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «هر روز یک تئاتر» در معرض تماشای خانواده‌ها و مخاطبان اصلی این نمایش‌ها قرار دهد.
به‌گفته‌ی وی طی توافق با یکی از سایت‌های تخصصی فروش آنلاین، طرح نمایش‌نما (اکران فیلم‌ نمایش‌های کودک در فضای مجازی) از روز 15 مرداد 1399 آغاز می‌شود و بر اساس آن بچه‌ها و والدین‌شان می‌توانند با خرید بلیت از گیشه فروش مجازی نمایش‌ها، در بخش تئاتر سایت کانون پرورش فکری به نشانی th.kpf.ir با یک‌سوم قیمت اقدام کنند و از دیدن نمایش‌هایی که در سال‌های گذشته برای آن‌ها تولیدشده است، در کنار خانواده لذت ببرند.
مشهدی‌عباس با بیان این که فیلم 36 عنوان از نمایش‌های کانون به‌عنوان آثار باکیفیت مرکز تولید تئاتر برای اکران انتخاب شده است، یادآور شد: قرار است در این بخش پرتال هر هفته سه نمایش بارگذاری و در اختیار مخاطبان قرار بگیرد تا کودکان و نوجوانان در سراسر کشور و فارسی‌زبانان سراسر دنیا بتوانند به‌راحتی از این فرصت استفاده کنند.
«پیرمرد و ببر، تو مثل طوطی، خرس آرکانسا، راز گنجور، عقل صورتی، کلوچه دارچینی، کلوچه‌های خدا، کوزه عسل، ماهی، هدیه اسرارآمیز و...» عنوان برخی از این تئاترهاست که مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون از نمایش فیلم آن‌ها در پرتال کانون خبر داد.
او در همین حال بابیان این‌که باید شرایطی فراهم کنیم تا هنرمندان در این دوران رکود تئاتر به خاطر وجود بیماری کرونا نشاط دوباره خود را بازیابند، افزود؛ هنرمندان تئاتر به‌عنوان یکی از محجوب‌ترین اقشار جامعه هنری در چند ماه گذشته به‌دلیل تعطیلی نمایش‌ها و دور ماندن از صحنه تئاتر با بحران‌های اقتصادی سختی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و ازاین‌رو کانون برای حمایت از هنرمندان عزیز تئاتر کودک و نوجوان، بخشی از درآمد حاصله از فروش بلیت را به عوامل اجرایی این نمایش‌ها اختصاص می‌دهد و با اجرای این طرح، هم تئاتر را به خانه‌ها و جمع خانوادگی - که در حال حاضر از دیدن این آثار محروم‌اند - می‌برد هم از گروه‌های نمایشی حمایت می‌کند.
مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون در پایان با اشاره به همکاری برخی شبکه‌های تلویزیونی برای تبلیغ این طرح یادآور شد؛ روابط عمومی گروه‌های نمایشی که آثارشان از سوی کانون در فضای مجازی بارگذاری می‌شود و در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد، هم می‌توانند برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده برای جذب مخاطبان تلاش کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فضای مجازی نمایش نما تئاترهای کودک و نوجوان کودکان و نوجوانان فضای مجازی تئاتر کانون نمایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۷۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، خانم لووا-بلووا، دادآور حقوق کودکان روسیه این موضوع را امروز چهارشنبه، ۲۴ آوریل اعلام کرد.

مذاکرات در شهر دوحه انجام شد و توافق شد که ۲۹ کودک به اوکراین و ۱۹ کودک به روسیه نقل مکان کنند.

کد خبر 847034 برچسب‌ها قطر کودکان خبر ویژه روسیه - اوکراین

دیگر خبرها

  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی