Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:53:44 GMT

تکاپوی انگلیس برای تقویت زیرساخت تولید واکسن کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۳۳۵۲

تکاپوی انگلیس برای تقویت زیرساخت تولید واکسن کرونا

به گزارش ایرنا، دولت انگلیس حجم دقیق این سرمایه‌گذاری را اعلام نکرده اما پیشتر گفته بود که برای تامین اعتبار مورد نیاز، جهت تجهیز کارخانه داروسازی شهر لیوینگستون اسکاتلند با شماری از شرکت ها در این زمینه مشغول مذاکره است. 

گفته می‌شود که درصورت تجهیز، این کارخانه ظرفیت تولید ۱۰۰ میلیون دوز واکسن را برای مصرف داخلی و صدور به سایر کشورها خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات وزارت بهداشت انگلیس ماه گذشته برای پیش خرید ۶۰ میلیون دوز واکسن کرونا با شرکت والنوا فرانسه توافق کرده و قرار است اگر واکسن‌ها ایمن و موثر بود ۴۰ میلیون دوز دیگر خریداری کند.

در زمان حاضر ۱۲۴ واکسن کرونا در مرحله تولید و آزمایش است که ۱۰ مورد از آنها در مرحله تست انسانی قرار دارند.

به تازگی، تیمی از دانشمندان در موسسه موسوم به «جنر» دانشگاه آکسفورد و گروه واکسن آکسفورد گام جدیدی را به سمت کشف یک واکسن ایمن، مؤثر و در دسترس در برابر کرونا برداشته اند.

نتایج آزمایش مراحل اول و دوم که در مجله علمی "لانست" منتشر شده، نشان می‌دهد که نگرانی در مورد ایمنی واکسن کشف شده توسط دانشگاه آکسفورد علیه ویروس کرونا وجود ندارد و این واکسن باعث پاسخ‌های قدرتمند در هر دو بخش سیستم ایمنی بدن می‌شود.

این واکسن ظرف ۱۴ روز از انجام واکسیناسیون باعث بروز پاسخ توسط سلول های تی شد – گلبول های سفیدی که می توانند به سلول های آلوده به ۲-SARS-COV حمله کنند.  

این واکسن همچنین می تواند طی ۲۸ روز پادتن تولید کند (پادتن ها می توانند ویروس را خنثی کنند به طوری که در همان ابتدای ابتلا این ویروس نمی تواند سلول ها را آلوده کند).

دولت انگلیس برای دسترسی همگانی از جمله ایران به این واکسن اعلام آمادگی کرده و گفته است: واکسن کرونا باید در مقیاس و بهای مناسبی تولید و در دسترس جهانیان و به ویژه کشورهایی قرار گیرد که بیشتر از دیگران به آن نیاز دارند. بر اساس بیانیه دولت انگلیس که در اختیار ایرنا قرار گرفته؛  هیچ‌کس نباید برای دسترسی به واکسن کرونا عقب بماند.  

«تدروس آدهانوم»، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت جمعه گذشته هشدار داد که پیامدهای ویروس کرونا تا چند دهه باقی خواهد ماند و اثرات آن احساس خواهد شد.

بر اساس گزارش‌ها، از میان ۱۸ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۵۴۸ نفر مبتلا به ویروس کرونا تاکنون ۱۱ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۲۸۵ نفر بهبود یافته و ۷۰۴ هزار و ۸۳۲ تن فوت کرده‌اند.

کشورهای آمریکا، برزیل، هند، روسیه، آفریقای جنوبی، مکزیک، پرو‏، شیلی و اسپانیا بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در جهان را دارند.

بیماری جدید کرونا موسوم به کووید-۱۹ از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه ۹۸) در استان هوبئی در چین و شهر "ووهان" این استان شیوع یافت.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن کرونا انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا انگلستان ویروس کرونا واکسن کرونا انگلستان ویروس کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۳۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت صنایع نظامی آمریکا به هزینه اوکراین

یک مقام وزارت دفاع آمریکا اعتراف کرد که ایالات متحده با تخصیص بودجه اضافی برای کمک نظامی به اوکراین، در واقع می‌تواند پایگاه صنایع دفاعی خود را با این هزینه تقویت کند و این واقعیتی است که قبلاً وزارت خارجه روسیه به آن اشاره کرده بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، بیل لاپلانت، معاون وزیر دفاع آمریکا در زمینه خرید و تامین فنی و لجستیکی در نشستی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در واشنگتن، اعلام کرد که تخصیص بودجه برای ارائه کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین به ایالات متحده اجازه می‌دهد تا پایگاه صنعتی دفاعی خود، از جمله در عرصه افزایش تولید مهمات را به طور قابل توجهی گسترش دهد.

لاپلانت سرعت فشرده بازسازی پایگاه صنایع نظامی ایالات متحده با کمک بودجه اختصاص داده شده برای کمک به اوکراین را مورد توجه قرار داده و افزود: «اکنون کارخانه‌های تولید مهمات در سراسر کشور، به عنوان مثال در تگزاس، بودجه لازم را دارند تا فعالیت خود را گسترش دهند و این در سایه بودجه مضاعفی است که ما توانستیم از کنگره برای اوکراین بدست آوریم.»

به گفته معاون وزیر دفاع آمریکا هم اکنون از 30 هزار تا 40 هزار مهمات 155 میلی متری در ماه تولید می‌کند. او همچنین یادآور شد که لایحه امضا شده توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده برای تخصیص بودجه اضافی برای کمک به کی‌یف، تولیدکنندگان سلاح آمریکایی را قادر می سازد تا به نرخ تولید حدود 100 هزار مهمات در ماه برسند.

شب گذشته جیک سالیوان، مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی گفت که پول اختصاص داده شده توسط کنگره به مبلغ 61 میلیارد دلار برای حمایت از کی‌یف تا پایان سال کافی خواهد بود. 

روز سه شنبه مجلس سنای آمریکا لایحه های مربوط به ارائه کمک به اوکراین و اسرائیل که ماه‌ها موضوع بحث‌های داخلی در ایالات متحده بود، را تصویب کرد. 79 نفر به این پروژه رای داده و 18 نفر مخالف بودند. این اسناد بلافاصله توسط جو بایدن امضا شد. 

پیش از این ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز در خصوص تخصیص کمک‌های جدید برای اوکراین گفته بود، از دید حزب دموکرات، بدین ترتیب ارتش اوکراین حداقل می‌تواند تا انتخاب ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، بدون تخریب  وجهه جو بایدن مقاومت کند. به گفته او،  جمهوریخواهان نیز منافع خود را در مشارکت بیشتر در درگیری اوکراین دارند. در واقع آنها به نفع صنایع نظامی بزرگ آمریکا لابی می‌کنند، که سهم بزرگی از بودجه اختصاص یافته برای اوکراین به جیب آنها سرازیر خواهد شد.

هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراینتحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیستتحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زیرساخت های کشتی اردبیل تقویت می شود
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • تقویت صنایع نظامی آمریکا به هزینه اوکراین
  • زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست