Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:23:59 GMT

طرح توانمندسازی دهیاران استان اردبیل اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۲۲۵۰

طرح توانمندسازی دهیاران استان اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش ایرنا ,میرعلی رحیمی‌زاد روز چهارشنبه در همایش توجیهی دهیاران خلخال افزود: این طرح با ارائه تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت از سوی پست بانک استان اردبیل و با هدف تامین منابع مالی موردنیاز برای خرید تجهیزات و ماشین‌آلات از قبیل بیل بکو ،کامیون حمل زباله و سایر امکانات موردنیاز روستایی اجرا می‌شود.

وی اظهارداشت: در مقابل ۲۰ درصد از آورده اولیه دهیاران پست بانک استان نسبت به تامین ۸۰ درصد از تسهیلات موردنیاز دهیاران روستاهای مناطق مختلف استان به صورت تسهیلات ارزان‌قیمت با بازپرداخت طولانی مدت اقدام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برخی تصرفات غیرقانونی اراضی ملی در داخل محدوده روستاها و همچنین افزایش سطح ساخت وسازهای غیرمجاز در محدوده و حریم روستاها گفت: با توجه به ضرورت استفاده از تجارب حقوقی در برخورد با این گونه موارد تخلف ،دهیاران برای پیشگیری از ادامه این گونه تخلفات نسبت به بهره‌گیری از وکلای حقوی و یا دفتر حقوقی جهت تشکیل و طرح پرونده‌های قضایی باید اقدام کنند.

او افزود: وظیفه صدور پروانه‌های ساخت و ساز و همچنین برخورد با هرگونه تصرفات غیرقانونی اراضی ملی در محدوده روستاها بعهده دهیاران بوده و انتظار از بخشداران کمک به کار نظارت دهیاری‌ها و همچنین ورود دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های مختلف استان در کمک به جلوگیری از تصرف اراضی ملی در خارج از محدوده روستاهای مناطق مختلف استان است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل اظهار کرد:در صورت نیاز وکمک به دهیاران در جلوگیری از تصرفات غیر قانونی واحقاق حقوق عامه مردم ودولت شورای حفاظت از بیت المال در شهرستانها تشکیل وبه امر حفاظت از اراضی ملی وپیش گیری از هرگونه دخل وتصرفات غیر قانونی با حمایت های قضایی اقدام خواهد شد .

فرماندار خلخال نیز در این همایش گفت: برخی تصمیات غلط مسوولان در گذشته مردم مناطق شهری و روستاهای این شهرستان را دچار مشکل کرده است.

فریدون بابایی افزود: در صورتی که با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها و یا مسیل دره‌های طبیعی برخورد نشود این شهرستان با بحران شدیدی در مواقع بارندگی مواجه خواهد شد.

وی برخورد با متخلفان ساخت و ساز غیرمجاز و یا متصرفان اراضی ملی و پیشگیری از ساخت بنای غیرمجاز در محدوده روستا را از جمله وظایف مهم دهیاران دانست و افزود: هیچ گونه مسامحه‌ای از دهیاران در این زمینه پذیرفته نیست و در صورتی که دهیار و یا هر مسوول دستگاه اجرایی ذی‌ربط در انجام این وظیفه خطیر کوتاهی کند به عنوان شریک جرم به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

فرماندار خلخال گفت: وظیفه دهیاران در این خصوص فقط در داخل محدوده روستا بوده و خارج از محدوده دستگاه‌های اجرایی شهرستان همچون منابع طبیعی ،امور آب ،جهاد کشاورزی و حفاظت محیط زیست وظیفه خودرا در حفظ بیت‌المال و حقوق دولت باید درست انجام دهند.

برچسب‌ها خلخال استان اردبیل سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال استان اردبیل سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خلخال استان اردبیل سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار

هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.

او افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و تصریح کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.

علایی بیان کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند