Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-30@13:56:20 GMT

هر دو روز یک بار یک فاجعه اقلیمی جدید رخ می دهد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۱۶۷۱

هر دو روز یک بار یک فاجعه اقلیمی جدید رخ می دهد

امروزه به طور متوسط هر روز یا دو روز یک بار یک فاجعه آب و هوایی یا اقلیمی روی می دهد. در سال 2018 به طور تقریب 108 میلیون نفر به دلیل همین فجایع اقلیمی نیازمند کمک بوده اند. صلیب سرخ جهانی می گوید در سال 2050 این رقم دو برابر خواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» بر اساس گزارش صلیب سرخ جهانی آنهایی که بیشترین آسیب را از تغییرات اقلیم می بینند آنهایی «هستند و خواهند بود» که فقیرترین مردمان کره خاکی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صلیب سرخ جهانی می گوید فعلا این روند ادامه دارد.

صلیب سرخ جهانی این مردمان آسیب پذیر از تغییرات اقلیم را آنهایی می داند که هیچ کس از آنها حمایت نمی کند و در مقابل فجایع اقلیمی به دادشان نمی رسد، کسانی که بیشتر در مناطقی زندگی می کنند که تاثیرات تغییرات اقلیم مثل سیل، خشکسالی و طوفان ها در آن مناطق شدید تر است. کسانی که حاشیه نشین شهرها هستند و به هنگام رخداد فجایع اقلیمی، آنها هستند که زندگیشان را از دست می دهند، بیمارتر می شوند، بی پول تر می شوند و معاششان از دست می رود.

تنش های نظامی، شهرنشینی بی برنامه، از بین رفتن محیط زیست، حکمرانی ضعیف و بحران های اجتماعی این تاثیرات را بیشتر و بیشتر خواهد کرد. در کنار آنها تبعیض های اجتماعی و اقتصادی هم بیشتر خواهد شد.

جنسیت، سن و ناتوانی جسمی هم می تواند این اثرات تغییرات اقلیم را بیشتر کند.

عکس این موارد هم صادق است. آسیب پذیری در نتیجه تنش ها، حکمرانی های ضعیف یا از بین رفتن محیط زیست، با تغییرات اقلیم بدتر می شود.

علم می گوید فجایع آب و هوایی در حال افزایش هستند و ادامه هم خواهند یافت. در تنها یک دهه گذشته حدود سه هزار فاجعه آب و هوایی رخ داده است. در کنار اینها عوارض طولانی مدت تغییرات اقلیم مثل افزایش سطح آب دریاها و اسیدی شدن آب ها اتفاق می افتد.

بدون کاهش شدید و فوری انتشار گازهای گلخانه ای، تغییرات اقلیم تهدیدی «وجودی» برای جوامع و اکوسیستم هاست.

بر اساس اعلام UNFCCC، سال 2020 سالی است که کشورها باید برنامه های اقدام اقلیمی خود را بازبینی و به روز رسانی کنند و بهبود بخشند. تمامی کشورها باید اهداف خود در مواجهه با بحران های اقلیمی و اقدامات بشردوستانه و… را مشخص کنند.

حالا بشر با دو انتخاب مواجه است. یا انتخاب می کند که همچنان در میان این سیل عظیم درخواست کمک ها دست و پا بزند یا انتخاب می کند که برای جلوگیری از چنین سناریوهایی سرمایه گذاری کند.

برچسب هاانرژی امروز تغییرات اقلیمی کمیته بین المللی صلیب سرخ (Red Cross)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز تغییرات اقلیمی کمیته بین المللی صلیب سرخ Red Cross آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو صلیب سرخ جهانی تغییرات اقلیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| سیل فاجعه بار در شهر مدینه عربستان

دریافت 17 MB

دیگر خبرها

  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • فیلم| سیل فاجعه بار در شهر مدینه عربستان
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!