Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@22:43:19 GMT

درس بزرگ کرونا به نظام توزیع دارو و تجهیزات پزشکی

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۸۳۴۳

درس بزرگ کرونا به نظام توزیع دارو و تجهیزات پزشکی

نایب رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: درس بزرگ بحران کرونا این است که مشکل نظام توزیع با شعار و اتهام افکنی حل شدنی نیست و نیازمند به یک اقدام اساسی در حوزه توزیع اقلام مصرفی سلامت است.

بهمن صبور، نایب رئیس انجمن داروسازان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس گفت: درس بزرگ بحران کرونا این است که مشکل نظام توزیع با شعار و اتهام افکنی حل شدنی نیست و نیاز به یک اقدام اساسی در حوزه توزیع اقلام مصرفی سلامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا پیش از همه گیری کرونا، میزان مصرف ماسک و مواد ضدعفونی کننده آنچنان نبود که دغدغه ای برای کسی یا سازمانی ایجاد کند ولی به محض اعلام شیوع کرونا در کشور، مصرف این اقلام آنچنان روزافزون شد که نظام توزیع دچار اخلال شد.

صبور تاکید کرد: کار خطایی که توسط هیات امنای ارزی که در آغاز بحران کرونا انجام گرفت این بود که توزیع ماسک در داروخانه ها را ممنوع کرد تا بتواند مراکز درمانی را بطور کامل پوشش دهد ولی این رویکرد موفق نشد.

وی ادامه داد: عملا تا این لحظه هیچ ماسک سه لایه پرستاری با قیمت مصوب به داروخانه ها وارد نشده ولی برخی مسئولین از تریبون ها داروخانه ها را متهم به گرانفروشی می‌کنند.

صبور افزود:جالب اینجا است که انجمن داروسازان تهران از بسیج اصناف تعدادی ماسک هم خریداری کرد اما این تعداد کفاف داروخانه‌ها را نمی دهد و اینکه بسیاری از داروخانه ها در زمینه ماسک کمبود دارند بدلیل کم کاری انجمن ها نیست، بلکه بخاطر عرضه محدود ماسک از سوی بسیج اصناف است و چاره ای جز عرض ماسک بطور سهمیه ای نیست.

وی تاکید کرد:نکته قابل توجه اینجاست که زمانی که چندین شرکت پخش دارویی، زیر بار پخش و توزیع ماسک نرفتند، ایرادات سیستم، خود را بیشتر نشان داد و جای خالی شرکت های پخش که مشخصا و منحصرا به توزیع اقلام پزشکی مصرفی اقدام کنند، بیشتر حس شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت دارو تجهیزات پزشکی تهران داروخانه ها نظام توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۸۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه درباره وضعیت بحرانی دارو و تجهیزات پزشکی در نوار غزه هشدار داد.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در این باره آمده است: با آغاز فصل گرما مخازن و انبارهای دارو و تجهیزات پزشکی در کل نوار غزه به دلیل کمبود سوخت برای راه اندازی تجهیزات سرمایشی، وضعیت بغرنجی پیدا کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به گرمای شدید هوا، داروها در معرض خطر فاسد شدن قرار گرفته و برای رفع این مساله باید واردات سوخت به نوار غزه در اسرع وقت انجام شود.

وزارت بهداشت فلسطین در پایان از نهادهای بین المللی و بشردوستانه درخواست کرده است که به سرعت در این موضوع وارد عمل شده و از وقوع بحران دارویی در غزه جلوگیری کنند.

کد خبر 6092113 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد