Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی در زندگی امروز با توجه به درگیری‌هایی که انسان‌ها برای خود در کل روز ایجاد کرده‌اند دیگر توانایی آنکه به تمام جزئیات اهمیت بدهند را ندارند، انسان امروزی باید یاد بگیرد با بی‌خیالی نسبت به برخی چیزها بتواند فکر و ذهنش را کنترل کرده و تصمیم‌هایش را محدود کند.

کتاب «هنر ظریف بی‌خیالی» به خواننده خود کمک می‌کند که باید به چه چیزهایی اهمیت دهد و بی‌خیال چه چیزهایی شود؛ چراکه با گذر زمان و پیچیده‌تر شدن زندگی درک مفاهیمی چون شادی و رضایت بسیار سخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب را «مارک منسن» نویسنده و وبلاگ‌نویس آمریکایی با هدف بی‌خیال بودن نسبت به مسائل و موضوعاتی که تاثیر مهمی در زندگی ما ندارند و برای داشتن یک زندگی خوب نباید به آن‌ها توجه کرد، به رشته تحریر درآورده است.

البته منظور از بی‌خیال بودن در این کتاب معنای اصلی واژه بی‌خیالی نیست، بلکه در اینجا منظور توجه بیشتر به اهداف و ارزش‌های کلیدی و بی‌ارزش دانستن حاشیه‌های دیگر است.

منسن قصد دارد در این کتاب به خواننده خود بیاموزد که بر روی اهداف تمرکز کرده و فقط به مواردی که واقعا لازم است اهمیت دهد، او هم‌چنین قصد دارد بی‌خیالی نسبت به موارد بی‌اهمیت و غیرضروری را نیز ملکه مغز خواننده خود کند.

کتاب «هنر ظریف بی‌خیالی» از ۹ بخش تشکیل شده است که هر کدام از بخش‌ها با توجه به سرفصل‌هایی که دارند از جذابیت خاصی برای خواننده برخوردار بوده و نکات آموزنده و کاربردی را در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

نویسنده این کتاب سعی می‌کند از طریق رو به رو ساختن مخاطب با ترس‌ها، مشکلات و انتظاراتش و با چالش کشیدن برخی از مفاهیم، دیدگاهی تازه همراه با روشی جدید به خواننده منتقل کند. آموزه‌های این کتاب اما تلاش می‌کنند واقعیات بیرونی زندگی بهتر دیده و لذت‌های درونی برخی از وقایع تلخ بیشتر نمایان شوند.

عده‌ای معتقدند که منسون در کتابش انسان‌ها را ضعیف و محدود خوانده که رنج به عنصری جدایی‌ناپذیر از زندگی‌شان تبدیل شده است، اما وی قصد دارد به وسیله آموزه‌هایش در این کتاب محدودیت‌ها و چگونگی پذیرش آن‌ها را به خوانندگانش بیاموزد.

کتاب «هنر ظریف بی‌خیالی» عنوان رتبه نخست در کتاب‌های پرفروش نشریه نیویورک تایمز را از آن خود کرده و در یک سال بیش از ۳ میلیون نسخه آن به فروش رسیده و به بیش از ۲۵ زبان دنیا نیز ترجمه شده است.

بخشی از کتاب «هنر ظریف بی‌خیالی» به این شرح است؛ « آدم‌ها و تبلیغات تلویزیونی‌ از شما می‌خواهند باور کنید کلید رسیدن به یک زندگی شاد داشتن شغلی بهتر، یا ماشینی بزرگتر، یا دلبری زیباتر یا وان حمام و استخر بادی برای بچه‌هاست. همه به شما می‌گویند راه رسیدن به یک زندگی بهتر در بیشتر و بیشتر و بیشتر خواستن است. بیشتر بخر، بیشتر داشته باش، بیشتر بساز. همیشه در معرض بمباران پیام‌هایی هستید که به شما می‌گویند صبح تا شب به همه چیز اهمیت دهید. به خریدن تلویزیون جدید اهمیت دهید. به داشتن تعطیلاتی بهتر از همکاران‌تان اهمیت دهید. به خریدن مونوپاد جنس اعلا برای سلفی گرفتن اهمیت دهید. اما چرا؟ حدس من این است: زیرا اهمیت دادن به چیزهای زیاد برای کسب‌وکار خوب است. البته کسب‌وکارِ خوب هیچ ایرادی  ندارد، اما مشکل این‌جاست که اهمیت دادنِ بیش از حد، برای سلامت روانی شما مضر است. باعث می‌شود بیش از اندازه به چیزهای سطحی و تصنعی وابسته شوید و زندگی‌تان را در تعقیب سرابی از شادکامی و رضایت تلف کنید. کلید رسیدن به یک زندگی خوب، نه در اهمیت دادن به چیزهای بیش‌تر بلکه در اهمیت دادن به چیزهای کمتری است، اهمیت دادن فقط به آنچه حقیقی، در دسترس و مهم باشد.»

«کلید زندگی خوب، این نیست که به چیزهای بیشتر و بیشتری اهمیت بدهید؛ بلکه باید به چیزهای کمتری اهمیت بدهید، و تنها چیزهایی را مد نظر قرار دهید که حقیقی، فوری و مهم هستند.»

«شکست‌های کسب و کار، منجر به درک بهتری از امور می‌شود که برای موفقیت لازم هستند. صادق بودن در مورد ضعف‌ها باعث می‌شود که شما اعتمادبه‌نفس پیدا کنید.»

«شادی تنها از یک چیزی نشات می‌گیرد. اهمیت دادن به چیزی فراتر از خویشتن و باور به اینکه شما جزئی مفید در یک کلیت بزرگتر هستید و زندگی شما، تنها اثر جانبی یک تولید غیرقابل فهم بزرگ است.»

«ما تنها وقتی می‌توانیم در کاری موفق شویم که حاضر باشیم در آن کار شکست بخوریم. اگر حاضر به شکست خوردن نباشیم، حاضر به موفق شدن هم نیستیم.»

«زیر سوال بردن خودمان و تردید در مورد افکار و باورهایمان، یکی از سخت‌ترین مهارت‌هاست؛ اما امکان‌پذیر است.»

«نشانه یک رابطه ناسالم، این است که دو نفر تلاش می‌کنند مشکلات نفر دیگر را برطرف کنند تا احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند. درحالی‌که یک رابطه سالم، زمانی است که دو نفر مشکلات خود را حل می‌کنند تا نسبت به هم احساس بهتری داشته باشند.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کتاب کتابخوانی هنر ظریف بی خیالی اهمیت دادن اهمیت دهید یک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، پس از تخریب این سد تاکنون اجساد ۴۲ نفر پیدا شده است و در روزهای قبل نیز سیل در سایر مناطق ده‌ها قربانی برجا گذاشته بود و اکنون مقامات می‌گویند به طور تخمینی مجموع تلفات این حوادث از ۱۲۰ نفر بیشتر شده است.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، یک سخنگوی دولت هشدار داد که بارندگی ها ظرفیت سدهای برق آبی را پر کرده است و یک سرریز گسترده مناطق پایین دست را تهدید می کند.

گروه‌های نجات در حال حفاری در میان گل‌ولای برای یافتن بازماندگان در چندین روستا از جمله کاموشیری و کیانوگو در شهرستان ناکورو هستند و بیم آن می‌رود که شمار جان‌باختگان بیشتر شود.

خبرگزاری رویترز به نقل از «استفان کی‌روی»، فرمانده پلیس محلی گزارش داد ۱۷ نفر از جان‌باختگانی که اجسادشان پیدا شده است کودک بودند.

در پی این حوادث و به دلیل پیش‌بینی هواشناسی دولت، بازگشایی مدارس در سراسر کنیا را به تعویق انداخته است.

بیش از ۱۳۰ هزار نفر بر اثر سیل آواره شده‌اند و بسیاری از مردم در مدارس پناه گرفته‌اند.

همچنین باران‌های شدید تانزانیا و بروندی را هم دربرگرفته است.

به گزارش بی‌بی‌سی، از ژانویه تاکنون حداقل ۱۵۵ نفر در تانزانیا بر اثر بارندگی شدید و در پی آن جاری شدن سیل جان باخته‌اند.

در بوروندی نیز نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر آواره شده‌اند.

کد خبر 848413 منبع: ایسنا برچسب‌ها سيل خبر مهم کنیا حوادث جهان سد

دیگر خبرها

  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز
  • هشدار! به خط قرمز نزدیک می‌شوید
  • کتاب «معجزه شکرگزاری» کلید رضایت خاطر درونی را بیان می‌کند
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • قرآن؛ کتاب زندگی/ قرآن، نور و رحمت و هدایت به سوی خیر و سعادت است
  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند