Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور با صدور پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به فعالان عرصه رسانه تبریک گفت

به گزارش ایسنا، متن پیام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شرح زیر است:

17 مرداد مصادف با روز خبرنگار، روز نکوداشت روایتگر و اسوه ایثار، شهید صارمی است همانکه بی محابا،جان خود را در راه آرمان های انقلاب اسلامی فدا کرد و نام نیک اش بر جریده روزگار درخشید، این روز را گرامی می دارم و به همه خبرنگاران و روزنامه نگاران متعهد، امانتدار، اخلاق مدار، و تلاشگران حق گو و حق نگار که مجهز به سلاح قلم و اندیشه اند، تبریک می گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مکتب ما، قداست قلم تا جایی است که خداوند به آن قسم یاد می کند و ارزش تفکر و اندیشه تا مرتبه ای است که یک ساعت آن با هفتاد سال عبادت برابراست.

مروری در توصیه‌های مصحف کریم، انسان را دچار شگفتی می کند. از سوی برخی از قرآن پژوهان به بیش از 30 الی 40 آیه قرآن در خصوص رسالت خبرنگاری و معیار های خاص انتشار خبر عنوان شده است. براین اساس،سخنی باید در بین مردم جامعه پخش شود که حق باشد و به آبرو و حیثیت فردیا گروهی لطمه وارد نکند و اساس کار یک خبرنگار مبتنی بر مدار انسانیت و اخلاق باشد.

قرن بیست و یکم و عصر کنونی را عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات نامیده اند. در این فضا برخی از قدرت ها، از ابزار رسانه ای و شبکه های ارتباطی و بنگاه های غول پیکر خبری برای منافع خود بهره می برند و گاه برای نیل به مقاصد توسعه طلبانه، متوسل به جنگ نرم می شوند تا بدون پرداخت هزینه های گزاف جنگ فیزیکی و شیوه های سنتی کشورگشایی با مهندسی افکار عمومی و قلب رویدادها بر جامعه هدف چیره شوند.

امروزه یکی از شاخص های توسعه یافتگی و ملاک ارزیابی پیشرفت و توسعه کشورهای دنیا، کمیت و کیفیت رسانه ها و فضای رسانه ای آن کشور است و رسانه ها و ابزار های نوین ارتباطی با سرعت خیره کننده و کم هزینه، مرزهای کشورها و قاره ها را در نوردیده و اخبار و تحلیل مختلف را به اطلاع مخاطبین خاص و عام خود می رسانند. از همین رو به خوبی می توان به نقش و کارکرد رسانه ها، خبرنگاران، روزنامه نگاران از منظر هدایت افکار عمومی و آگاهی بخشی پی برد بطوریکه انسجام و وحدت ملی، نشاط و مشارکت اجتماعی، اعتمادسازی و ارتقاو تعدیل هیجانات نامعقول و سودجویانه از اثرات مثبت و مفید آن خواهد بود و هرگاه تاکید یا توصیه ای به فرهنگ سازی در یک زمینه خاص باشد، شالوده و اساس کار مبتنی بر رسانه ها پی ریزی می شود.

خبرنگاران از جایگاه رفیع و رسالت خطیری در مرجعیت، ایجاد شفافیت و تنویر افکار عمومی برخوردارند و می توانند با پرسش گری، مطالبه گری، نظارت وانتقاد سازنده، موجب تحرک، امیدآفرینی و انعکاس صدای مردم، اصلاح روندها و رونق امور، و زمینه ساز پیشرفت و توسعه گردند.

امید است که در امواج رسانه ای و فضای مجازی، نخبگان و فرهیختگان اهل قلم همچنان با استقلال رای و انعکاس بیطرفانه رویدادها به میثاق حرفه ای خود با شهدای رسانه پایبند باشند و در آموزش سواد رسانه ای به مردم و انتشار اخبار مثبت و دلگرم کننده پیشتاز باشند. اما به هرحال این شغل هم مانند سایر مشاغل آسیب های خاص خود را دارد و در زمره مشاغل سخت و دشوار و پر استرس قرار گرفته است و به رغم اهتمامی که در پرداختن به مشکلات حقوقی، دغدغه های معیشتی و رفاهی، بیمه و امنیت شغلی این صنف پر مشغله و تلاشگر تاکنون وجود داشته، اذعان می داریم، رسیدن به شرایط مطلوب نیازمند تلاش بیشتری است.تکریم و صیانت از شان و منزلت اصحاب رسانه، اجازه نخواهد داد که خبرنگار وامدار گروه یا طیف یا جناح خاصی باشد و نباید برخی حمایت ها منجر به مصلحت اندیشی و فاصله گرفتن از رسالت مقدس حق گویی و حق نگاری، دفاع از حقوق مردم، تقویت سرمایه اجتماعی و حفظ مصالح ملی گردد.

در پایان ضمن تبریک مجدد و آرزوی توفیق برای اهالی رسانه و اندیشه سازان جامعه در جهت تحقق آرمان های اصیل انقلاب و تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای اعتلای نظام و کشورمان، به عنوان یک مسئول خدمتگزار در دولت تدبیر و امید یادآور می شوم که همواره این عزیزان را همراه و همیارخویش دانسته و می دانم. عزت ، سلامت و تداوم حضور موثر در عرصه اطلاع رسانی و توفیق پاسداری از دستاردهای شهدای گرانسنگ رسانه را، برای یکایک آن بزرگواران ، از درگاه باریتعالی مسألت دارم. الطاف تابناک الهی روشنگر راهتان باد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حسينعلي اميري معاون پارلماني رييس جمهور تبريك روز خبرنگار رسانه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۳۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سد آبریز مطالبه مهم مردم است و این وضعیت ناامید کننده نباید ادامه پیدا کند.

آیت‌الله سید نصیر حسینی دوشنبه شب ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به گسترش آرمان‌های انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان، افزود: امروز صدای انقلاب اسلامی در تمام دنیا شنیده می‌شود. مجری تلویزیون آمریکا می‌گوید دانشجویان دانشگاهیان آمریکا شعارهایی با مضامین شعارهای شهدا، آیت الله خامنه‌ای، اسلام، عدالت، عزت و اخلاق می‌دهند. امروز می‌بینیم که شهدا چه عظمتی خلق کرده‌اند.

وی اظهار کرد: دیروز فریاد رهایی قدس را سر می‌دادیم. مرگ بر آمریکا، اسرائیل و صهیونیسم سر می‌دادیم. صدای ما صدای تنها بود، اما به برکت مقاومت شهدا و خون درخشان شهدا، امروز در همه دنیا شعارهای انقلابی اسلامی را سر می‌دهند. امروز در تمام جهان این شعار از زبان انسان‌های آزاده طنین‌انداز شده است.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: هر صدایی که راه شهیدان را جلوی پای ما قرار دهد، صدای خدا، اولیا و انبیاء است و هر صدایی که قصد داشت راه شهیدان را به فراموشی بسپارد، این صدا، صدای شیطان است.

وی با قدردانی از حضور مردم شهرستان کهگیلویه در اجلاسیه ۴۲۲ شهید، تصریح کرد: مردم، جوانان، دختران، زنان و مردان ما با وجود تلاش دشمنان راه شهیدان را گم نکرده‌اند، ان‌شاءالله پرچم اسلام در سراسر جهان برافراشته خواهد شد و صدای منجی عالم بشریت از تریبون‌های سراسر جهان شنیده خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: مردم این استان قدردان نعمت‌های انقلاب هستند. همه ما دوران ذلت‌بار طاغوت که نه جاده وجود داشت و نه امکانات را دیده‌ایم. آن دوران سراسر فقر، ذلت، خواری و عقب‌ماندگی بود؛ در حالی که سراسر کشور منابع نفتی وجود داشت و آن شاه ملعون می‌گفت آنقدر پول‌های هنگفت در اختیار داریم که نمی‌دانیم آن را چه کار کنیم.

حسینی عنوان کرد: امروز خدمات نظام رخ‌نمایی می‌کند و مردم ما شاکر و سپاسگزار هستند؛ اما ظرفیت جمهوری اسلامی بیشتر از این چیزها است. ظرفیت نظام ظرفیت جهانی است. با همه این سرمایه‌های بسیار گسترده، اما در بخشی از مسائل، استان کهگیلویه و بویراحمد مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی با اشاره به وضعیت جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: جاده‌های ارتباطی این استان مناسب نیست و بخشی از این راه‌های ارتباطی ایمنی لازم را ندارند. راه آهن یاسوج یکی از مطالبات ماست که خیلی وقت پیش مصوب شده، اما مورد بی‌توجهی قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سدهای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سدهایی که در این استان وجود دارد، کمترین بهره‌ای از آن‌ها نصیب مردم این استان می‌شود. همانطوری که نفت ما برای همه قابل استفاده است و ما خوشحالیم که آب داریم و همه از آن بهره می‌برند؛ اما توقع داریم که مردم این استان از آب سدها بهره کافی را ببرند.

به گزارش ایسنا، حسینی تاکید کرد: سد چم‌شیر دو میلیارد حجم ذخیره‌سازی دارد؛ اما در تقسیم این آب استان کهگیلویه و بویراحمد بهره کمی دارد. از سد مارون بهره نمی‌بریم و بیشترین سهم آب سد کوثر به استان‌های همجوار می‌رسد. انتظار می‌رود حق‌آبه استان کهگیلویه و بویراحمد از این سدها دیده شود. احداث سد آبریز مطالبه مهم مردم استان است بنابراین این وضعیت ناامید کننده نباید ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است