Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در سال جهش تولید یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما راه‌اندازی واحدهای راکد است، گفت: عدم آگاهی و آشنایی صنایع با آخرین تکنولوژی‌های روز، تربیت نیروی انسانی ماهر و حوزه‌های اداری همچون بیمه‌ای و مالیاتی از مهم‌ترین مشکلات روز صنعت استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی پارسا، امروز چهارشنبه ۱۵ مرداد در اولین روز از هفته حمایت از صنایع کوچک و به مناسبت چهلمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی و در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، اظهار کرد: ایجاد بیشتر از صنایع کوچک در استان بر اساس بازارهای محلی بوده است.

به گزارش ایسنا، وی به یکی از راهبردها در حوزه صنعت اشاره کرد و گفت: امیدواریم با راه‌اندازی چند صنعت مادر تخصصی در استان همچون فولاد قاین، کک طبس، اکسید منیزیم بتوانیم صنایع مورد نیاز پایین دستی آن را ایجاد کنیم که قابلیت آن در فضای کسب و کار افزایش یابد تا پایداری بیشتری در بازار داشته باشند و شغل های بیشتری ایجاد کنیم.

پارسا با تاکید بر اینکه در سال جهش تولید یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما راه‌اندازی واحدهای راکد است، تصریح کرد: صنایع کوچک و متوسط نقش موثری در توسعه اقتصاد محلی و صنایع بالا دستی دارند.

وی یادآور شد: راه‌اندازی ۲۰ واحد راکد تولیدی، افزایش خط تولید و توسعه خوشه‌های خشکبار، از اهداف ما در سال جهش تولید است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه عدم آگاهی و آشنایی صنایع با آخرین تکنولوژی‌های روز، تربیت نیروی انسانی ماهر و حوزه‌های اداری همچون بیمه‌ای و مالیاتی از مهم‌ترین مشکلات روز صنعت خراسان جنوبی است، بیان کرد: در همین راستا ساختمان خدمات فن آور را کسب و کار در شهرک صنعتی بیرجند راه‌اندازی کردیم تا صنعتگران بتوانند از واحدهای مستقر در این کلینیک استفاده کنند.

پارسا گفت: با راه‌اندازی این کلینیک می‌توانیم همکاری خوبی با جهاد دانشگاهی داشته باشیم.

مصطفایی، مدیرعامل توسعه خوشه زرشک و عناب خراسان جنوبی نیز در این مراسم بیان کرد: در توسعه خوشه خشکبار استان یکی از مهم‌ترین اهداف ما توسعه صنایع تبدیلی است.

وی با اشاره به اینکه اهداف مشترکی فی ما بین جهاد دانشگاهی و شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: امیدواریم بتوانیم با ایجاد مرکز نوآوری در مرکز خدمات شرکت شهرک‌های صنعتی بیرجند همکاری بیشتر نهادهای دولتی و خصوصی را جلب کنیم.

مدیرعامل توسعه خوشه زرشک و عناب خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در حوزه تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی، جهاددانشگاهی و مرکز خدمات می‌توانند نقش موثری در توسعه خوشه خشکبار استان داشته باشند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صنايع شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی مهم ترین راه اندازی توسعه خوشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۳۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی شاه میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز گذشته (۵ اردیبهشت) در جریان سفر عملیاتی خود به عسلویه با تأکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت بیشتری راهبرد جمع‌آوری گازهای مشعل را در دستور کار قرار داده است، گفت: این شرکت متعهد شده است امسال بخشی از مشعل‌های گازی در واحدهای پتروشیمی جمع‌آوری شوند، همچنین بخش دیگری از مشعل‌های گازی که خوراک واحدهای پتروشیمی را تأمین می‌کنند، تا سه سال آینده مهار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر نقش سوپاپ اطمینان بودن مشعل‌های گازی ادامه داد: فرآیند واحدهای پتروشیمی به گونه‌ای است که مشعل‌ها در شرایط اضطرار و برای جلوگیری از وقوع حادثه روشن و در شرایط پایدار، مهار می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید، طرح‌ها و پروژه‌ها در صنعت پتروشیمی یکی پس از دیگری شکوفا می‌شود، تصریح کرد: خداوند این منابع پر برکت را برای ایرانیان به ودیعه گذاشته است و امسال شاهد بهره‌برداری از طرح‌های مختلف خواهیم بود.

این مقام مسؤول با اشاره به بهره‌برداری دو پروژه الفین و MEG پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال، تاکید کرد: امسال ۱۲ طرح از طرح‌های پتروشیمی عملیاتی می‌شوند که افزون بر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، در زمینه ارزآوری نیز نقش‌آفرین خواهند بود. صنعت پتروشیمی با ایجاد ارزش افزوده پایدار، پیشانی و شاگرد اول اقتصاد کشور است.

کد خبر 6088531

دیگر خبرها

  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می طلبد
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت