Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، شبکه بلومبرگ در گزارشی مدعی شد آمریکا پیش‌نویس جدیدی از قطعنامه‌ای که خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است را به شورای امنیت سازمان ملل ارئه کرده و متن یک نسخه از آن به رویت بلومبرگ رسیده است.

بلومبرگ در ادامه درباره این قطعنامه می‌گوید: این قطعنامه از تمام کشورهای عضو می خواهد مانع فروش تسلیحات به ایران و از آنجا(به خارج) شده و از هرگونه "آموزش فنی، خدمات یا (تامین)منابع مالی، توصیه، دیگر خدمات و کمک ها برای تجهیز، فروش، انتقال، ساخت، نگه داری یا به کار گیری تسلیحات در ایران" خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شبکه مطرح کرد: این پیش‌نویس جدید تقریبا همانند همانی است که آمریکا در ماه ژوئن ارائه کرد و این پیام را در بر دارد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تمایلی به اعمال تغییراتی که از سوی متحدان و مخالفان در شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد شده است، ندارد.

بلومبرگ همچنین گزارش داد که کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل با در نظر گرفتن احتمال وتوی این قطعنامه از سوی روسیه و چین گفت که "بیایید واقع بین باشیم. در حال حاضر این راهبرد درباره کشورهای دیگر عضو شورای امنیت سازمان ملل کارآمده بوده است".

ادعای بلومبرگ درباره ارائه پیش نویس جدیدی از این قطعنامه در پی این مطرح می‌شود که آمریکا پیش از این نیز با ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شده است که در ماه اکتبر به پایان خواهد رسید.

آمریکا علی‌رغم خروجش از توافق هسته ای تهدید کرده است که اگر این قطعنامه تصویب نشود از ابزارهای موجود در توافق هسته ای برای بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران استفاده خواهد کرد.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: سازمان ملل پیش نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۷۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران

به گزارش صدای ایران از تسنیم،نمایندگان پارلمان اروپا امروز در قطعنامه‌ای جانبدارانه و بدون در نظر گرفتن حق مشروع و قانونی ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی، عملیات موشکی و پهپادی اخیر ایران به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرده و خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند.

نمایندگان اروپا همچنین با اظهار نگرانی از تشدید اوضاع در منطقه بر حمایت کامل از امنیت رژیم اسرائیل تاکید کردند.

آن‌ها همچنین در این قطعنامه صرفا به اظهار تاسف در خصوص حمله به بخش کنسولی ایران در دمشق بسنده کردند!

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • رقابت روسیه و آمریکا در سازمان ملل بر سر استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا ‎‌
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند