Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@16:19:45 GMT

مصرف‌گرایی و پرورش کودکان دوستدار محیط‌زیست

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۰۶۶۹

مصرف‌گرایی و پرورش کودکان دوستدار محیط‌زیست

ایسنا/خراسان رضوی اقدامات کوچک روزانه می‌تواند به‌عنوان ابزار آموزشی موثر برای کودکان در زمینه حفاظت از محیط‌زیست باشد.

به نقل از تریهاگر، بزرگ ‌کردن و پرورش کودکان در دنیای امروز، کار دشواری است، اما پرورش آن‌ها با توجه به اهداف محیط‌زیستی اندکی سخت‌تر است، به‌خصوص در جامعه‌ای که مصرف‌گرایی این روزها بیداد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام بسیاری از موارد در کودکی می‌تواند در بزرگسالی تاثیر داشته باشد. ممکن است برخی از آن‌ها درس‌های کوچکی باشد، اما باید بدانیم که بسیار مهم هستند.

شناخت غذا

کودکان باید بدانند که غذاهای آن‌ها چگونه تهیه می‌شوند، چگونه رشد و پرورش می‌یابند و ارزش آن‌ها تا چه اندازه است.

می‌توانیم در تابستان کودکان را به باغ‌های میوه ببریم تا اگر امکان داشت در جمع‌آوری میوه کمک کنند و از این طریق، منبع تهیه مربا و فراورده‌های تولیدشده از میوه را به کودک بشناسانیم.

گوشت را از مکانی بخریم که مستقیم گوشت تهیه می‌شود و بتوانیم مکان رشد و پرورش حیوانات را نیز به کودک نشان دهیم.

مکان‌های پرورش سبزی را به کودک نشان دهیم و بعدازآن در آشپزی و تهیه غذا از این مواد و تولید ماده غذایی سالم با کودک همکاری کنیم و سعی کنیم وعده‌های غذایی ناسالم را حذف کنیم.

همچنین، کمک کودکان در تهیه غذا می‌تواند به آنان آموزش‌های در زمینه تولید مواد غذایی بدهد.

شناخت زباله

کودکان باید وظیفه داشته‌ باشند سطل‌های آشغال که حاوی مواد خشک و تر است را برای تخلیه از منزل خارج کنند. شاید در این زمان از تعداد دفعات پرشدن سطل‌های زباله شکایت کنند و همین موضوع می‌تواند منجر به اهمیت دادن برای به حداقل رساندن زباله‌ها قبل از ورود به سطل زباله شود و اینکه کمپوست می‌تواند راهی شگفت‌انگیز برای مقابله با زباله‌های تجزیه‌پذیر و عدم دفن زباله‌ها باشد.

کاهش خرید لباس

با کاهش مقدار لباس می‌توانیم در کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی موثر باشیم.

دوری از پلاستیک

دوری از پلاستیک، موضوع مهم زیست‌محیطی است که درک کودکان نسبت به انتشار گازهای گلخانه‌ای را راحت‌تر می‌کند.

اقدامات روزانه اندکی است که می‌تواند برای ایجاد تغییر در کودکان در این زمینه انجام شود.

درباره تصمیم‌های خرید و نحوه انتخاب بسته‌بندی‌های مختلف با کودکان صحبت کنیم.

کودکان را تشویق کنیم تا از خرید محصولات یک‌بارمصرف و بطری‌های یک‌بارمصرف آب جلوگیری کنند.

گذراندن وقت در طبیعت

هدف از این کار به حداکثر رساندن گذراندن وقت در طبیعت است که شامل بازی در حیاط، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و گذراندن روز تعطیل در طبیعت است، این مورد می‌تواند به کودکان بیاموزد که روزهای خود را چگونه با طبیعت بگذرانند و همین موضوع باعث عشق و علاقه به دنیای طبیعی خواهد شد و نسبت به این دنیا مهربان‌تر و دلسوزتر خواهند بود.

البته احتمال دارد راه‌های زیادی وجود داشته باشد که می‌توانند برای آموزش کودکان در امور محیط‌زیست موثر باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست كودكان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، دانش آموزان آبادانی و خرمشهری به همراه پاک بان ها و معلمان خود با حضور در مراسم روز زمین پاک و بوستان های شهر بر لزوم حفاظت از زمین پاک تاکید کردند. نجات زمین از پلاستیک شعار امسال هفته زمین پاک است. 

آنان با جمع آوری زباله ها از میان شاخ و برگ درختان، حاشیه رودخانه و بوستان ها از بزرگسالان خواستند در تولید کمتر زباله بویژه پلاستیک و جلوگیری از زباله پراکنی در محیط زیست در حفظ محیط زندگی برای نسل های آینده کوشا باشند. 

کودکان و نوجوانان آبادانی و خرمشهری با ابراز نگرانی از گسترش پلاستیک در سطح شهرها و روستاها تاکید کردند: زمین ثروتی عظیم است که آیندگان برای ادامه حیاتی شاد و پرانرژی به پاکی آن نیاز دارند و حفاظت از آن وظیفه نسل های کنونی است.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از فعالیت‌های زیست محیطی دانش آموزان به نمایش گذاشته شد که در قسمتی از آن دانش آموزان کاغذها را جمع آوری و در بطری های پلاستیکی ذخیره کردند تا برای بازیافت از محیط زیست جمع آوری شود.

محمود رضا یوسفی معاون خدمات شهری شهرداری آبادان در گوشه ای از این مراسم با اشاره به اینکه نظافت شهری و جمع آوری پسماند‌ها از جمله وظایف خدمات شهری شهرداری است افزود: در شبانه روز ۱۲۰ تن زباله در این شهر جمع آوری می‌شود که این میزان در تعطیلات نوروز به ۱۶۰ تا ۱۷۰ تن افزایش یافت. 

 

دیگر خبرها

  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک