Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@09:28:39 GMT

افزایش ۲۵۰۰ تنی تولید گوشت توسط عشایر

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۱۵۷۰

افزایش ۲۵۰۰ تنی تولید گوشت توسط عشایر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، روح‌الله بهرامی با بیان این که  یک سوم گوشت قرمز تولیدی در استان فارس توسط عشایر این استان تامین می‌شود، گفت: حدود هزار نفر از بهره‌برداران عشایری در فارس مشمول دریافت تسهیلات زنجیره تولید گوشت شدند که علاوه بر ۶۱ میلیارد تومان تسهیلات، حدود ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات تا سقف ۱۵ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله نیز به منظور جبران خسارت ناشی از خشکسالی به عشایر پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در زنجیره تولید گوشت قرمز، سه میلیون راس دام در حوزه عشایر استان توسط عشایر مدیریت و نگهداری می‌شود و عشایر این استان سالانه ۲۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

به گفته این مسئول در زنجیره تولید گوشت قرمز برای اینکه اشتغال پایدارتری ایجاد شود و تولید را افزایش یابد، تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۱۰ درصد در اختیار دامداران عشایری قرار گرفت که با اصلاح روش تغذیه دام، تولیدات خود را افزایش دهند.

بنا به اظهارات بهرامی، اجرای این طرح سبب شد عشایر در تامین علوفه برای دام خود دچار مشکل نشوند و در نهایت تولید گوشت قرمز توسط عشایر استان تا ۲ هزار و ۵۰۰ تن در سال افزایش یابد.

مدیرکل امور عشایر فارس درباره ارائه خدمات به جامعه زنان عشایر نیز گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون ۷۲ صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری در استان تشکیل شده که از این بابت در کشور استان فارس هم از نظر کمی و هم کیفی رتبه نخست را دارد.

بهرامی افزود: حدود ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره نیز از طریق صندوق کارآفرینی امید و ماده ۱۰ و ۱۲ خشکسالی در اختیار این صندوق‌ها قرار گرفته که عمدتا در بحث کمک به معیشت خانوار و فعالیت‌های خانگی و صنایع دستی فعالیت دارند. تاکنون حدود ۲ هزار نفر از بانوان عشایر استان در قالب این صندوق‌ها ساماندهی شده‌اند.

کد خبر 537672 برچسب‌ها استان‌ فارس گوشت عشایر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس گوشت عشایر تولید گوشت توسط عشایر گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۱۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 748248

دیگر خبرها

  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • قیمت گوشت قرمز، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری