Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: حجم نقدینگی به ۲ هزار و ششصد و هفتاد هزار میلیارد تومان طی یکسال گذشته رسیده است و وزیر اقتصاد طی گزارشی اعلام کرد، رشد بازار سرمایه توانسته ۳۰ درصد از نقدینگی را جذب کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به‌نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز در مجلس، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، با اشاره به بررسی موضوع کنترل حجم نقدینگی و هدایت آن به بخش سرمایه و تولید با حضور دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی اظهار داشت: از خرداد سال 98 تا خرداد امسال 34 درصد افزایش نقدینگی در کشور داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حجم نقدینگی به 2 هزار و 670 هزار میلیارد تومان رسیده است، ادامه داد: وزیر اقتصاد و معاونانش طی گزارشی اعلام کردند، رشد بازار سرمایه توانسته 30 درصد از نقدینگی را جذب کند.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: دولت صندوق‌های پروژه‌ای مانند صندوقی تحت عنوان شرکت سهامی عام پروژه محور برای اجرای پروژه‌های بزرگ دولتی راه‌اندازی کرده که بخش بزرگی از سرمایه این صندوق توسط دستگاه‌های دولتی و خرید سهام آن بوسیله مردم در بازار بورس تامین می‌شود.

مجلس باید زودتر به مشکلات معیشتی مردم رسیدگی کندقاضی‌زاده‌هاشمی: سوال از رئیس‌جمهور از دستور کار مجلس خارج نشده استانتخاب اعضای ناظر مجلس در شوراهای بورس، رفاه و توسعه مدیریت

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ضمن تاکید براینکه پروژه‌های بزرگ سودآور مورد استقبال مردم قرار گرفته است، گفت: مردم باید مراقب باشند تا در بازار بورس، سهام شرکت‌هایی را که از بنیه قوی برخوردار نیستند را خریداری نکنند و به دولت هم اعلام کردیم نباید ارزش سهام اینگونه شرکت‌ها  به صورت صوری افزایش پیدا کند تا موجب ضررهای احتمالی برای مردم در آینده نشود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به پیگیری موضوع مولدسازی اموال دولت توسط این کمیسیون هم اظهار کرد: دارایی‌های دولت براساس اجرای قانون مولدسازی باید به سرمایه تبدیل شود که مسئولیت این اقدام برعهده وزرارت اقتصاد و دارایی است.

میرتاج‌الدینی افزود: دژپسند بیان کرد، دولت نتوانسته سال گذشته عدد پیش‌بینی شده در بودجه را که باید از محل مولدسازی اموال دولتی به دست می‌آمد را تامین کند اما رشد بازار سرمایه و بورس به این موضوع کمک کرده یعنی دولت اموال خود را تا حدودی در بورس عرضه کرده است.

وی با بیان اینکه دولت باید تلاش کند تا از محل افزایش سرمایه در بازار بورس، تولید را رونق بخشد، گفت: بازار سرمایه در حال جذب نقدینگی جامعه است و باید این سرمایه به سمت بازار تولید هدایت شود و این موضوع به نفع مردم و اقتصاد خواهد بود.

انتهای پیام/115/ ع

R7887/P1494/S6,47/CT12 واژه های کاربردی مرتبط مجلس آذربایجان شرقی بیشتر بخوانید... مجلس باید زودتر به مشکلات معیشتی مردم رسیدگی کند قاضی‌زاده‌هاشمی: سوال از رئیس‌جمهور از دستور کار مجلس خارج نشده است انتخاب اعضای ناظر مجلس در شوراهای بورس، رفاه و توسعه مدیریت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مجلس باید زودتر به مشکلات معیشتی مردم رسیدگی کند قاضی‌زاده‌هاشمی: سوال از رئیس‌جمهور از دستور کار مجلس خارج نشده است انتخاب اعضای ناظر مجلس در شوراهای بورس، رفاه و توسعه مدیریت واژه های کاربردی مرتبط مجلس آذربایجان شرقی پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ جزئیات ‌انفجار شیئی صوتی در زاهدان/ ۴ مأمور ناجا مجروح شدند ۲ گزارش|تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت / ‌عزاداری امام حسین(ع) ‌هرگز نباید فراموش شود ۳ وضعیت شیوع کرونا در خوزستان سفید شد ۴ اقدام فوری مجلس برای حمایت از مردم و اقشار آسیب‌پذیر / کلیات طرح تأمین کالاهای اساسی ‌تصویب شد ۵ حکم قصاص قاتل پاسدار شهید سجاد شاه‌سنایی ‌اجرا شد‌ ۶ گزارش ویدیوئی|سیل تابستانه در بلوچستان/ ۶۰۰۰ نفر در شرایط بحرانی و نیازمند امداد فوری/ مردم سیل‌زده ‌آذوقه ندارند ۷ پزشکان در شیراز ۱۵ ماه و پرستاران ۷ ماه مطالبات معوق دارند ۸ ‌نفوذ جریان‌های سیاسی ‌به فضای دانشگاه‌های کردستان / اساتید متدین و انقلابی منزوی شده‌اند مهمترین اخبار استانها گزارش ویدیوئی|سیل تابستانه در بلوچستان/ ۶۰۰۰ نفر در شرایط بحرانی و نیازمند امداد فوری/ مردم سیل‌زده ‌آذوقه ندارند آیت‌الله نوری‌همدانی: عزاداری محرم را در چارچوب ‌دستورات ‌ستاد کرونا اقامه می‌کنیم / توصیه مهم به عزاداران حسینی عیدی رهبر معظم انقلاب به مردم بشاگرد /یخچال‌های اهدایی به مناطق محروم رسید+تصاویر تقدیر سازمان جهانی دریانوردی از نیروی دریایی ارتش ایران/ سیاست ۱۰۰ساله آمریکا را در جبل‌الطارق شکستیم مهمترین اخبار تسنیم موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان به مناسبت اعیاد قربان و غدیر سرلشکر سلامی: آماده کمک به آسیب دیدگان حادثه بیروت هستیم روحانی: ملت ایران حاضر به تسلیم در برابر دشمنان نیستند/ بعضی می‌خواهند تحریم را نبینند اخبار لحظه به لحظه از انفجار بیروت|اعلام خسارت ۵ میلیارد دلاری/ بخش بهداشت لبنان قادر به مهار پیامدهای فاجعه نیست عیدی رهبر معظم انقلاب به مردم بشاگرد /یخچال‌های اهدایی به مناطق محروم رسید+تصاویر درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس آذربایجان شرقی مجلس آذربایجان شرقی میرتاج الدینی بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۳۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد

آفتاب‌‌نیوز :

امروز اغلب نماد‌های تالار شیشه‌ای با کاهش مواجه شدند. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افت ۱۳ هزار و ۴۲۰ واحدی به رقم دو میلیون و ۳۰۳ هزار و ۳۸۲ واحد رسید. شاخص هم‌وزن، اما ۱۳۲۱ واحد رشد پیدا کرد و در رقم ۷۵۹ هزار و ۲۲ واحد ایستاد. در حالی بازار در چهار روز قبل رشد کرده بود.

روز سه‌شنبه بیش از ۳۹۳ هزار معامله به ارزش ۵۷۷۶ میلیارد تومان در بورس انجام شد.

فولاد، فملی و شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس ایجاد کردند. هم‌چنین ذوب، کاما و فولاد از نماد‌های پرتراکنش بودند که بجز کاما دو نماد دیگر منفی به کار خود پایان دادند.

فرابورس ایران هم امروز ۴۷ واحد کاهش یافت و شاخص آن به ۲۵ هزار و ۴۸۸ واحد رسید.

تعداد معاملات امروز فرابورس ۲۰۵ هزار فقره بود که ارزش آن به ۷۷۲۱ میلیارد تومان رسید.

خاور و ارفع بالاترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند، اما هرمز تاثیر منفی ایجاد کرد. نماد‌های پرتراکنش نیز خاور، فزر و کرمان بودند؛ که بجز فزر دو نماد دیگر مثبت شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • بورس تغییر جهت داد
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج