Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: سرفاصله زمانی حرکت قطارهای خط دو مترو با سیستم سیگنالینگ بلاک متحرک(سیستمی برای ایمنی و تسریع در بهره‌برداری بهینه) کاهش خواهد یافت.

محمدرضا بنکدار هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سیستم سیگنالینگ در نظر گرفته شده برای خط دو مترو از نوع Moving Block (بلاک متحرک) است که نسبت به سیستم خط یک (Fixed Block) امکان کاهش سرفاصله زمانی حرکت قطارها را به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سیستم سیگنالینگ Fixed Block ( بلاک ثابت)، کل خط به وسیله تجهیزات نصب شده در خط به بلاک‌هایی به طول حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر تقسیم می‌شود که در هر بلاک صرفاً یک قطار می‌تواند حضور داشته باشد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان ادامه داد: در صورت حضور یک قطار در بلاکی از خط، سیستم سیگنالینک اجازه حضور قطار دیگر در بلاک قبل از آن را نیز نخواهد داد تا بدین وسیله ایمنی قطارها حفظ شود.

وی تصریح کرد: در سیستم سیگنالینک Moving Block (بلاک متحرک) با استفاده از ارتباط رادیویی، کل خط بر اساس مشخصات خط، موقعیت و سرعت قطارهای موجود در خط به بلاک‌های متحرکی تقسیم می‌شود که در این حالت امکان کاهش فاصله بین قطارها و در نتیجه کاهش سرفاصله زمانی حرکت قطارها نسبت به سیستم بلاک ثابت وجود خواهد داشت.

بنکدار گفت: احداث ایستگاه‌های خط دوم قطار شهری اصفهان با برنامه‌ریزی دقیق‌تر زمانی صورت گرفته بدین ترتیب که پیش از عبور تی. بی. ام از محل ایستگاه، سازه نگهبان و سازه اصلی ایستگاه ساخته خواهد شد تا ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، آب‌بندی ایستگاه‌ها با کیفیت بهتری انجام شود.

وی با بیان اینکه در خط دوم قطار شهری اصفهان به منظور افزایش سرعت ساخت، عبور تی. بی. ام از دو جهت انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: حفاری مکانیزه تونل دو چشمه با دو دستگاه تی. بی. ام از ایستگاه دارک در شمال شرق اصفهان تا ایستگاه میدان امام علی (ع) به طول ۷.۷ کیلومتر صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان افزود: یک تونل یک چشمه حفاری قطعه حد فاصل ایستگاه کهندژ (در غرب اصفهان) تا میدان امام علی (ع) به طول حدود ۶.۵ کیلومتر را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: سعی و تلاش سازمان قطار شهری اصفهان در ساخت خط دوم، توجه به رویکرد فنی اقتصادی به منظور کاهش هزینه‌ها در زمان بوده است.

کد خبر 437299

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خط دوم مترو اصفهان شهر شهرداری اصفهان کلانشهر مترو اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان قطار شهری اصفهان سیستم سیگنالینگ سرفاصله زمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | گذر از ریل های دیرینه بُن کوه گرمسار

تین نیوز

با ایستگاه قطار متروکه بُن کوه نسل اول ایستگاه های راه آهن در ایران آشنا شوید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ایستگاه قطار متروکه بن کوه، در پنج کیلومتری شمال گرمسار و از نسل اول ایستگاه های راه آهن در ایران است.

بناهای قدیمی، تجهیزات دیگ بخار و پایه های آبگیری لوکوموتیو که از دیدنی های آن بشمار می رود، بارها به عنوان لوکیشن فیلم و سریال های تاریخی استفاده شده و قابلیت تبدیل شدن به موزه صنعت حمل و نقل ریلی کشور را دارد.

حجم ویدیو: 15.64M | مدت زمان ویدیو: 00:01:20 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • فیلم | گذر از ریل های دیرینه بُن کوه گرمسار